Вы здесь

 

інформація від Чугуївської ОДПІ

Податківці роз'яснили особливості заповнення акцизної накладної
12 квітня 2016 року набрав чинності Наказ Мінфіну від 25.02.2016 р. №218, яким затверджено форму та Порядок заповнення акцизної накладної та розрахунку коригування.
Акцизна накладна складається при кожній повній або частковій операції з реалізації пального.
У верхній лівій частині накладної, яка не надається отримувачу пального зазначається тип причини (усього їх п’ять). Якщо акцизна накладна надається отримувачу пального, у відповідному полі проставляється цифра «0». Вступна частина акцизної накладної заповнюється в порядку, визначеному у розділі І та пунктах 1-5 розділу ІІ Порядку заповнення акцизної накладної.
В акцизній накладній, надання якої отримувачу пального не передбачено:
- у рядку «Особа – отримувач пального» зазначається «Неплатник»,
- до рядка «юридична особа – код за ЄДРПОУ отримувача пального; для фізичної особи – прізвище, ім’я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта» вноситься умовний код «1000000000».
Таблична частина заповнюється в такому порядку:
- у графі 1 – код товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД (10 знаків);
- у графі 2 – інформація щодо опису пального згідно з УКТ ЗЕД;
- у графах 3, 4 – інформація щодо обсягу реалізованого (відвантаженого, втраченого) пального у кілограмах (графа 3) та у літрах, приведених до температури 150С (графа 4). Внесені до цих граф показники можуть мати лише додатне значення.
Реєстрація акцизних накладних, в тому числі тих, що не надаються отримувачу пального, здійснюється в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Якщо після реалізації пального відбувається повернення частини чи всього обсягу пального особі, що реалізує пальне, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених при складанні акцизної накладної, показники такої акцизної накладної підлягають коригуванню шляхом складання розрахунку коригування акцизної накладної та реєстрації його в ЄРАН.

ДФСУ про нюанси інвентаризації залишків пального
У листі від 08.04.2016 р. №7889/6/99-99-21-05-15 податківці нагадують, що протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 березня 2016 року, платник податку зобов’язаний подати контролюючому органу акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 1 березня 2016 року.
Зазначені у такому акті інвентаризації обсяги залишку пального контролюючий орган враховує у формулі, визначеній п. 232.3 ПКУ, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в системі електронного адміністрування реалізації пального.
Перелік пального встановлено у пп. 215.3.4 ПКУ згідно з кодами УКТ ЗЕД. Відповідно в акті інвентаризації має бути відображено лише пальне, визначене у цій статті.
Дані акта проведення інвентаризації обсягів залишку пального можуть бути перевірені контролюючим органом протягом шести календарних місяців із дня його подання.
При встановленні за результатами перевірки невідповідності обсягів пального, зазначених у акті інвентаризації, фактичним даним та/або даним бухобліку підприємства контролюючий орган здійснює відповідні коригування в ЄРАН на підставі даних акта перевірки.
Окрім того, у листі податківці розглянули питання щодо кодів УКТ ЗЕД у податкових накладних.
Зокрема, зазначено, що при реалізації придбаних імпортованих чи підакцизних товарів платники податку – продавці, які не є безпосередніми імпортерами чи виробниками вказаних товарів, у випадку коли податкова накладна, на підставі якої такі товари були придбані, не містить коду згідно з УКТ ЗЕД щодо таких товарів, самостійно визначають код товару згідно з УКТ ЗЕД відповідно до Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, та зазначають його в податковій накладній.
Код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України) повинен зазначатись за всім ланцюгом постачання таких товарів до моменту їх продажу кінцевому споживачу або до моменту, коли такі товари перетворюються в інший товар або стають частиною нового в результаті виробництва, обробки, переробки тощо. У випадку коли під час виробництва, обробки, переробки тощо створено новий підакцизний продукт, йому присвоюється новий відповідний код згідно з УКТ ЗЕД.

Операції з передачі пального підряднику для заправки техніки є реалізацією
ДФСУ у листі від 08.04.2016 р. №7874/6/99-99-19-03-03-15 зазначила, що суб’єкт господарської діяльності, який здійснюватиме будь-які операції, визначені пп. 14.1.212 ПКУ, є особою, яка реалізує пальне, і відповідно є платником акцизного податку.
Операції з передачі пального підряднику для заправки техніки є реалізацією пального в розумінні пп. 14.1.212 ПКУ. Тому особи, які здійснюють такі операції, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб — підприємців до початку здійснення реалізації пального.
Нагадуємо, що реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви.
Здійснення госпсуб’єктами операцій з реалізації пального без реєстрації платниками акцизного податку тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців у розмірі 100% вартості реалізованого пального.
Окрім того, податківці зауважили: якщо обсяги реалізованого (витраченого) пального перевищуватимуть обсяги отриманого пального від інших платників акцизного податку, з яких сплачено акцизний податок, у підприємства виникатиме об’єкт оподаткування акцизним податком відповідно до п. 213.1 ПКУ.

Протягом звітного року вік авто досягне 5-ти років: як сплачувати транспортний податок?
Сьогодні 13:17 120
ДФС в інформаційно-довідковому ресурсі "ЗІР" (категорія 111.05) нагадує, що об’єктом оподаткування транспортного податку є легкові автомобілі:
• з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно);
• середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.
Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).
Транспортний податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
У разі спливу п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років.

У м. Києві викрито публічне акціонерне товариство, яке намагалось „відмити” 34,8 млн. гривень

Управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у м. Києві спільно з ГУ СБУ у м. Києві та Київській області встановлено, що одне з публічних акціонерних товариств м. Києва, яке працює на енергоринку, в рамках виконання договорів з низкою підрядних організацій здійснювало придбання товарів і робіт за завищеною вартістю та у завищених обсягах.
У подальшому частина коштів ПАТ, що передбачені структурою тарифів на виробництво та постачання електричної і теплової енергії, була перерахована службовими особами зазначених підрядних організацій на рахунки суб’єктів господарювання з ймовірними ознаками фіктивності. Загальна сума коштів, виведена у тіньовий сектор економіки, склала 34,8 млн. гривень.
За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.

Податковою міліцією вилучено вантаж вартістю 5 млн. грн., ввезений на Україну по схемі «сірого імпорту»

Співробітниками податкової міліції Львівської області в ході проведення операції „Рубіж-2016” та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України на митному посту „Рава-Руська” здійснено перевірку вантажного автомобіля.
Відповідно до наданих документів в автіці перевозився вантаж – „плитка керамічна”. Однак під час огляду було виявлено зовсім інший товар - взуття, брендовий одяг, сантехніку, тканини і автозапчастини, який був ввезений на територію України без митного оформлення та сплати митних платежів по так званій схемі „сірого імпорту”.
Вантаж загальною вагою понад 18 тонн, відео-реєстратор та два мобільні телефони водія вилучено.
Орієнтовна вартість вилучених товарів становить близько 5 млн. гривень.

Заробітна плата «в конвертах» харківського підприємства коштувала державі 3,6 млн. гривень

Співробітниками податкової міліції Харківської області в рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.2121 КК України, викрито факт виплати заробітної плати „в конвертах” посадовими особами одного з комерційних підприємств, яке здійснює діяльність у сфері виробництва кондитерських виробів.
Встановлено, що на підприємстві офіційно працевлаштовані близько 100 осіб із заробітною платою 1000-1200 гривень. Фактично ж їх кількість близько 300 осіб, а середня заробітна плата – 4000-4200 гривень, яка видавалась готівкою „в конвертах”. Протягом 2014-2015 років внаслідок такої діяльності держава зазнала збитків у вигляді несплати платежів на суму близько 3,6 млн. гривень.
У ході проведених обшуків в офісних та виробничих приміщеннях підприємства вилучено 1 млн. гривень готівкою, комп’ютерну техніку та документи „тіньової” бухгалтерії.
Тривають слідчі дії.

Увага! Нова звітність щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів

Міністерство фінансів України наказом від 11.02.2016 N 49 затвердило нові форми звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядки їх заповнення.
Наказ набирає чинності з 22 квітня 2016 року.
Також наказом № 49 встановлено Коди продукції, які містять 84 види продукції. Зокрема, до нового переліку продукції додано пиво.
Звіти подаються всіма суб’єктами господарювання незалежно від форми власності:
- які виробляють та реалізують спирт (у тому числі біоетанол), алкогольні напої та виноматеріали, тютюнові вироби.
- які одержали ліцензії на право оптової та/або роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.
Звіт в електронній формі подається засобами електронного зв'язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності.
Звіт складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб'єкта господарювання. Отже, звітувати за новими формами потрібно буде в травні за звітний місяць – квітень 2016 року.
У разі якщо суб'єкт господарювання має у своєму складі структурні одиниці, які не є юридичними особами, звіт заповнюється в цілому щодо підприємства з урахуванням усіх структурних одиниць.
Інформація подається за кодами та видами продукції згідно з додатком до наказу № 49.

Спадок, отриманий не від родичів, оподатковується ПДФО та військовим збором
ДФСУ у листі від 06.04.2016 р. №3530/З/99-99-17-03-03-14 повідомила, що дохід у вигляді вартості успадкованого майна, отриманий платником податку (спадкоємцем), який не є членом сім'ї спадкодавця I ступеня споріднення, оподатковується за ставкою 5%. Крім того, такий дохід оподатковується військовим збором за ставкою 1,5%.
Нагадаємо, що членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти (у тому числі усиновлені). Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.
У разі несплати податку (збору) до нотаріального оформлення об'єкта спадщини така особа зобов'язана подати річну податкову декларацію до контролюючого органу за місцем податкової адреси.

Порядок декларування податкових зобов’язань з акцизного податку за березень 2016 року
Сьогодні, 20 квітня (в останній день для подання декларації акцизного податку за березень), податківці на своєму сайті оприлюднили роз'яснення щодо порядку декларування податкових зобов’язань з акцизного податку за березень 2016 року.
Нагадуємо, що саме березень 2016 року є першим звітним періодом для платників, визначених пп. 212.1.15 ПКУ (осіб, які реалізують пальне). Проте за цей період (і до набрання чинності нової форми) ще слід подавати декларацію за "старою" формою, оскільки проект наказу Мінфіну «Про внесення змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» поки що лише знаходиться на погодженні в Міністерстві фінансів.
Діючу форму декларації акцизного податку затверджено Наказом Мінфіну від 23.01.2015 р. №14.
Отже, особи, які реалізують пальне (незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді) повинні звітувати з акцизного податку за чинною формою декларації (Наказ №14) до контролюючого органу за основним місцем обліку.
У разі відсутності об’єкта оподаткування акцизним податком декларація подається такими платниками шляхом заповнення титульного аркуша до декларації (без заповнення р.05), заповнення рядків 15 та 16 додатка 1 до декларації з нулями та перенесення їх до розділу В самої декларації (графа В 1).
У разі виникнення об’єкта оподаткування, тобто наявності операцій з реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги, визначені пп. 213.1.12 ПКУ, платники податку з реалізації пального повинні задекларувати ці зобов’язання за чинною формою декларації шляхом заповнення додатка 1 до декларації та перенесення суми податкового зобов’язання до розділу В самої декларації (графа В 1).
Інші платники акцизного податку, зокрема виробники пального, які здійснюють реалізацію пального відповідно до пп. 212.1.1 ПКУ, та суб’єкти господарювання роздрібної торгівлі пальним, що здійснюють реалізацію відповідно до пп. 212.1.11 ПКУ, декларують зобов’язання з акцизного податку за формою, затвердженою наказом №14, та з урахуванням рекомендацій, наданих листами ДФС від 21.01.2016 р. №1903/7/99-99-19-03-03-17 та від 03.02.2016 р. №3495/7/99-99-19-03-03-17.
Насамкінець податківці нагадують, що неподання або несвоєчасне подання податкових декларацій (розрахунків) тягне за собою накладення штрафу в розмірах, передбачених п. 120.1 ст. 120 ПКУ, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Граничні терміни подання алкогольно-тютюнової звітності
Податківці в інформаційно-довідковому ресурсі "ЗІР" (категорія 115.03) повідомили, що суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами, подають звітність щомісяця до 10 числа (9 число – останній термін подачі).
Звіти про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів у роздрібній мережі подаються засобами електронного зв’язку у порядку, передбаченому для податкової звітності, до органу ДФС за місцем реєстрації такого суб’єкта господарювання.
Перший звітний період – квітень 2016 року. Останній день подання звіту за квітень 2016 року – 10 травня. Адже, як відомо, 9 травня є святковим (вихідним) днем. А згідно з п. 5 ст. 254 ЦКУ, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, днем закінчення строку є першим за ним робочий день.

Нові розміри мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму з 1 травня: на що впливатимуть?
Згідно з Держбюджетом на 2016 рік на період з 01.05.2016 року до 30.11.2016 року прожиткові мінімуми та мінімальна зарплата будуть встановлені у таких розмірах:
Розмір прожиткового мінімуму
Працездатні особи 1450 грн
Особи, які втратили працездатність 1130 грн
Діти віком до 6 років 1228 грн
Діти віком від 6 до 18 років 1531 грн
Загальний показник 1399 грн
Розмір мінімальної зарплати 1450 грн
Розмір погодинної мін. зарплати 8,69 грн

Нарахування зарплати
Згідно зі ст. 3 Закону про оплату праці, мінімальна заробітна плата - це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якого не може провадитися оплата за виконану працівником місячну, а також погодинну норму праці (обсяг робіт)
Тож, якщо розмір окладів на підприємстві встановлено на рівні мінімальної зарплати, з 01.05.2016 року потрібно провести підвищення розмірів таких окладів з 1378 грн до 1450 грн.
За недодержання роботодавцями мінімально встановлених розмірів зарплати може бути притягнуто до відповідальності відповідно до ст. 265 КЗпП.
Індексація зарплати
Відповідно до Порядку № 1078 індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення.
Тож з 01.05.2016 року індексація зарплати буде розраховуватися шляхом множення визначеного коефіцієнта залежно від «базового» місяця проведення індексації на прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 1450 грн.

Нарахування лікарняних та декретних
При нарахуванні лікарняних та допомоги по вагітності та пологах в випадках, коли такі виплати потрібно нараховувати на рівні мінімальної зарплати, слід також застосовувати новий розмір мінзарплати. Детальніше про випадки застосування мінімальної зарплати при розрахунку лікарняних та допомоги по вагітності та пологах
Відповідно до ст. 19 Закону №1105 обмеження поширюється на працівників підприємств, які:
• оформили трудові відносини з підприємством і перебувають у них менше як шість місяців, якщо такі працівники раніше не перебували в трудових відносинах з іншими роботодавцями (перше місце роботи);
• нещодавно оформили трудові відносини з підприємством і перебувають у них менше шести місяців. Причому до влаштування на підприємство особа перебувала в трудових відносинах з іншими роботодавцями, але загальний період роботи протягом дванадцяти місяців перед настанням страховому випадку становить менше як шість місяців;
• перебувають у трудових відносинах із підприємством або до влаштування на роботу перебували в трудових відносинах з іншими роботодавцями. Однак протягом 12 місяців, що передують страховому випадку, за них сплачували ЄСВ в сумі, не меншій ніж мінімальний страховий внесок.
Також нагадаємо, що з 2016 року на виплату лікарняних та допомоги по вагітності та пологах мають право фізособи-підприємці незалежно від обраної системи оподаткування у разі своєчасної сплати ЄСВ. При цьому такі платники ЄСВ, на думку Мінсоцполітики, мають розраховувати лікарняні та декретні виходячи з мінімальної зарплати.
Єдиний соцвнесок
З 01.01.2016 р. ставка для нарахування ЄСВ становить 22% до визначеної бази нарахування.
Але ч. 5 ст. 8 Закону про ЄСВ установлено порядок нарахування ЄСВ, якщо база його нарахування не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід. У такому разі сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄСВ (22%). Детальніше, коли потрібно нараховувати ЄСВ на рівні мінімального страхового внеску при нарахуванні зарплати та винагороди за договором ЦПХ, розглянуто у аналітиці тут та тут.
Тож з 01.05.2016 р. розмір мінімального страхового внеску становитиме 319,00 грн (1450 грн*22%).
Нагадаємо, що на рівні мінімального страхового внеску мають сплачувати ЄСВ за себе фізособи-підприємці платники єдиного податку та самозайняті особи. Тому для такої категорії платників ЄСВ також потрібно знати про новий розмір мінімального страхового внеску.
Також зміниться максимальна величина доходу, на яку потрібно нараховувати ЄСВ. Нагадаємо, що з 01.01.2016 року вона становить 25 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на місяць нарахування доходу. Тобто з 01.05.2016 р. вона дорівнюватиме 36 250 грн (1450 грн *25).
Відповідно збільшиться максимальний розмір нарахованого ЄСВ. З 01.05.2016 р. він становитиме 7975 грн (36250 грн * 22%) або 3048,63 грн (36250 грн*8,41%) при нарахуванні ЄСВ на зарплату працівника-інваліда, якщо роботодавцем є юрособа.

Коли держреєстратор може відмовити у реєстрації підприємця
Мін'юст у листі від 24.02.2016 р. №5973/2373-0-33-16/13 нагадує, що статтею 28 Закону №835-VIII встановлено такий перелік підстав, за наявності яких державний реєстратор може відмовити у державній реєстрації фізичної особи - підприємця:
• якщо документи подано особою, яка не має на це повноважень;
• у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони у проведенні реєстраційної дії;
• не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; наявні обмеження на зайняття підприємницькою діяльністю;
• наявність в Єдиному державному реєстрі запису, що фізична особа вже зареєстрована як фізична особа - підприємець.
У повідомленні про відмову у проведенні державної реєстрації повинно бути зазначено:
- посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів,
- який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства.
Відмова у державній реєстрації з інших підстав не допускається.
Відмова у державній реєстрації здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації, крім вихідних та святкових днів.
Повідомлення про відмову у державній реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та рішення суб'єкта державної реєстрації про відмову розміщуються на порталі електронних сервісів у день відмови у державній реєстрації.
Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції або до суду.
Зокрема, Міністерство розглядає такі скарги:
• на проведені державним реєстратором реєстраційні дії (крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі рішення суду);
• на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.
Територіальний орган Міністерства юстиції України розглядає скарги:
• на рішення (крім рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державного реєстратора;
• на дії або бездіяльність суб'єктів державної реєстрації.
Територіальний орган Міністерства юстиції України розглядає скарги стосовно державного реєстратора, суб'єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.

На замітку майбутнім „спрощенцям”
Відповідно до п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України ля обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву.
У заяві зазначаються обов’язкові відомості, визначені у п. 298.3 ст. 298 ПКУ.
Пунктом 293.2 ст. 293 ПКУ встановлено, що фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними та міськими радами для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:
1) для першої групи платників єдиного податку – у межах до 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати;
2) для другої групи платників єдиного податку – у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.
Для третьої групи платників єдиного податку відсоткова ставка єдиного податку встановлюється у розмірі:
1) 3 відсотки доходу – у разі сплати податку на додану вартість згідно з ПКУ;
2) 5 відсотків доходу – у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку (п. 293.3 ст. 293 ПКУ).
Згідно з п. 65.1 ст. 65 ПКУ взяття на облік фізичних осіб – підприємців у контролюючих органах здійснюється за місцем їх державної реєстрації на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».
Пунктом 65.5 ст. 65 ПКУ встановлено, що взяття на облік самозайнятої особи здійснюється контролюючим органом не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відповідних відомостей від державного реєстратора (для фізичних осіб – підприємців) або прийняття заяви (для осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність).
Взяття на облік фізичної особи – підприємця підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, яка надсилається (видається) фізичній особі – підприємцю у порядку, встановленому Законом.
Отже, на підставі виписки з ЄДР у рядку 4 заяви про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються дані документа, що підтверджують державну реєстрацію платника податків (назва, номер та дата).
При цьому поля «номер реєстрації в органі державної податкової служби» та «дата взяття на облік в органі державної податкової служби» заяви не підлягають обов’язковому заповненню.
У рядку 8 «Обрана ставка єдиного податку при переході на спрощену систему оподаткування» заяви зазначаються обрана ставка єдиного податку та відповідна група.

Вимоги законодавства – своєчасне оприбуткування готівки
Державна фіскальна служба України звертає увагу на вимоги пункту 2.6 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 №637 , чим передбачено, що уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.
Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
При проведенні готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням розрахункової книжки оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
Виходячи з наведених вимог законодавства, якщо суб’єкт господарювання працює цілодобово, і робоча зміна розпочалась одного календарного дня, а закінчилась наступного календарного дня (ресторан розпочав роботу о 12 год. 00 хв. 15.04.2016, а закінчив о 00 год. 30 хв. 16.04.2016), оприбуткування готівки здійснюється шляхом вчинення запису у КОРО, на підставі фіскальних звітних чеків РРО, при цьому дата оприбуткування у КОРО повинна відповідати даті роздрукування фіскальних звітних чеків РРО (Z-звіт повинен роздруковуватися після завершення робочої зміни о 00 год. 30 хв.16.04.2016, оприбуткування готівки повинно здійснюватись у КОРО 16.04.2016).
Детальніше про це та друкування звітного чеку РРО йдеться у листі ДФС України від 18.04.2016 р. №13854/7/99-99-22-07-03-17.
На письмову вимогу фізичної особи, щодо якої в контролюючому органі відкрито інтегровані картки, надається акт звірки розрахунків за податками
Згідно зі ст. 1 Закону України від 2 лютого 1996 року №393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів. При цьому звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.
Пунктом І розд. ІІ Порядку ведення органами Міністерства доходів і зборів України оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 05.12.2013 р. №765 , визначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску територіальними контролюючими органами відкриваються інтегровані картки платників за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися платниками, а для обліку сум передоплати - за кожним платником.
Відповідно до п. 15 розд. ІІ Порядку на письмову вимогу платника звірення стану розрахунків платника за податками, зборами, митними платежами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за звітний період оформляється актом.

Три робочих дні - для внесення змін у ліцензію на роздрібну торгівлю
Згідно з статтею 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», при зміні відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів видає суб’єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.
Відповідно до п. 25 Тимчасового порядку видачі ліцензій на право імпорту, експорту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 травня 1996 року №493, у ліцензії, зокрема, зазначається на лицьовому боці:
- найменування органу, що її видав;
- вид товарів (алкогольні напої чи тютюнові вироби), на право реалізації яких видано ліцензію;
- для юридичних осіб – найменування та місцезнаходження, номер телефону, факс (за їх наявності);
- для фізичних осіб – прізвище, ім’я та по батькові, паспортні дані (серія, номер, ким і коли виданий, місце проживання), номер телефону (за його наявності);
- ідентифікаційний код суб’єкта підприємницької діяльності;
- місце торгівлі;
- адреси відокремлених від роздрібної мережі місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
- реєстраційний номер ліцензії, дата реєстрації;
- термін дії;
- дата видачі ліцензії;
- посада, прізвище, ім’я, по батькові уповноваженої особи, яка підписала ліцензію.
При цьому згідно з Інформаційними картками №21-26 «Видача ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями», №21-28 «Видача ліцензії на право роздрібної торгівлі сидром та перрі (без додання спирту)», №21-30 «Видача ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами», затверджених наказом ДФС від 13.01.2015 №7, у разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання), подаються:
- заява довільної форми;
- документи, що підтверджують зміну відомостей.
Таким чином, при зміні відомостей (найменування юридичної особи або прізвища фізичної особи, місцезнаходження або місця проживання, адреси місця торгівлі в зв’язку з перейменуванням населеного пункту, вулиці тощо), зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії, орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів видає суб’єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.

На Харківщині податкова міліція виявила підпільне виробництво алкогольних напоїв

В рамках операції «Акциз-2016» працівники податкової міліції ГУ ДФС у Харківській області припинила діяльність підпільного цеху, в якому двоє харків’ян налагодили незаконне виробництво горілки та коньяку відомих брендів.
42-річний та 45-річний чоловіки виготовляли горілку змішуючи спирт із водою. Додавши до вказаної суміші ароматичні добавки та палений цукор, винахідники отримували так званий коньяк.
Незаконно виготовлений «зелений змій» харків’яни розливали у п’ятилітрові пляшки й тетропаки під відомими торговими марками, а в подальшому реалізовували через оптово-роздрібну мережу зі складу-магазину.
«В рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст. 204 Кримінального кодексу України, працівники слідчо-оперативних підрозділів податкової міліції Харківщини провели обшуки у місцях виготовлення, зберігання та реалізації алкогольних напоїв з недоброякісної сировини, - розповідає виконуючий обов’язки першого заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов, – під час зазначених заходів було виявлено та вилучено 1,9 тис. літрів спирту, 325 літрів коньяку, майже 2,5 тис. літрів горілки та 19 літрів винної продукції».
Крім цього, податківці вилучили автомобіль й обладнання, які використовувалися для виготовлення та транспортування фальсифікату, та 5 тис. доларів США.
«Загальна сума вилучених товарно-матеріальних цінностей складає 1,5 млн. грн.», - зазначає Андрій Бєжанов.
На теперішній час проводяться заходи щодо встановлення повного кола осіб, причетних до протиправної діяльності, та каналів надходження на територію Харківської області спирту. Вирішується питання щодо накладання арешту на вилучене майно.
Наразі слідство за даним фактом триває.
За порушення заповнення поля «Призначення платежу» відповідальність не передбачена
ДФСУ в інформаційно-довідковому ресурсі "ЗІР" (категорія 138.01) зазначилии, що у разі заповнення поля «Призначення платежу» з порушенням вимог, визначених у Порядку, документ на переказ приймається до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов’язання (код виду сплати 101). Таким чином, у разі заповненні поля «Призначення платежу» документа на переказ платежів до бюджету (платіжного доручення) з порушенням вимог Порядку (наказ Мінфіну від 24.07.2015 № 666) відповідальність чинним законодавством не передбачена.0574622242