Вы здесь

 

інформація від Чугуївської ОДПІ

Посередники, які продають смарт-картки та не мають АЗС, не є платниками акцизного податку
Сьогодні 14:05 2
У листі від 08.04.2016 р. №7905/6/99-99-21-05-15 податківці наводять загальні правила щодо адміністрування акцизним податком при реалізації пального, але з них, на думку податківців, є винятки, і працює воно для посередників!
ДФС нагадала, що згідно з пп. 212.3.4 ПКУ особи, які здійснюють реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку податковими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців, до початку здійснення реалізації пального.
Абзацом другим пп. 14.1.212 ПКУ визначено, що реалізація пального для цілей розділу VI ПКУ - це, зокрема, будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (у тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника.
Акцизна накладна складається платником податку в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації пального (п. 231.3 ПКУ). У разі здійснення операцій з реалізації пального, які передбачають відпуск пального через паливороздавальні колонки на автомобільних заправних станціях (комплексах), автомобільних газових заправних станціях, акцизна накладна складається у день проведення відпуску пального через паливороздавальні колонки на таких станціях незалежно від того, коли відбувся перехід права власності на таке пальне.
Це загальні правила, але з них, на думку податківців, є винятки. І працює воно для посередників!
У коментованому листі податківці навели й зміст окремих пунктів договору поставки товарів за смарт-картками.
Так, згідно з договором поставки товарів за смарт-картками, який розглядається у цьому листі, фактичний відпуск пального споживачу здійснюється не підприємством-посередником, а фактичним власником пального через АЗС. Саме власник пального, що реалізується за допомогою посередників, повинен, на думку податківців, бути зареєстрований платником акцизного податку з реалізації пального у встановленому порядку. А передача права власності підтверджується відповідними видатковими документами або чеками терміналів разом з чеками касових апаратів.
На підставі вищенаведених норм ПКУ та аналізу договору поставки товарів за смарт-картками податківці зробили висновок: «Оскільки Товариство не здійснює операції з фізичним отриманням та відпуском пального, не маючи при цьому власних автозаправних станцій, місць зберігання пального та інших об’єктів, реєструватися платником акцизного податку та відповідно подавати Декларацію акцизного податку Товариству не потрібно (за умови нездійснення інших операцій, які є об’єктами оподаткування акцизним податком згідно з п. 213.1 ПКУ)».
На наш погляд, такий висновок податківців поширюється й на підприємства-посередники з продажу талонів для заправки на АЗС пального, яке належить третій особі – власнику такого пального. Тож, якщо у такого посередника не має АЗС та за договором продажу талонів чітко вказано, що фактичний відпуск пального споживачу буде здійснюватися іншим підприємством, такий посередник не повинен реєструватися платником акцизного податку та відповідно подавати декларацію з акцизного податку.

Кому слід подати декларацію з податку на прибуток за І квартал 2016 року
25.04.2016 1091
Чугуївська ОДПІ нагадує, що починаючи зі звітних кварталів 2016 року декларацію з податку на прибуток підприємств щоквартально повинні подавати платники податку на прибуток підприємств з доходом за минулий 2015 рік понад 20 млн грн .
Також за підсумками першого кварталу 2016 року слід відзвітувати підприємствам, які з другого кварталу перейшли на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.
У разі переходу зі спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування звітувати поквартально слід тим підприємствам, які перебуваючи на спрощеній системі оподаткування за 2015 рік отримали дохід понад 20 млн гривень. Якщо дохід за 2015 рік не перевищив 20 млн грн., то декларацію слід подавати за 2016 рік.
Також платникам єдиного податку слід подавати декларацію з податку на прибуток поквартально у разі виплати дивідендів та сплати авансових внесків з податку на прибуток. При цьому в декларації слід заповнити рядок 20 і додаток АВ, де відобразити суму сплачених авансових внесків у разі виплати дивідендів у І кварталі 2016 року.
Подати декларацію з податку на прибуток за I квартал 2016 року необхідно не пізніше 10 травня 2016 року, а сплатити податок на прибуток за I квартал – не пізніше 20 травня 2016 року.
Платники податку на прибуток (крім суб’єктів мікропідприємництва, якщо у них дохід у 2015 році перевищив 20 млн грн, а середня кількість працівників за календарний рік не перевищує 10 осіб, а також суб’єктів малого підприємництва, в яких середня кількість працівників за календарний рік не перевищує 50 осіб, а річний дохід не більше 50 млн. євро за середньорічним курсом НБУ (ч. 3 ст. 55 ГКУ)) подають разом з відповідною податковою декларацією за календарний квартал, півріччя, три квартали квартальну фінансову звітність, яка включає: баланс та звіт про фінансові результати.
Квартальники, дохід яких за 2015 рік перевищив 20 млн грн, зобов’язані при обчисленні податку на прибуток розраховувати різниці, які відображати в рядку 03 та додатку РІ, заповнювати додатки АМ та ЦП (у разі здійснення операцій з цінними паперами).
До декларації за I квартал 2016 року слід перенести деякі суми з декларації за 2015 рік, зокрема: від’ємне значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років, не враховані у зменшення податку на прибуток авансові внески при виплаті дивідендів тощо.

При здійсненні безготівкових розрахунків через установи банку РРО не застосовується
Сьогодні 10:18 175
Податківці нагадують, що згідно з Законом про РРО госпсуб'єкти, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані та переведені у фіскальний режим роботи РРО.
Водночас згідно з п. 296.10 ПКУ, РРО не застосовуються платниками єдиного податку (зокрема, підприємцями другої і третьої груп) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн грн. У разі перевищення в календарному році цього обсягу доходу застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов'язковим. Застосування його розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.
Пунктом 12 статті 9 Закону про РРО встановлено, що РРО та розрахункові книжки не застосовуються, якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (оптова торгівля тощо).
Отже, при здійсненні розрахункових операцій в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) застосування РРО є обов’язковим.
Водночас при здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку РРО не застосовується.

Нова нормативна грошова оцінка землі: час для застосування
Відповідно до п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Для визначення розміру орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок (п. 289.1 ст. 289 ПКУ).
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, який відповідно до статті 23 Закону України від 11 грудня 2003 року №1378-IV «Про оцінку земель» видається відповідним територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр).
Підставою для проведення оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (стаття 15 Закону № 1378).
Періодичність проведення нормативної грошової оцінки земель (не рідше одного разу на 5-7 років) визначено ст. 18 Закону №1378.
Пунктом 5 Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2004 року №220, передбачено, що орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності визначається з використанням нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Відповідно до частини першої ст. 73 Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення органів місцевого самоврядування є обов’язковими для виконання.
Враховуючи викладене, якщо органи місцевого самоврядування приймають рішення про нову нормативну грошову оцінку землі з урахуванням вимог щодо строку його прийняття та оприлюднення, розмір орендної плати обчислюється із застосовунням такої нормативної грошової оцінки.

Про застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ
26.04.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області
Тимчасово, до 1 січня 2017 року, від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів. Переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, звільнених від обкладання ПДВ, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року № 15.
Враховуючи викладене, на операції платників податку з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, що здійснювалися, починаючи з 01.01.2014 до 31.12.2014 (включно, в тому числі у період відсутності відповідних переліків, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, а саме з 01.01.2014 до 17.02.2014) та з 01.01.2015 до 31.12.2015 (включно, в тому числі у період відсутності відповідних переліків, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, а саме з 01.01.2015 до 30.03.2015), поширюється режим звільнення від оподаткування податком на додану вартість. Таке роз’яснення надане листом ДФС України від 25.03.2016 №10203/7/99-99-19-03-02-17 "Про застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ".
Бурштин залишився в Україні
26.04.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області
В пункті пропуску «Харків-аеропорт» митниками було виявлено 35 кілограм бурштину.
Харківськими митниками під час відпрацювання інформації СБУ серед особистих речей двох пасажирок авіарейсу «Харків-Стамбул», громадянок Китаю, були виявлені приховані від митного контролю каміння жовто-коричневого кольору, схожі на бурштин.
Слід зазначити, що громадянки самостійно обрали «зелений коридор» та під час усного та письмового декларування заявили про відсутність заборонених предметів.
Каміння вилучені, їх характеристики та вартість будуть встановлені додатково.
За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за статтею 471 Митного кодексу України.

Юристи-податківці виграли в судах понад 400 мільйонів гривень
26.04.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області
У фіскальному відомстві області повідомили про результати роботи юридичних підрозділів, діяльність яких направлена на захист економічних інтересів держави. З початку року зафіксовано 121 виграну справу у судах різних інстанцій, а загальна сума розглянутих на користь держави справ склала 405,9 млн. грн.
Самі ж юристи відзначають, що поряд із сумлінними платниками податків, нерідко трапляються й такі, що намагаються ухилитися від сплати належних платежів.
Так, нещодавно, Харківським апеляційним адміністративним судом було залишено без задоволення апеляційну скаргу одного з ФО-П до районної ОДПІ.
Позов стосувався скасування податкового повідомлення-рішення про зменшення суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 6,3 млн. грн.
Зокрема, в акті перевірки було зазначено, що контрагентом вказаного підприємства надані послуги, які, згідно з первинними документами, не належать до діяльності останнього. Відповідно ж до норм чинного законодавства України, витрати повинні бути пов'язані з діяльністю платника.
Судом встановлено, що позивачем не надано доказів того, що придбання послуг було об'єктивно необхідне позивачу для забезпечення господарської діяльності. Окрім того, це не підтверджено первинними документами, відсутні були документи і щодо обґрунтування необхідності проведення робіт: регламенти, акти, докладні про несправність тощо.
Отже відповідач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність прийнятого ним податкового повідомленя-рішення.

Нарахування єдиного внеску на виплати мобілізованим працівникам
26.04.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області
Частинами третьою та четвертою ст. 119 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII із змінами та доповненнями передбачено, що за працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану на строк до закінчення особливого періоду або до дня фактичної демобілізації, зберігаються місце роботи, посада і середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, фермерському господарстві, сільськогосподарському виробничому кооперативі незалежно від підпорядкування та форми власності і у фізичних осіб - підприємців, в яких вони працювали на час призову.
За працівниками, які були призвані під час мобілізації, на особливий період та які підлягають звільненню з військової служби у зв’язку з оголошенням демобілізації, але продовжують військову службу у зв’язку з прийняттям на військову службу за контрактом, але не більше ніж на строк укладеного контракту, також зберігаються місце роботи, посада і середній заробіток за місцем роботи, на якому вони працювали на час призову.
Відповідно до п. 1 частини першої ст. 7 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ) для роботодавців та найманих працівників є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються згідно із Законом України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці».
Згідно з частиною п’ятою ст. 8 Закону № 2464, у разі якщо база нарахування ЄВ не перевищує розмiру мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на мiсяць, за який отримано дохiд, сума ЄВ розраховується як добуток розмiру мiнiмальної заробiтної плати та ставки єдиного внеску у розмірі 22 відсотка. Якщо розмір середнього заробітку, нарахованого мобілізованому працівнику, дорівнює або перевищує розмір мінімальної заробітної плати, ЄВ нараховується на фактично нараховану суму.

ВИПЛАТА ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ “У КОНВЕРТАХ” – “ЧОРНА ПЛЯМА ” НАШОГО СЬОГОДЕННЯ .
Однією з найболючіших проблем нашого сьогодення та “чорною плямою” суспільства є виплата заробітної плати “у конвертах”. Питання виплати офіційної, прозорої зарплати сьогодні дуже актуальне. Адже більшість працівників іноді свідомо погоджуються на пропозицію роботодавців отримувати офіційну (часто мінімальну) та неофіційну (значно вище мінімальної) заробітку плату. Трапляється, що вони навіть не знають про те, що їхня “прозора” зарплата значно відрізняється від тієї, яка записана у відомості. Ця різниця з”ясовується згодом, коли працівнику потрібна довідка про доходи, наприклад, для отримання кредиту чи для пред’явлення у пенсійний фонд при оформленні пенсії. Працівники Чугуївської ОДПІ проводять належну роботу з мобілізації податку з доходів фізичних осіб до бюджету, виявлення порушень податкового законодавства при виплаті заробітної плати. Зі свого боку на факти таких порушень працівники інспекції реагують відповідним чином: направляють листи – повідомлення щодо роз’яснення законодавства про оплату праці, проводять співбесіди з керівництвом таких підприємств.. Проблема виплати заробітної плати у “конвертах” це своєрідний трикутник: працедавець – робітник – держава. Тому, боротися із даною проблемою потрібно об”єднавши зусилля. Приємно, що є роботодавці, які усвідомлюють свою відповідальність перед працівниками, перед державою і виплачують заробітку плату прозоро та сплачують із неї належні податки та платежі. Принагідно хочемо звернутися до керівників, які надають перевагу виплаті зарплати в так званих “конвертах”, із закликом проявити свою громадську позицію і легалізувати реальну заробітну плату працівників, не визначаючи їх сумного майбутнього. Адже в результаті одержання зарплати “в конвертах”, вони позбавлені належного захисту на випадок непрацездатності та приречені на мізерну пенсію. Шановні громадяни! Не позбавляйте себе належного захисту у випадку непрацездатності і не прирікайте на мізерну пенсію. Не перекладайте у майбутньому соціальну турботу про себе на сім”ю та рідних.

ЗАРПЛАТА В “КОНВЕРТАХ” – ОДНА З НАЙБІЛЬШИХ ПРОБЛЕМ ЕКОНОМІКИ. Заробітну плату в “конвертах”, без перебільшення, можна назвати однією з найбільших на сьогодні перепон в економічному та соціальному розвитку держави. Ні для кого не секрет, що частина заробітку суб’єктами господарювання виплачується нелегально. Біда ж у тому, що й самі наймані працівники погоджуються одержувати або всю заробітну плату, або її частину «у конвертах». І роботодавці і наймані працівники в один голос зазначали, що причиною такого явища, є високі тарифи оподаткування на фонд заробітної плати, які в сукупності становили близько її половини. Гарною новиною в кінці минулого року стало прийняття Закону України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році”, який набув чинності з 1 січня 2016 року. Внесеними змінами передбачено значне зниження навантаження на фонд оплати праці (доходу), адже запроваджено єдину ставку нарахування єдиного соціального внеску в розмірі 22% та скасування утримання із заробітної плати (доходу) найманих працівників. Маємо надію, що зазначені зміни в законодавстві сприятимуть процесам детінізації зайнятості населення та легалізації заробітної плати найманих працівників. Шановні роботодавці! Державою зроблено крок назустріч з метою фінансової підтримки вашої діяльності, тож закликаємо скористатися зазначеними перевагами – офіційно оформляючи трудові відносини з найманими працівниками та легально виплачуючи заробітну плату в повному обсязі, без використання тіньових схем. Такими діями, ви сприятимете соціальному захисту та гідному пенсійному забезпеченню працюючих у майбутньому! Будьте уважні наймані працівники! Не дайте себе ошукати! Вимагайте від роботодавця офіційного оформлення трудових відносин та декларування вашої заробітної плати у повному обсязі (не менше мінімального розміру), а також навіть підвищення її рівня, виходячи із кваліфікації та складності виконуваних обов’язків.

Про заповнення реквізитів «Призначення платежу» та «Отримувач» платіжного доручення на сплату податків та зборів, у тому числі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
При сплаті податків, зборів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) до бюджету платник податків заповнює поле «Призначення платежу» розрахункового документа з урахуванням вимог Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів” зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за № 974/27419. Порядком передбачено, що поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином: поле № 1 – друкується службовий код (знак) ”*” (ознака платежу); поле № 2 – друкується розділовий знак ”;” та код виду сплати (формат ссс – тризначне число); поле № 3 – друкується розділовий знак ”;” та один з нижченаведених реквізитів: 1) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8); 2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта); 3) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (завжди має 9 цифр); поле № 4 – друкується розділовий знак ”;” та роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. У разі сплати платежу до бюджету в іноземній валюті обов’язково вказується код класифікації доходів бюджету. У разі здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – ПДВ), повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету за висновками територіальних органів ДФС, поля № 5 та № 6 заповнюються таким чином: поле № 5 – друкується розділовий знак ”;” та дата висновку, на підставі якого здійснюється відшкодування ПДВ або повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету (формат – ДД.ММ.РРРР). Платником податків поле № 5 не заповнюється; поле № 6 – друкується розділовий знак ”;” та номер висновку, на підставі якого здійснюється відшкодування ПДВ або повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету. Платником податків поле № 6 не заповнюється; поле № 7 – друкується розділовий знак ”;”. При заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками (п. 2 Порядку). Сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися окремим документом на переказ (п. 6 Порядку). У разі наявності у платника податків/платника єдиного внеску податкового боргу/недоїмки з єдиного внеску розрахунковий документ на переказ коштів приймається до виконання незалежно від напряму сплати, зазначеного у полі «Призначення платежу» розрахункового документа. При цьому зарахування коштів відбувається у порядку черговості, встановленому Податковим кодексом України, а такому виду сплати органами ДФС присвоюється код виду сплати 140 (п. 8 Порядку). В залежності від виду сплати в полі № 2 «Призначення платежу» розрахункових документів вказується відповідний код сплати згідно із додатком до Порядку. Згідно з додатком 8 «Указівки щодо заповнення реквізитів розрахункових документів на паперових носіях, їх реєстрів і заяви про відкриття акредитива» до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 № 22, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 29.03.2004 за №377/8976, у реквізиті «Отримувач» під час сплати платежів до бюджету зазначаються найменування (повне або скорочене) відповідної установи, на ім’я якої відкрито рахунки для зарахування надходжень до державного та/або місцевих бюджетів, найменування території та код бюджетної класифікації.
Якщо ОСББ здає в оренду приміщення
Чугуївська ОДПІ нагадує, що основна діяльність ОСББ полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов’язань, пов’язаних з діяльністю об’єднання (згідно Закону України від 29 листопада 2001 року N 2866-III «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку»).
Відтак, об’єкти, які належать до спільного майна багатоквартирного будинку, можуть за рішенням загальних зборів об’єднання передаватися в користування, у тому числі на умовах оренди, фізичним та юридичним особам.
При цьому передбачено, що кошти, отримані об’єднанням у результаті здавання в оренду допоміжних приміщень та іншого спільного майна багатоквартирного будинку, формують дохідну частину ОСББ.
Відповідно до норм Податкового кодексу України при дотриманні визначених підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 Кодексу вимог, до неприбуткових організацій, що не є платниками податку на прибуток, можуть бути віднесені, зокрема, ОСББ.
Для статусу неприбуткових організацій обов’язковою умовою є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів.
Таким чином, внесені до реєстру неприбуткових установ і організацій ОСББ не сплачують податок на прибуток з будь-яких доходів, отриманих ними в межах статутної діяльності, за умови, що такі доходи (прибутки) використовуються такими неприбутковими організаціями виключно для фінансування видатків на їх утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами та не здійснюється розподіл доходу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників, членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
Фізична особа – платник податку має право на отримання довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи
Пунктом 179.12 статті 179 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі — Кодекс) визначено, що за зверненням платника податку на доходи фізичних осіб (далі — податок) контролюючий орган, до якого було подано податкову декларацію, видає довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи (далі — декларація), про сплату податку та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку.
Форма такої Довідки та Порядок її заповнення затверджені наказом Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 №795, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09.01.2014 за № 8/24785 .
Для отримання Довідки платник податку подає до контролюючого органу декларацію за податковою адресою (пункт 3 Порядку №795).
Довідка видається за зверненням платника податку у десятиденний строк на підставі поданої декларації, а для платників податку — резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, — протягом тридцяти календарних днів після надходження декларації та сплати належної суми податку (пункт 4 Порядку №795).
У разі неподання декларації відповідно до розділу ІV Кодексу або для платників податку — резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, несплати податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб заявнику у десятиденний строк надається вмотивована відповідь щодо відмови у наданні Довідки.
Відповідно до пункту 7 Порядку №795 для фізичних осіб — платників податку — резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, Довідка дійсна протягом 60 календарних днів з дати її видачі за наявності документа, що посвідчує особу.0574622242