Вы здесь

 

інформація від Чугуївської ОДПІ

Податковою міліцією вилучено підробленої горілки на 2,6 млн. гривень

Співробітниками податкової міліції Центрального офісу у м. Запоріжжі в ході проведення операції „Акциз-2016” та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст. 204 КК України проведено обшук складських приміщень, що належать фігуранту провадження.
Під час обшуку вилучено 45 тис. пляшок горілки торгівельних марок вітчизняних виробників, обклеєних марками акцизного податку, що мають ознаки підробки. Загальна орієнтовна вартість вилученого товару – 2,6 млн. гривень.
Тривають слідчі дії.

З 1 травня підвищується мінімальна заробітна плата

Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що згідно з Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» з 1 травня 2016 року підвищується рівень заробітної плати та прожиткового мінімуму. На період з 01.05.2016 року до 30.11.2016 року їх розмір становитиме 1450 грн.
Водночас звертаємо увагу, що згідно зі ст. 3 Закону про оплату праці, мінімальна заробітна плата - це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якого не може провадитися оплата за виконану працівником місячну, а також погодинну норму праці (обсяг робіт).
Таким чином сума заробітної плати працівнику с з 1 травня 2016 року не повинна бути менше вказаного розміру.
За недодержання роботодавцями мінімально встановлених розмірів зарплати, їх може бути притягнуто до відповідальності відповідно до ст. 265 КЗпП.
Крім того, розмір мінімальної заробітної плати впливає на розрахунок єдиного соцвнеску.
Нагадуємо, що з 01.01.2016 р. ставка для нарахування ЄСВ становить 22% до визначеної бази нарахування.
Але ч. 5 ст. 8 Закону про ЄСВ установлено порядок нарахування ЄСВ, якщо база його нарахування не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід. У такому разі сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄСВ (22%).
Тобто з 01.05.2016 р. розмір мінімального страхового внеску становитиме 319,00 грн (1450 грн*22%).
На рівні мінімального страхового внеску мають сплачувати ЄСВ за себе фізособи-підприємці платники єдиного податку та самозайняті особи.
Також зміниться максимальна величина доходу, на яку потрібно нараховувати ЄСВ. З 01.01.2016 року вона становить 25 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на місяць нарахування доходу. Тож з 01.05.2016 р. вона дорівнюватиме 36 250 грн (1450 грн *25).
Відповідно збільшиться максимальний розмір нарахованого ЄСВ. З 01.05.2016 р. він становитиме 7975 грн (36250 грн * 22%) або 3048,63 грн (36250 грн*8,41%) при нарахуванні ЄСВ на зарплату працівника-інваліда, якщо роботодавцем є юрособа.

Податковою міліцією вилучено синтетичних тканин на суму 17,8 млн. гривень

Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.212 КК України, проведено обшуки на території митного посту "Західний" Київської митниці.
Під час обшуку вилучено 11 вантажних контейнерів, митне оформлення яких здійснювалося однією з комерційних фірм. У контейнерах знаходилися тканини синтетичні на загальну суму 17,8 млн. гривень.
На вилучений товар накладено арешт, тривають слідчі дії.

Контакт-центр ДФС – один з кращих кол-центрів центральних органів виконавчої влади

Контакт-центр Державної фіскальної служби посів друге місце в рейтингу телефонних «гарячих ліній» центральних органів виконавчої влади, який проводився Всеукраїнським громадським об’єднанням ГО «Асоціація сприяння самоорганізації населення» та Одеським суспільним інститутом соціальних технологій у 2014-2015.
Такий громадський моніторинг здійснювався для визначення ефективності діяльності «гарячий ліній» та пошуку шляхів удосконалення їх роботи.
Експерти оцінювали діяльність кол-центрів за трьома групами показників: «Нормативне та організаційне забезпечення роботи телефонних «гарячих ліній», «Інформаційна відкритість та доступність органів виконавчої влади щодо роботи їх телефонних «гарячих ліній»», «Якість роботи телефонних «гарячих ліній».
Участь у рейтингу брали 30 контакт-центрів, серед яких перше місце посів Урядовий контактний центр.
Контакт-центр ДФС найвищі бали отримав у розділі «Якість роботи телефонних «гарячих ліній» за показниками:
«Чи допомогло вирішити підняту проблему звернення на телефонну «гарячу лінію»;
«Реакція оператора на озвучену проблему (що зроблено для її вирішення)»;
«Дотримання операторами телефонних «гарячих ліній» етичних норм при спілкуванні із особами, що звертаються».
Такої високої оцінки якості роботи Контакт-центру ДФС вдалося досягти завдяки значному професійному рівню та багаторічному досвіду роботи його фахівців, втіленню найкращих ідей з функціонування контакт-центрів інших країн та щоденним зусиллям, спрямованим на створення сервісу європейського рівня.
Зростання кількості звернень до Контакт-центру ДФС (1,2 млн. у 2015 р. проти 1,1 млн. у 2014 р.) свідчить про затребуваність інформаційно-довідкових послуг. На сьогодні показник кількості наданих Контакт-центром ДФС консультацій телефоном є найвищим серед аналогічних показників контакт-центрів органів виконавчої влади, що досліджувалися.
Контакт-центр ДФС і надалі покращуватиме свою роботу для задоволення законних прав та інтересів платників податків.

Уряд підтримав ініціативу ДФС щодо оптимізації структури та запровадження однорівневої системи адміністративного оскарження

Урядом прийнято рішення повторно, після перепогодження, подати на розгляд Верховної Ради України низку законопроектів, розроблених за ініціативою ДФС у рамках інституційної реформи відомства.
У законопроектах пропонується збільшити кількість заступників Голови ДФС за функціональним принципом для забезпечення інституційних змін, утворити єдиний територіальний орган ДФС на рівні регіону для оптимізації територіальних органів Служби та, відповідно, скорочення чисельності. Також для спрощення розгляду скарг платників податків ініціюється запровадження однорівневої системи адміністративного оскарження рішень контролюючих органів.
Такі зміни у рамках податкової реформи є кроками до перетворення ДФС з фіскального органу на сервісну службу шляхом надання високоякісного сервісу платникам податків, а також забезпечить виконання зобов’язань у рамках співробітництва з МВФ.
Нагадаємо, що зазначені законопроекти були розроблені та подані на розгляд Верховною Радою України ще в червні минулого року, але тоді вони були відкликані.

Ліквідовано конвертаційний центр, який «допоміг» підприємствам сформувати ризиковий податковий кредит на 5 млн. гривень

Співробітниками податкової міліції Київської області в рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.27 та ст.212 КК України, ліквідовано конвертаційний центр, організований групою осіб. Для своєї протиправної діяльності порушники створили та зареєстрували низку фіктивних суб’єктів підприємницької діяльності.
Клієнтами центру були підприємства реального сектору економіки, які перераховували на рахунки фіктивних підприємств кошти за нібито надані роботи та послуги. В подальшому кошти знімалися готівкою та передавалися учасникам конвертації, за винятком 10-12% у якості винагороди.
Податковий кредит транзитно-конвертаційних СГД формувався переважно за рахунок використання псевдооперацій з придбання товарно-матеріальних цінностей у суб’єктів господарювання реального сектору економіки та підприємств, що здійснюють свою діяльність у сфері сільського господарства.
Орієнтовний обіг проконвертованих коштів за 2015-2016 рік через розрахункові рахунки, відкриті в низці банківських установ, склав понад 30 млн. гривень, сума сформованого ризикового податкового кредиту з ПДВ складає 5 млн. гривень.
У ході проведених обшуків в офісних приміщеннях, за місцями проживання та в автомобілях фігурантів вилучено 5 тис. доларів США, 5 печаток підприємств, 2 електронних носії інформації, 3 одиниці комп’ютерної техніки, 3 мобільні телефони та тіньову документацію, що підтверджує протиправну діяльність.
Слідчі дії тривають.

На Київщині припинено діяльність конверт-центру, через рахунки якого проконвертовано 52 млн. гривень

Податковою міліцією Київської області спільно зі співробітниками прокуратури області під час проведення заходів по кримінальному провадженню, зареєстрованому за ст.358 та ст.190 КК України, припинено діяльність конвертаційного центру.
Організувала злочинну діяльність група осіб, які без наміру здійснення статутної діяльності створили та зареєстрували низку фіктивних суб’єктів підприємницької діяльності.
На розрахункові рахунки фіктивних СГД легальні підприємства перераховували безготівкові кошти за нібито придбані товарно-матеріальні цінності, надані послуги та виконані роботи. В подальшому учасники центру знімали кошти готівкою нібито для закупівлі товарно-матеріальних цінностей, але насправді передавали їх посадовим особам реального сектору економіки, за винятком 10-12% за конвертацію.
Орієнтовний обіг проконвертованих коштів за 2015-2016 рік через розрахункові рахунки, відкриті в філії комерційного банку, склав понад 52 млн. гривень, сума сформованого ризикового податкового кредиту з ПДВ складає 8,7 млн. гривень.
У ході проведених обшуків в офісних приміщеннях, за місцями проживання та в автомобілях фігурантів вилучено 1,1 тис. доларів США і 81,9 тис. гривень готівкою, 21 печатку підприємств, 6 одиниць комп’ютерної техніки, 7 мобільних телефонів та тіньову документацію, що підтверджує протиправну діяльність.
Накладено арешт на розрахункові рахунки із залишком коштів 620 тис. гривень.
Тривають слідчі дії.

На Харківщині керівник фіскальної служби Микола Рибаков провів зустріч з платниками акцизного податку з реалізації палива

Зустріч у форматі активного спілкування з представниками бізнесу, які здійснюють в регіоні реалізацію пального, відбулась сьогодні у фіскальній службі області.
Як відзначив Микола Рибаков, за ініціативою якого і відбувся вказаний захід, головною метою для фіскальної служби є необхідність організації всебічної допомоги платникам, надання консультаційної допомоги, та спільного вирішення будь-яких проблематичних питань, що виникають у вказаної категорії платників під час їх діяльності.
Керівник вказав присутнім, що на сьогоднішній день значна частка підприємств регіону, що здійснюють реалізацію пального, відобразили у своїй звітності кількість залишків пального, що перевищили обсяг реалізації за останні два місяці. Тож їм необхідно у найкоротші терміни підтвердити документально легітимність товару. Це потрібно, в першу чергу, для самих же платників, адже без підтвердження вони не можуть здійснювати реалізацію товару.
Микола Рибаков відзначив, що головною задачею фіскальної служби у цьому випадку допомогти платнику розібратися у законодавчих новаціях, пов’язаних із введенням в дію систему електронного адміністрування реалізації пального та Єдиного реєстру акцизних накладних.
«Усі повинні працювати в рівних конкурентних умовах та в законодавчому полі. А задача фіскальної служби допомогти платнику сплачувати податки, і робити це цивілізовано з наданням усіх сервісних послуг», - зауважив керівник.
Тож під час заходу податківець уважно вислухав усі запитання від представників бізнесу, розібрався детально по кожному випадку, відповів на запитання присутніх та подякував за активний діалог.

Податківці виявили на Харківщині підпільний міні-завод з виготовлення бензину

Працівники податкової міліції області в рамках операції «Акциз-2016» виявили черговий підпільний цех з виготовлення паливно-мастильних матеріалів. Зі вказаного міні-заводу податківці вилучили пального на загальну суму близько 1,5 млн. грн.
Про це повідомляє виконуючий обов’язки першого заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов.
55-річний харків’янин налагодив масове виробництво бензину й дизельного пального, додаючи присадки для підвищення октанового числа нафтопродуктів. Отриманий продукт бізнесмен реалізовував на території Харкова та області.
«В рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 204 Кримінального кодексу України, співробітники слідчо-оперативних підрозділів ГУ ДФС у Харківській області провели обшуки за місцем виготовлення та зберігання паливно-мастильних матеріалів, - розповідає Андрій Бєжанов. – Під час вказаних заходів було виявлено та вилучено обладнання, яке підприємець використовував для виготовлення фальсифікату, 67 тон бензину та 6,6 тон дизельного пального».
Загальна вартість вилучених товарно-матеріальних цінностей складає близько 3,09 млн. грн.
«При залученні представника Харківського Науково-дослідницького експертного центру МВС України відібрано зразки вилученого пального для проведення подальшої експертизи, - зазначає Андрій Бєжанов, - наразі ж працівники податкової міліції проводять заходи щодо встановлення каналів постачання сировини та місць реалізації зазначених паливно-мастильних матеріалів. Вирішується питання про накладення арешту вилученого майна».
Нагадуємо, що це вже 6 підпільний цех з виготовлення підакцизної продукції. У 2016 році податкова міліція Харківщини ліквідувала 3 підпільних виробництва лікеро-горілчаних виробів та 3 цехи з виготовлення паливно-мастильних матеріалів.

Харківські митники затримали порушника з наркотичною речовиною

Напередодні в пункті пропуску «Гоптівка» митниками було виявлено 300 грам «коноплі».
При проведенні усного та письмового декларування 25-річний громадянин Російської Федерації, який слідував по пішохідній полосі в напрямку Бєлгорода, заявив, що не переміщує будь-які заборонені предмети.
При подальшому огляді на куртку цього громадянина неодноразово спрацьовував службовий собака митників Любомир. Чоловік власноручно дістав з лівої кишені банку з під чаю та з правої кишені поліетиленовий пакет з речовиною рослинного походження сіро-зеленого кольору загальною вагою 300 грамів. Зі слів громадянина це «конопля».
За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Декларування доходів за 2015 рік: коротко про головне

Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що з 01.01.2016 р. розпочалася Кампанія з декларування доходів громадян, отриманих у 2015 році.
Нагадуємо, що цьогорічні доходи та майновий стан громадянам потрібно декларувати за новою формою декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація), яка затверджена Наказом Мінфіну від 02.10.2015 р. №859.
Нова Декларація об’єднала звітність з ПДФО та військового збору. Фізичні особи – платники податків подають декларацію за оновленою формою, в якій окрім податкових зобов’язань з ПДФО вказують податкові зобов’язання з військового збору.
Всі фізособи у разі отримання доходів, які підлягають декларуванню, мають подати Декларацію до 1 травня 2016 року (ст. 49 Податкового Кодексу). Але оскільки 1 травня є вихідним днем, то на підставі п. 49.20 ПКУ фізособи мають право подати декларацію 4 травня 2016 року.
Громадяни, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2015 року, податкову декларацію можуть подати упродовж усього 2016 року (до 31 грудня 2016 року).

Положення щодо присвоєння новоствореним платникам класу професійного ризику виробництва скасовано

ДФСУ у листі від 18.04.2016 р. №13730/7/99-99-11-01-05-17 нагадує, що з 1 січня 2016 року запроваджено єдину ставку єдиного внеску в розмірі 22% та відмінено диференційовані ставки ЄСВ залежно від класу професійного ризику виробництва. В зв’язку з цим, виключені положення щодо присвоєння новоствореним платникам класу професійного ризику виробництва за основним видом економічної діяльності.
Дана норма передбачена Наказом МФУ від 03.03.2016 р. №308 «Про затвердження змін до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників».
Крім того, наказом внесено зміни до форми повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску (ф. № 2-ЄСВ).
Наказом затверджується форма відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску за формою №11-ЄСВ та встановлюється, що контролюючі органи направляють такі відомості до Єдиного державного реєстру до завершення строку, визначеного для заявления кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації.
Наказом вносяться зміни до порядку формування дати зняття з обліку платника єдиного внеску.
Дата зняття з обліку юридичної особи (відокремленого підрозділу) відповідає даті закриття інтегрованої картки платника єдиного внеску або даті отримання повідомлення державного реєстратора про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (відокремленого підрозділу) у разі, якщо на момент отримання такого повідомлення закрита інтегрована картка такого платника.

Електронний квиток: як підтвердити витрати під час відрядження?
Витрати на відрядження відшкодовуються лише за наявності документів в оригіналі, що засвідчують вартість цих витрат, а саме транспортних квитків або транспортних рахунків (багажних квитанцій), у тому числі електронних квитків за наявності посадкового талона та документа про сплату за всіма видами транспорту, в тому числі чартерних рейсів, рахунків, отриманих з готелів (мотелів) або від інших осіб, що надають послуги з розміщення та проживання відрядженого працівника, в тому числі бронювання місць у місцях проживання, страхових полісів, тощо.
У разі використання електронного авіаквитка підставою для відшкодування витрат на його придбання є такий пакет документів:
• оригінал розрахункового або платіжного документа, що підтверджує здійснення розрахункової операції у готівковій чи безготівковій формі (платіжне доручення, розрахунковий чек, касовий чек, розрахункова квитанція, виписка з карткового рахунку, квитанція до прибуткового касового ордера);
• роздрук на папері частини електронного авіаквитка із вказаним маршрутом (маршрут/квитанція);
• оригінали відривної частини посадкових талонів пасажира.
Окрім цього, якщо електронний авіаквиток є частково використаним, до звіту також додається лист (акт, довідка) про повернення авіаквитка, складений компанією-продавцем, у якому зазначаються:
- прізвище та ініціали відрядженого працівника,
- вартість здійсненого перельоту,
- сума повернутих коштів, комісійні та/або інші збори, пов'язані з поверненням частково використаного квитка.
У разі використання електронного проїзного/перевізного документа на поїзд підставою для відшкодування витрат на його придбання є:
• роздрукований на паперовому носії посадочний документ;
• у разі перевезення багажу - роздрукований на паперовому носії перевізний документ;
• у разі окремого замовлення послуги (зокрема, послуги з користування комплектом постільних речей, резервування місць) - роздрукований на паперовому носії документ на послуги).
При поверненні електронного проїзного/перевізного документа на поїзд до звіту додається роздрукований на паперовому носії документ на повернення.
Інформацію про наявність та статус електронного проїзного документа можна перевірити на офіційному веб-сайті Державної адміністрації залізничного транспорту України.
Витрати, понесені у зв'язку з відрядженням, що не підтверджені відповідними документами (крім добових витрат), працівникові не відшкодовуються.

Заповнюємо податкову накладну, складену на суму перевищення ціни придбання над фактичною
Фахівці ДФС в інформаційно-довідковому ресурсі "ЗІР" (категорія 101.17) роз'яснили, що у податковій накладній, яка складена на суму перевищення ціни придбання над фактичною:
• робиться позначка 15 – Складена на суму перевищення ціни придбання товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання,
• у графі 2 такої накладної «Номенклатура товарів/послуг постачальника (продавця)» зазначається «перевищення ціни придбання над фактичною ціною постачання товарів/послуг, указаних в податковій накладній № ______» (зазначається порядковий номер податкової накладної, складеної на суму постачання цих товарів/послуг, визначену виходячи з їх фактичної ціни (договірної вартості)).
Така податкова накладна отримувачу (покупцю) не надається.
Тому при складанні таких ПН у верхній лівій частині таких накладних у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини"(від ред.)
При цьому у рядках такої податкової накладної, відведених для заповнення даних покупця, постачальник (продавець) зазначає власні дані.
Всі графи розділів А і Б у таких ПН мають бути заповнені у загальному порядку. Тож графи розділів А і Б ПН потрібно заповнювати відповідно до п. 16 Порядку №1307 "(від ред.)

Код УКТ ЗЕД в акцизній накладній/розрахунку коригування
Відповідно до абзацу першого п. 231.1 ст. 231 Податкового кодексу України платник податку при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Абзацом другим п. 9 розділу І Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 №218, встановлено, що в одному документі (акцизна накладна, розрахунок коригування акцизної накладної) може бути зазначено операцію виключно за одним кодом УКТ ЗЕД.

Порядок оподаткування успадкованого майна, якщо спадкоємець не є членом сім’ї першого ступеня споріднення
Чугуївська ОДПІ нагадує, що статтею 1216 Цивільного кодексу України (ЦКУ) передбачено, що спадкуванням є перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла, до інших осіб. Спадкування здійснюється за заповітом або за законом (статті 1217 ЦКУ). Згідно із статтею 1223 ЦКУ, зокрема, право на спадкування мають особи, визначені у заповіті. Право на спадкування виникає у день відкриття спадщини.
Відтак, оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину, регулюється статтею 174 розділу ІV Податкового кодексу України (Кодекс), відповідно до якої є декілька ставок для оподаткування доходу платника податку, одержаного у вигляді спадщини, залежно від ступеня споріднення спадкоємця із спадкодавцем та їх резидентського статусу.
Відповідно до підпункту 174.2.2 пункту 174.2 статті 174 Кодексу вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується за ставкою 5 відс., встановленою пунктом 167.2 статті 167 Кодексу.
Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення. Відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.
Дохід у вигляді вартості успадкованого майна зазначається в річній податковій декларації.
Також не слід забувати і про військовий збір! Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 Кодексу (підпункту 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу). Ставка збору становить 1,5 % об’єкта оподаткування. Отже, дохід у вигляді вартості успадкованого майна, отриманий платником податку (спадкоємцем), який не є членом сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується за ставкою 5 % та військовим збором за ставкою 1,5 %. У разі несплати податку (збору) до нотаріального оформлення об’єкта спадщини, така особа зобов’язана подати річну податкову декларацію до контролюючого органу за місцем податкової адреси.

За яких умов у платника акцизного податку припиняється обов’язок з подачі декларацій?
Підпунктом 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі — Кодекс) встановлено, що платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
При цьому платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Кодексом звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (пункт 49.2 статті 49 Кодексу).
Платники, визначені підпунктом 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 Кодексу, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений Кодексом звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді (пункт 49.21 статті 49 Кодексу).
Отже, якщо платник не є особою, яка реалізує пальне або здійснює діяльність, яка не ліцензується, тобто у нього відсутні діючі (у т.ч. призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією та у звітному періоді у такого платника не виникли об’єкти оподаткування, або не з’явились показники, що підлягають декларуванню, то платник у такому звітному періоді не зобов’язаний подавати декларацію з акцизного податку.

Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення

Статтею 16 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» встановлено, що суб’єкти господарювання, які отримали передбачені цим Законом ліцензії, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.
Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону № 481, наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49 затверджено форми звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення (далі – Наказ № 49), який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03 березня 2016 року за № 340/28470 та опубліковано 22.03.2016 в Офіційному віснику України (2016р., № 21, стор. 312, стаття 846, код акту 81094/2016. 0574622242