ХОДПІ для розміщення | Чугуевский Портал
 

Вы здесь

 

ХОДПІ для розміщення

Раздел: 
Услуги/Сообщения

Надходження до місцевих бюджетів збільшились на 19, 7 млрд гривень
05.07.2018 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
У І півріччі 2018 року до місцевих бюджетів надійшло (сальдо) 106, 2 млрд грн платежів, що контролюються ДФС. Це на 22, 7%, або на 19, 7 млрд грн перевищує надходження відповідного періоду минулого року.
У червні до місцевих бюджетів платниками податків спрямовано 17, 5 млрд грн. Порівняно з червнем минулого року надходження зросли на 23, 2%, або на 3, 3 млрд грн. З початку року до зведеного бюджету надійшло 105, 6 млрд грн податку і збору на доходи фізичних осіб. Це на 24, 8%, або на 21 млрд грн більше, ніж у відповідному періоді минулого року. Надходження податку та збору на доходи фізичних осіб у червні склали 20, 7 млрд грн. Порівняно з червнем минулого року ці надходження зросли на 24%, або на 4 млрд грн.

За І півріччя платникам відшкодовано 64, 4 млрд грн податку на додану вартість
06.07.2018 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
У І півріччя 2018 року до бюджету зібрано 108, 2 млрд грн податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що на 19, 8%, або на 17, 8 млрд грн більше, ніж у відповідному періоді минулого року.
Надходження до бюджету ПДВ з урахуванням бюджетного відшкодування протягом січня-червня 2018 року склали 43, 7 млрд грн. Це на 31, 2%, або на 10, 4 млрд грн перевищує відповідний показник минулого року. На рахунки платників протягом І півріччя 2018 року відшкодовано 64, 4 млрд грн податку на додану вартість. Це на 13, 1%, або на 7, 5 млрд грн перевищує відповідний показник минулого року. У січні-червні 2017 року платникам було повернуто 57 млрд грн. У червні до бюджету зібрано 15, 2 млрд грн податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що на 16, 8%, або на 2, 2 млрд грн більше, ніж у червні минулого року. Надходження до бюджету ПДВ з урахуванням бюджетного відшкодування протягом червня 2018 року склали 5, 6 млрд грн. Це на 42, 4%, або на 1, 7 млрд грн перевищує відповідний показник минулого року. На рахунки платників у червні 2018 року відшкодовано понад 9, 6 млрд грн податку на додану вартість. Це на 6%, або на 0, 5 млрд грн більше, ніж у червні минулого року.

Щодо правомірності включення платників до плану-графіку проведення планових перевірок
06.07.2018 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
До Державної фіскальної служби України останнім часом надходить значна кількість запитів від платників податків щодо правомірності включення їх до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2018 рік та порядку його оприлюднення на офіційному веб-порталі ДФС. Відповідно до статті 77 Податкового кодексу України документальні планові перевірки повинні бути передбачені у плані-графіку проведення планових документальних перевірок. До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.
Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків із незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше ніж раз на три календарні роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарні роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік. Згідно з Податковим кодексом України порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, тобто Міністерством фінансів України. Тому наказом Міністерства фінансів України від 02.06.2015 № 524, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24.06.2015 за №751/27196, зі змінами, затверджено Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, перелік ризиків та їх поділ за ступенями значущості (високий, середній, незначний). Останні зміни до Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків внесено наказом Міністерства фінансів України від 26.03.2018 № 386, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18.04.2018 за № 465/31917, та опублікованим в «Офіційному віснику України» № 41 від 29.05.2018.
Податковим кодексом також передбачено, що план-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.
Враховуючи це, план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік було сформовано та оприлюднено на офіційному веб-порталі ДФС 22.12.2017.
Оновлення річного плану-графіка здійснюється у разі його коригування. План-графік з урахуванням коригувань розміщується на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Плани та звіти роботи» (http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/).

За порушення законодавства при виплаті заробітної плати суб’єктам господарювання донараховано 334 млн грн податків
10.07.2018 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
З початку року за наслідками перевірок суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам з порушенням чинного законодавства, органами ДФС донараховано понад 334 млн грн податку на доходи фізичних осіб, майже 62 млн грн єдиного внеску та понад 19 млн грн військового збору. Про це повідомив директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк. Він зазначив, що боротьба з виплатою зарплати та інших доходів громадянам без оподаткування на сьогодні одним із пріоритетних напрямів роботи ДФС. Адже податковий агент, який виплачує таким чином доходи фізичним особам, свідомо порушує законодавство та досить вагомо не доплачує до бюджетів податок на доходи фізичних осіб, військовий збір та єдиний внесок.
«Нажаль, негативне явище виплати суб’єктами господарювання доходів, у т. ч. зарплати, фізичним особам повністю, або частково без оподаткування характерне для всіх регіонів країни, різних галузей економіки та сфер діяльності незалежно від правової форми здійснення платником податків господарської діяльності», – зазначив Павло Дроняк. За його словами, керівники підприємств з метою ухилення від сплати до бюджетів належних сум податків вдаються до різних, так званих, «схем». Як приклад, отримують з банківських рахунків підприємств значні суми готівки під звіт нібито для закупівлі товарно-матеріальних цінностей, сільгосппродукції, металобрухту тощо, проте про її використання не звітують, або ж у якості підтверджуючих документів надають документи, які в результаті перевірок не знаходять свого підтвердження. Так, свідоме ухилення від сплати податків посадовою особою ТОВ «С» (вид діяльності – оптова торгiвля фруктами й овочами) виявлено фахівцями ГУ ДФС у Харківській області в ході перевірки, проведеної на виконання постанови суду. Керівником з розрахункових рахунків товариства знімались кошти нібито для закупівлі товарів. Однак, первинні документи, які б підтверджували факт придбання товарів або повернення коштів у касу підприємства до перевірки не було надано. Всього директором отримано 162, 9 млн грн без утримання та перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб та військового збору.
За результатами перевірки донараховано 50, 5 млн грн, у т. ч. 46, 9 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 3, 6 млн. грн. військового збору. Такі ж порушення податкового законодавства встановлено податківцями Кіровоградській області у ході перевірки фермерського господарства «Х», проведеної на виконання ухвали суду. Керівником нібито для закупівлі товарів з розрахункових рахунків підприємства було знято 22, 5 млн грн.
За результатами перевірки донараховано 9, 5 млн грн, у тому числі 8, 9 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 0, 6 млн. грн. військового збору. Фахівцями ГУ ДФС у Вінницькій області на виконання постанови суду проведено перевірку ТОВ «Р» (вид діяльності – оптова торгiвля зерном, необробленим тютюном, насінням i кормами для тварин). За результатами опрацювання матеріалів кримінального провадження встановлено, що на підприємстві працевлаштована 1 особа – директор, а фактично підприємством господарська діяльність не здійснювалась. При цьому, керівником з розрахункових рахунків товариства отримано нібито для закупівлі товарів 15, 7 млн грн. Однак, первинні документи, які б підтверджували факт придбання товарів або повернення коштів підприємству, до перевірки не надано.
За результатами перевірки донараховано 7, 0 млн грн, у тому числі 6, 6 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 0, 4 млн грн військового збору. На виконання постанови суду фахівцями ГУ ДФС у Кіровоградській області проведено і перевірку ТОВ «Л» (вид діяльності – неспеціалізована оптова торгівля, фактично господарська діяльність не здійснювалась, директор і бухгалтер в одній особі). При опрацюванні матеріалів кримінального провадження встановлено, що керівником з використанням банківської пластикової карти з розрахункових рахунків товариства знято 8, 7 млн грн нібито для закупівлі сільгосппродукції. Підтверджуючі документи про цільове використання цих коштів до перевірки не надано. Крім цього директору підприємства заробітна плата офіційно не нараховувалась, звітність до фіскальних органів не подавалась. За результатами перевірки донараховано 3, 4 млн грн, у т. ч. 3, 1 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 0, 3 млн грн військового збору.
«Одним із основних принципів, на яких ґрунтується податкове законодавство України, є невідворотність настання визначеної законодавством відповідальності у разі його порушення», - підкреслив Павло Дроняк.

Громадянин отримав спадщину за кордоном: що з оподаткуванням?
05.07.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України. Підпунктом 162.1.1 ст. 162 Кодексу встановлено, що платниками податку є, зокрема фізичні особи — резиденти, які отримують доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи. Відповідно до пп. 163.1.3 ст. 163 Кодексу іноземні доходи — це доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України, які є об'єктом оподаткування. Порядок оподаткування іноземних доходів передбачено п. 170.11 ст. 170 Кодексу, пп. 170.11.1 якого визначено, у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку — отримувача, який зобов'язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставкою 18 відсотків, визначеною п. 167.1 ст. 167 Кодексу.
Водночас абзацом першим пп. 170.11.2 ст. 170 Кодексу встановлено, що у разі якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов'язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації. Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов'язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України. Також відповідно до пп. 1.2 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу доходи, визначені ст. 163 Кодексу, є об'єктом оподаткування військовим збором. Ставка військового збору становить 1, 5 відсотка об'єкта оподаткування.
Таким чином, дохід, отриманий фізичною особою — резидентом з джерел за межами України у вигляді спадщини, включається такою особою до загального річного оподатковуваного доходу фізичної особи як іноземний дохід та оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах. Детальніше у листі ДФС України від 14.12.2017 № 16785/К/99-95-42-02-14.

Понад 4 мільярди гривень ПДФО сплатили до місцевих бюджетів мешканці Слобожанщини
05.07.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
У Головному управлінні ДФС у Харківській області повідомили про підсумки наповнення місцевих бюджетів з початку року. Податківці зазначили, що основним джерелом надходжень до місцевого бюджету є податок на доходи фізичних осіб.
За період із січня по червень 2018 року фактично надійшло 4 013, 5 млн. грн. цього податку. У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року забезпечено приріст на 25, 3 відсотки або на 809, 4 млн. гривень.
Очікуваний показник ДФС України виконано на 104, 5 відсотка, додатково отримано 171, 4 млн. грн.
У фіскальному відомстві підкреслили, що таке ефективне наповнення місцевого бюджету сприятиме зростанню економіки, збільшенню фінансування соціальних програм, створенню нових робочих місць та підвищенню добробуту громадян Харківщини.

До уваги платників акцизного податку!
09.07.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що відповідно до розпорядження ДФС України від 28.02.2018 № 18-р «Про ведення Реєстру виданих, тимчасово призупинених, анульованих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами», з 02.08.2018 вводиться єдиний зразок заяви яка заповнюється суб’єктами господарювання в залежності від дії, яку необхідно здійснити.
ОБОВ’ЯЗКОВО!
Суб’єктам господарювання в заяві на видачу ліцензії, внесення чергового платежу (щоквартально сплата за ліцензією), переоформлення ліцензії та внесення змін РРО, видачу дубліката ліцензії заповнювати пункт 5. «код та назва виду діяльності» для вказаної дії суб’єктам господарювання необхідно мати діючий код «КВЕД», а саме:
- 47.11 (роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах, переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами);
- 47, 25 (роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах)
- 47, 26 (роздрібна торгівля тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах)
- 56.10 (діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування)
- 56.30 (обслуговування напоями)

Понад 2 мільйони гривень податку на нерухоме майно буде додатково сплачено до бюджету за результатами перевірок
09.07.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є відносно новим податком. Він потребує підвищеної уваги органів фіскальної служби, адже деякі суб’єкти господарювання ще не достатньо поінформовані щодо правил оподаткування нерухомості. Водночас є підприємці, які свідомо не включають частину нерухомості до бази оподаткування. Тож податківцями Харківщини здійснюються планові та позапланові документальні перевірки суб’єктів господарювання щодо повноти та своєчасності нарахування та сплати податку.
Так, управлінням аудиту протягом січня-червня 2018 року за результатами проведених перевірок у 34 випадках встановлено порушення податкового законодавства по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Донараховано податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, всього на загальну суму 2, 2 млн. грн. Типовими порушеннями під час проведення перевірок є невірне визначення бази та ставок оподаткування податком, невірне трактування промисловими підприємства регіону норм абз. є) пп. 266.2.2 ст. 266 Податкового кодексу України, не обкладання податком сільськогосподарськими товаровиробниками нерухомості, що не призначена для використання безпосередньо у сільськогосподарської діяльності, тощо. Слід зазначити, що зазначеною нормою Кодексу України передбачено звільнення від оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, лише будівель промисловості, зокрема виробничих корпусів, цехів, складських приміщень промислових підприємств.
Згідно з численними роз’ясненнями ДФС України, зокрема, адміністративні будівлі, гаражі промислових підприємств є об’єктами оподаткування зазначеним податком. Також, встановлено випадки не нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, підприємствами, що не є промисловими та які здійснюють діяльність з надання в оренду виробничих приміщень. При проведенні перевірок сільськогосподарських товаровиробників встановлено випадки не нарахування зазначеного податку на адміністративні будівлі, які не підпадають під звільнення від оподаткування, згідно абз. ж) пп. 266.2.2 ст. 266 Податкового кодексу України, оскільки не призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності. Порушення встановлені також в державних підприємствах в частині застосування ними вимог абз. а) пп. 266.2.2 ст. 266 Кодексу. Тож не зайве буде нагадати, що даною нормою встановлено, що не є об’єктом оподаткування, об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими.
Тобто, для застосування цієї норми необхідне одночасне виконання таких критеріїв:
1) створення їх органами державної влади, органами місцевого самоврядування;
2) фінансування лише за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів;
3) отримання статусу неприбутковості.
Документом, що підтверджує статус неприбутковості, є Рішення про включення організації (установи) в Реєстр неприбуткових організацій (установ), видане контролюючим органом за основним місцем обліку неприбуткової організації з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості. Таким чином, об’єкт оподаткування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки не виникає, у випадку, якщо підприємство відповідає вимогам вичерпного переліку визначеного пп. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України. Разом з тим, об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, що перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також створених ними організацій, які утримуються за рахунок відповідних бюджетів і отримують прибуток, оподатковуються податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на загальних підставах. Вважаємо за необхідне звернути увагу платників податків, що фіскальна служба володіє інформацією Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та іншими інформаційними ресурсами, що розкривають інформацію щодо власників об’єктів нерухомого майна. Враховуючи наведене, пропонуємо платникам податків самостійно декларувати та сплачувати податок на нерухоме майно. Водночас ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що громадяни – власники нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, мають право звернутись до ОДПІ за місцем реєстрації для проведення звірки даних по цьому майну.

Про зміни до Положення про ведення касових операцій
10.07.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що з 01.06.2018 року вступила у дію постанова Правління Національного банку України від 24.05.2018 № 54, якою внесені зміни до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 № 148. Звертаємо увагу платників податків на те, що вказаною постановою Національним банком України впорядковано питання використання нових форм касових документів; надано право суб’єктам господарювання розробити та затвердити порядок оприбуткування готівки в касі та порядок розрахунку ліміту каси з урахуванням норм Положення про ведення касових операцій; дозволено підприємствам/установам користуватися лімітами каси, установленими та затвердженими до набрання чинності цією постановою. Крім того, вказаною постановою внесені суттєві зміни в частині оприбуткування та визначення оприбуткування готівки, чітко визначено питання застосування книг обліку розрахункових операцій при застосуванні реєстраторів розрахункових операцій і розрахункових книжок, а також уточнений перелік документів, що свідчить про здавання виручки до банку та є підтвердженням оприбуткування готівки в касах суб’єктів господарювання. Звертаємо увагу як керівників підприємств/установ, так і фізичних осіб – підприємців на необхідність дотримання вказаних норм Положення про ведення касових операцій з урахуванням внесених змін при організації роботи з готівкою.

0501463501