Вы здесь

 

ХОДПІ для розміщення

Раздел: 
Услуги/Сообщения

Податкові юристи Харківщини з початку року виграли 254 справи
12.04.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
Протягом січня – березня 2018 року на користь органів ДФС регіону ухвалені 254 судових рішення (у т. ч. по немайнових спорах) на суму 1, 3 млрд. грн.
Земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України, а справляння плати за землю – Податковим кодексом. Згідно зі ст. 206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Контролюючий орган здійснює розрахунки податкового зобов'язання з орендної плати з фізичних осіб відповідно до вимог п. 287.2 ст. 287 Податкового кодексу України.
Так, постановою Харківського апеляційного адміністративного суду була задоволена апеляційна скарга Головного управління ДФС області по справі за позовом громадянки Б. про визнання недійсним податкового повідомлення – рішення про визначення податкового зобов'язання з орендної плати з фізичних осіб за 2017 податковий рік.
При ухваленні судового рішення на користь органу ДФС, суд апеляційної інстанції зауважив наступне.
Положеннями статей 286, 288 Податкового кодексу передбачено, що підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру, а для нарахування орендної плати за земельну ділянку - договір оренди такої земельної ділянки.
Судовим розглядом встановлено, що оскаржуване податкове повідомлення - рішення було прийнято після надходження інформації від управління містобудування, архітектури та земельних відносин міської ради про перелік орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, згідно якої за позивачем рахується укладений договір оренди землі площею 0, 1170 га, зареєстрований 30.08.2007, ставка орендної плати складає 1 % від грошової нормативної вартості земельної ділянки.
Щодо доводів позивачки про те, що дія договору оренди землі припинена з 31.07.2014, а тому відсутні підстави для нарахування відповідачем суми податкового зобов'язання з орендної плати за земельну ділянку, колегія суддів зазначила таке.
Рішенням міської ради від 30.07.2004 позивачці надано земельну ділянку площею 0.1215 га в довгострокову оренду терміном на десять років із земель запасу міської ради.
Рішенням міської ради від 26.01.2007 вилучено із земельної ділянки загальною площею 0.1215 га, яка знаходиться в довгостроковій оренді у позивачки, частину земельної ділянки площею 0, 0045 га. Встановлено, що в довгостроковій оренді позивачки – громадянки Б. залишилась земельна ділянка площею 0, 1170 га для використання за цільовим призначенням роздрібна торгівля та комерційні послуги.
Строк дії договору оренди землі є його істотною умовою згідно із статтею 15 Закону України «Про оренду землі» № 161.
Якщо платник продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку дії договору оренди та не отримав письмового заперечення від орендодавця щодо використання земельної ділянки, то до поновлення дії договору оренди такий платник буде сплачувати орендну плату відповідно до умов попереднього договору оренди землі.
В матеріалах справи відсутні докази того, що після закінчення строку дії договору позивачка здійснила дії щодо повернення орендованої ділянки орендодавцю на умовах, визначених договором оренди землі від 01.06.2007.
Позивачка не повідомила орендодавця про відмову у поновленні договору оренди, як і не повідомила не пізніше ніж за два місяця до закінчення строку дії договору про намір продовжити його дію, але не здійснила дії щодо повернення орендодавцю земельної ділянки після закінчення, на її думку, строку дії оренди.
З вищенаведеного вбачається, що фактично право користування земельною ділянкою позивачкою не було припинено, а тому наявні підстави для виконання нею податкових зобов'язань за спірним платежем.

«Зелений» та «червоний коридор». Як правильно обрати?
13.04.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
Мабуть не має людини, яка хоча б раз у житті не чула словосполучення «зелений чи червоний коридор». Всі ми знаємо, що ці словосполучення пов’язані з перетином державного кордону, однак не всі з нас зможуть назвати відмінності між цими поняттями.
Зважаючи на те, що літо – пора відпусток, які значна частина жителів нашого міста бажає провести за межами Батьківщини, а деякі громадяни планують вирушити за кордон вперше, звідки всі хочуть привезти сувеніри та подарунки своїм близьким, фахівці Харківської митниці ДФС вважають за доцільне надати декілька порад щодо порядку перетину митного кордону України.
Для початку слід зазначити, що громадяни за умови дотримання вимог митного законодавства можуть переміщувати через митний кордон України будь-які товари, крім тих, що заборонені до ввезення в Україну (у тому числі з метою транзиту) та вивезення з України.
Митний контроль товарів, транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України громадянами здійснюється митниками за допомогою двоканальної системи.
Двоканальна система - це спрощена система митного контролю, яка дає громадянам змогу здійснювати декларування, обираючи один з двох каналів проходу (проїзду транспортними засобами особистого користування) через митний кордон України.
Канал, позначений символами зеленого кольору («зелений коридор»), призначений для декларування шляхом вчинення дій громадянами, які переміщують через митний кордон України товари в обсягах, що не підлягають оподаткуванню митними платежами та не підпадають під встановлені законодавством заборони або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території і не підлягають письмовому декларуванню.
Канал, позначений символами червоного кольору («червоний коридор»), призначений для всіх інших громадян.
Громадянин самостійно обирає відповідний канал («зелений коридор» або «червоний коридор») для проходження митного контролю за двоканальною системою.
Обрання «зеленого коридору» вважається заявою громадянина про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та/або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території та свідчить про факти, що мають юридичне значення.
«Зелений коридор» громадяни мають право обрати у випадках, якщо вони ввозять на територію України, наприклад:
1) особисті речі, перелік яких наведено у ст. 370 Митного кодексу України (наприклад: одяг, білизна, взуття, призначені виключно для власного користування і мають ознаки таких, що були у користуванні; особисті прикраси, що мають ознаки таких, що були в користуванні; один фотоапарат, одна кіно-, відеокамера разом з обґрунтованою кількістю фото-, відео-, кіноплівок та додаткового приладдя; два мобільних телефони, 0, 5 літра туалетної води та/або 100 грамів парфумів; лікарські засоби, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України в порядку та обсягах, визначених Кабінетом Міністрів України, тощо).
При цьому, слід звернути увагу, що лікарські засоби можуть бути ввезеними на територію України громадяни у кількості, що не перевищує п’яти упаковок кожного найменування на одну особу (крім лікарських засобів, що містять наркотичні чи психотропні речовини) або, що не перевищує зазначену в наявному в особи рецепті на такий лікарський засіб, виданому на ім’я цієї особи та засвідченому печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров’я;
2) у разі, якщо особа, яка ввозить товари на митну територію України, в’їжджає в Україну не частіше одного разу протягом однієї доби - товари (за винятком підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 1000 євро (повітряним транспортом), або сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 500 євро та сумарна вага яких не перевищує 50 кг (іншими видами транспорту), що ввозяться громадянами на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі.
При цьому, якщо особа прямує іншим, ніж повітряний транспортом, та була відсутня в Україні менше ніж 24 години або в’їжджає в Україну частіше одного разу протягом 72 годин, така особа має право ввозу без оподаткування товарів лише на суму, що не перевищує еквівалент 50 євро;
3) 200 сигарет або 50 сигар чи 250 грамів тютюну, або ці вироби в наборі загальною вагою, що не перевищує 250 грамів;
4) 5 літрів пива, 2 літри вина, 1 літр міцних (із вмістом спирту більш як 22%) алкогольних напоїв;
5) продукти харчування для власного споживання на суму, яка не перевищує 200 євро на одну особу, в таких обсягах:
в упаковці виробника, призначені для роздрібної торгівлі, - у кількості не більше ніж одна упаковка або загальною масою, яка не перевищує 2 кілограмів, кожного найменування на одну особу;
без упаковки - у кількості, що не перевищує 2 кілограмів кожного найменування на одну особу;
без упаковки - неподільного продукту, готового до безпосереднього вживання, у кількості не більше ніж по одному найменуванню на одну особу.
Збороняється ввезення на територію України громадянами України, іноземцями та особами без громадянства для власного споживання харчових продуктів тваринного походження без упаковки виробника.

Одночасно з цим, митники звертають увагу, що громадяни, які проходять (проїжджають) через «зелений коридор», звільняються від подання письмової митної декларації. Однак, звільнення від подання письмової митної декларації не означає звільнення від обов’язкового дотримання порядку переміщення товарів через митний кордон України.
Відповідальність за порушення встановленого Митним кодексом України порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, тобто переміщення через митний кордон України особою, яка формою проходження митного контролю обрала проходження (проїзд) через «зелений коридор», товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, або товарів в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України передбачена статтею 471 Митного кодексу.
З метою забезпечення дотримання норм митного законодавства громадянами, які перетинають митний кордон, Харківська митниця ДФС радить під час планування відпустки за кордоном ознайомлюватися з законодавством України та країни, яку планується відвідати, на встановлені заборони або обмеження на ввезення товарів (грошових коштів).
Одночасно митники інформують про можливість отримання довідкової інформації з питань митного законодавства України в місцях розташування органів доходів і зборів, на письмове звернення за поштовою адресою: Харківська митниця ДФС, 61003, м. Харків, вул. Короленка, 16-б або в консультаційних центрах:
митний пост «Харків-аеропорт»: м. Харків, вул. Ромашкіна, 1, тел. (057) 52-91-65;
митний пост «Щербаківка»: п/п «Гоптівка» будинок № 5, кімната №1, тел. (057) 733-17-59;
митний пост «Харків-пасажирський»: м. Харків, площа Привокзальна 1, буд. вокзалу, праве крило, тел. (057) 724-37-34.

Увага! Завершується останній місяць кампанії декларування доходів!
13.04.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
ГУ ДФС у Харківській області нагадує громадянам та самозайнятим особам поспішити скласти декларації та визначити зобов’язання з ПДФО та військового збору за звітний 2017 рік!
Відповідно до норм Податкового кодексу громадяни та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, подають декларацію про майновий стан і доходи – до 01 травня року, що настає за звітним. Останній день подання декларації за 2017 рік – 02.05.2018.
За вибором платника податків декларації подаються за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку.
Звертаємо увагу, що поштою документи потрібно надсилати з повідомленням про вручення та з описом про вкладення не пізніше, ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання. Якщо ж декларація подається в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису, то надсилати її потрібно не пізніше закінчення останньої години граничного строку подання.
Також нагадуємо, що з 1 січня 2017 року запроваджена нова форма декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15 вересня 2016 року №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859».
Майже 14 тисяч громадян задекларували свої минулорічні доходи
13.04.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що з початку Кампанії декларування задекларували свої минулорічні доходи 13847 громадян на суму 1325, 7 млн. грн. Нараховано податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб 52, 9 млн. грн, що на 15, 1 млн. грн більше, ніж у відповідному періоді минулого року. Також нараховано до сплати військового збору 7, 7 млн. грн. В порівнянні з минулим роком збільшення на 1, 0 млн. грн.
Із загальної кількості декларантів на отримання податкової знижки претендує 2153 громадянина. Їм буде повернуто з бюджету понад 4, 7 млн. грн.
Нагадуємо, що в цьому році граничний термін подання податкової декларації про майновий стан і доходи за 2017 рік – 02 травня 2018 року.
Харківські податківці провели тренінг з питань декларування доходів громадян
16.04.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
Як правильно заповнити Декларацію, як розрахувати податкове зобов’язання з ПДФО – ці та інші актуальні для громадян питання, були розглянуті під час тренінгу, який відбувся в Київській ОДПІ. Фахівці ГУ ДФС у Харківській області та Київської ОДПІ на практиці проінформували учасників навчання про основні аспекти декларування громадянами доходів, отриманих у 2017 році.
Податківці звернули увагу платників, що при заповненні Декларації необхідно розрахувати податкове зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб – за ставкою 18 відс. та військового збору – за ставкою 1, 5 відсотка.
Також, під час тренінгу платники мали можливість детально ознайомитись з електронними сервісами, які функціонують на офіційному веб-порталі ДФС України та оцінити усі переваги та зручності роботи в «Електронному кабінеті платника», а саме сервісу «Декларація про майновий стан і доходи в електронному вигляді».
Наприкінці заходу були проведені індивідуальні консультації та надана допомога присутнім у заповненні декларації про майновий стан і доходи, отримані у 2017 році.
Якщо ви переобладнали автомобіль на альтернативні види палива, можете скористатися податковою знижкою
16.04.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
Така можливість передбачена п. п. 166.3.7 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України. Платник податку за наслідками звітного податкового року має право зменшити свій оподатковуваний дохід, визначений з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 Кодексу як нарахована сума доходу, зменшена на суму єдиного внеску, страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, - обов'язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, а також на суму податкової соціальної пільги (стосовно доходу у вигляді заробітної плати) за її наявності, включивши до податкової знижки фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати на переобладнання транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.
Відповідно до п. п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ до податкової знижки включаються, зокрема, фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Слід враховувати при цьому, що податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а так само резиденту - фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті;
Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
При продажу більше одного автомобіля в рік необхідно подати декларацію
17.04.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що якщо громадянин протягом року здійснив продаж або обмін двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля, мотоцикла, або мопеда, сума отриманого доходу підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків та військовим збором – 1, 5 відсотка. Такий громадянин зобов’язаний відобразити дохід від такого відчуження у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається до державної податкової інспекції за місцем реєстрації. Граничний строк подання податкової декларації - 2 травня 2018 року.
Крім того, громадянин зобов’язаний самостійно до 1 серпня 2018 року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій податковій декларації про майновий стан і доходи. Порядок оподаткування операцій з продажу або обміну об’єктів рухомого майна передбачено статтею 173 Податкового кодексу України.

Мирослав Продан: СМКОР блокує лише 0, 16% податкових накладних
12.04.2018 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
На сьогодні вдалося побудувати ефективну систему блокування податкових накладних, яка зупиняє документи лише ризикових платників податків. Про це повідомив в. о. Голови ДФС Мирослав Продан під час апаратної наради ДФС.
За три тижні роботи нового механізму СМКОР було оброблено понад 11 млн. податкових накладних, з яких системою зупинено 18 тис. документів. Це складає лише 0, 16% від загальної кількості податкових накладних.
За словами очільника ДФС, на сьогодні вже немає масового звернення платників про неправомірне блокування податкових накладних.
«Нам вдалося побудувати адекватну систему, яка не зупиняє податкові накладні реального сектору та дає змогу блокувати реєстрацію сумнівного податкового кредиту. Майже всі податкові накладні системою блокуються по ризиковим платникам», - зазначив Мирослав Продан.
За його даними, станом на 11 квітня 2018 року комісіями ДФС прийнято до розгляду понад 7, 6 тис. таблиць платника податків щодо підтвердження реальності проведених операцій по зупиненим податковим накладним. За результатами розгляду прийнято автоматично 2, 5 тис. документів, враховано 1, 5 тис. документів, не враховано – 3, 7 тис., понад 1, 7 тис. таблиць платників податків відкликано суб’єктами господарювання.
Нагадаємо, що Законом України від 07.12.2017 № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» внесено зміни в порядок роботи системи блокування податкових накладних, а саме виключено п. 74.2 ст. 74 Кодексу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» затверджено Порядок зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання п. 10 Порядку Державною фіскальною службою України були розроблені критерії ризиковості платника податків, ризиковості здійснення операцій, показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податків. Ці критерії за погодженням з Міністерством фінансів України були затверджені 23 березня 2018 року.
Мирослав Продан: У поточному році 10 пунктів пропуску будуть обладнані стаціонарними скануючими системами
13.04.2018 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Наступного тижня Державна фіскальна служба розпочинає тендерні процедури із закупівлі 10 скануючих систем стаціонарного типу. Їх планується вже до кінця поточного року встановити у 10 пунктах пропуску на державному кордоні. Про це по повідомив в. о. Голови ДФС Мирослав Продан під час брифінгу в Кабінеті Міністрів України.
За його словами, забезпечення митників засобами технічного контролю для боротьби з контрабандою та порушенням митних правил, надасть їм можливість успішно перешкоджати проникненню контрабандних вантажів на митну територію України.
Загальна вартість закупок стаціонарних скануючих систем складає близько 1, 3 млрд грн. Ці кошти ще минулого року були виділені українській митниці на технічне оснащення кордону за рахунок перевиконання показників із забезпечення надходжень митних платежів до бюджету.
«Скануючі системи будуть встановлені у ключових пунктах пропуску на державному кордоні, які на сьогодні найбільш завантажені по товаропотоку, пасажиропотоку, фактично на кордоні з усіма сусідніми з Україною державами. Головний пріоритет – західний кордон, оскільки переміщення контрабандних вантажів саме у цій ділянці кордону є найбільш поширеним явищем», – зазначив Мирослав Продан.
Ситуацію із сканерами ДФС намагалася вирішити ще минулого року, але, на жаль, через незалежні від фіскальної служби причини тендери неодноразово блокувалися. Через це заплановане придбання скануючих пристроїв, 6 сканерів на суму 508 млн грн., було відкладене. Однак, за словами очільника ДФС, службі вдалося відстояти свою позицію та вона готова до нового етапу у цьому процесі.
Мирослав Продан зазначив, що ДФС попередньо провела консультації з європейськими партнерами. Зокрема, вивчався досвід польських колег, які сьогодні успішно використовують сучасні технічні засоби митного контролю. Так, у Польщі на державному кордоні використовуються 37 скануючих систем стаціонарного типу.
«Ми фактично взяли польську модель, адаптували її до особливостей України, і за допомогою колег з Уряду, підготували тендерну документацію, яка б унеможливила будь-які перешкоди для проведення цього тендеру», – повідомив в. о. Голови ДФС.
За його словами, вперше в історії України придбаваються стаціонарні скануючі системи. Їх закупівля здійснюватиметься за принципом «під ключ», тобто забезпечуватиметься весь комплекс заходів: від, власне, закупівлі самого обладнання до введення його в експлуатацію та подальшого гарантійного обслуговування. Це дозволить оперативно отримувати фахову консультацію спеціалістів, здійснювати технічний огляд техніки та, у разі потреби, оперативно виявляти та усувати недоліки.
«У минулому році ми провели ряд підготовчих процедур, пов’язаних із відведенням земельних ділянок у відповідних пунктах пропуску, змінили технологічні схеми цих пунктів, збільшили їх межі, для того, щоб приміщення для розміщення скануючи системам стаціонарного типу були оптимальними», – зазначив Мирослав Продан.
Надалі пункти пропуску, крім скануючи систем, будуть обладнані й ваговими комплексами, які були придбані наприкінці минулого року і сьогодні встановлюються на 11 пунктах пропуску на державному кордоні України. У подальших планах – закупівля приладів для фото-, - відеофіксації, зчитування номерних знаків, GPS-замків.
Всі процеси, які будуть відбуватися при скануванні вантажів, фіксуватимуться посадовими особами митниці безпосередньо в пункті пропуску, також аналогічна інформація буде передаватися в таргетинг-центр центрального апарату ДФС. У такий спосіб у режимі он-лайн буде забезпечено абсолютний контроль як у пункті пропуску, так і на центральному рівні.
В Електронному кабінеті запроваджено новий сервіс
13.04.2018 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Державна фіскальна служба запровадила новий сервіс в Електронному кабінеті - окремий Реєстр податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена.
Реєстр розміщено у відкритій частині Електронного кабінету.
Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: «Індивідуальний податковий номер», «Номер ПН/РК», «Дата складання ПН/РК».
У Реєстрі відображається інформація щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена та по яким прийняті рішення відповідними комісіями, а також розпочато процедури адміністративного та судового оскарження.
Реєстр функціонує в тестовому режимі протягом місяця з дня набрання чинності Порядку.
У частині формування у відкритому доступі окремого Реєстру Електронний кабінет доопрацьовано відповідно до пункту 8 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
0501463501

Контакты

  • 733-17-59
  • 724-37-34
  • (050) 146-35-01