Вы здесь

 

інформація від Чугуївської ОДПІ

Роман Насіров: ДФС вдалося скоротити час оформлення митних декларацій
28.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Голова ДФС Роман Насіров під час зустрічі з Генеральним Директором Податково-митної адміністрації при Міністерстві фінансів Австрії Паном Гансом-Георгом Крамером повідомив про головні досягнення служби у митному напрямі за 2015 рік та 1-й квартал 2016 року.
За його словами, із загальних надходжень митних платежів до Державного бюджету України у 2015 році надходження від митниці склали 202,3 млрд грн., що на 5,1 млрд грн. більше від визначеного показника на рік. У першому кварталі 2016 року ДФС зібрано 140,7 млрд грн., з них митні надходження склали 50,8 млрд. грн., що на 3,5 млрд. грн. більше від запланованого.
«Сьогодні набагато спрощено процедуру оформлення митних декларацій. 96% документів для митного оформлення подаються в електронному вигляді, 85% декларантів оформлюються за першим методом. Крім того, значно скорочено середній час оформлення митної декларації: оформлення декларації на експорт займає 1 годину, на імпорт – 2 години 14 хвилин, декларація без додаткового контролю оформлюється за 15 хв., а попередні декларації - в автоматичному режимі», - зазначив Роман Насіров.
Він додав, що завдяки таким показникам за період 2015 та 1-го кварталу 2016 було оформлено 3,4 млн декларацій, з них 1,8 млн – імпортні, 1,1 млн – експортні та 502 тис. – транзитні.
Роман Насіров: Україна готова приєднатися до угоди про обмін податковою інформацією
28.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Питання міжнародного співробітництва у податковій та митній сферах стало ключовою темою переговорів між Головою ДФС Романом Насіровим та Генеральним Директором Податково-митної адміністрації при Міністерстві фінансів Австрії паном Гансом-Георгом Крамером, які відбулися 28 квітня у м. Відень (Австрія).
Під час зустрічі сторони обговорили механізми боротьби з ухиленням від сплати податків, зокрема, необхідність посилення протидії застосуванню офшорних схем. Роман Насіров наголосив, що Україна готова об’єднати зусилля з міжнародною спільнотою для протидії тінізації економіки.
«Визначення кінцевих бінефіціарів офшорних компаній стратегічно важливо для України. Ми готові приєднатися до угоди між країнами щодо автоматичного обміну податковою інформацією», - зазначив очільник ДФС.
За його словами, приєднання України до міжнародної системи обміну інформацією дозволить фіскальній службі вже з початку 2017 року отримувати дані з інших країн про іноземні та офшорні компанії українських резидентів, відкриті ними рахунки, а також виявляти порушення податкового законодавства України.
Також Роман Насіров та Ганс-Георг Крамер висловили обопільну зацікавленість у продовжені співпраці між Україною та Австрією в податковій сфері.
«З огляду на той факт, що Україна та Австрія є учасниками Конвенції про взаємну адміністративну допомогу в податкових питаннях, ДФС сподівається створити в майбутньому дійсно сильну міжнародно-правову основу для взаємодії між відповідними органами наших країн у сфері обміну податковою інформацією», - наголосив Роман Насіров.
Інше важливе питання, яке обговорили керівники відомств, - це реформування митного напряму. Австрійські колеги працюють у тому ж самому напрямі, що і ДФС: спрощення оформлення та прискорення руху імпорту, експорту та транзиту.
У Дніпропетровську щомісячно «прокручувалось» від 1,5 до 3 млн. грн. через тіньові операції з металобрухтом
28.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Співробітниками податкової міліції Харківської області під час розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.212 КК України, викрито групу осіб – мешканців м. Дніпропетровська, які здійснювали незаконну діяльність з придбання металобрухту.
Порушники закуповували металобрухт у населення, але в документах продавцями зазначали низку фірм, які, у свою чергу, мали ознаки фіктивності.
Отриманий товар передавався до реально існуючого суб’єкта господарської діяльності, що входить до складу відомого концерну, який здійснює переробку металобрухту. Щомісячний обіг тіньових операцій складав від 1,5 до 3 млн. гривень.
У ході проведених обшуків у транспортних засобах, офісних приміщеннях, пунктах прийняття металобрухту та за місцями проживання фігурантів провадження вилучено 950 тис. гривень готівкою та автомобіль „Mersedes-Benz”.
Тривають слідчі дії.
Голова ДФС перебуває з візитом в Австрії
28.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
28 квітня Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров перебуває в м. Відень (Австрійська Республіка).
Запланована зустріч Голови ДФС з Генеральним Директором Податково-митної адміністрації при Міністерстві фінансів Австрії паном Гансом-Георгом Крамером.
Основними темами зустрічі будуть: міжнародне співробітництво, в тому числі у сфері боротьби з ухиленням від сплати податків; міжнародний обмін податковою інформацією; обмін інформацією щодо австрійського податкового та митного адміністрування; процедури та інструменти оцінки ризиків в митній сфері; співіснування і співпраця податкових і митних напрямів в єдиній службі; IT-рішення для податкових та митних процесів на шляху до кращого обслуговування клієнтів; а також досвід роботи податкового омбудсмена в Австрії.
Роман Насіров зустрівся з Делегацією німецької економіки в Україні
28.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Результати перевірок суб’єктів господарювання, прозорість процесу відшкодування ПДВ, терміни бюджетного повернення платника, ситуацію з переплатами з податку на прибуток та шляхи вирішення цього питання – такі основні проблеми були обговорені на зустрічі Голови ДФС Романа Насірова з представниками Делегації німецької економіки.
Також на зустрічі були обговорені актуальні питання, які виникають у підприємств з іноземними інвестиціям, що працюють в Україні.
«Ми прагнемо повністю підтримувати у рамках закону всі компанії – сумлінних платників податків, які займаються бізнесом в Україні, інвестують в її економіку, та надавати всю необхідну консультативну та сервісну допомогу», - зазначив Роман Насіров.
Також Голова ДФС закликав підприємців при проведенні нестандартних операцій користуватися сервісом ДФС з надання індивідуальних податкових консультацій. «Це допоможе у подальшому уникнути можливих непорозумінь, пов’язаних з неоднозначним трактуванням законодавчих норм», - наголосив він.
На частину своїх запитань підприємці отримали відповіді під час дискусії. Питання, які потребують додаткового опрацювання, будуть вирішені незабаром або під час апеляційного оскарження.
Учасники зустрічі домовилися про продовження співпраці для оперативного вирішення нагальних питань оподаткування та проведення конструктивного діалогу.
В Києві ліквідовано конвертцентр з обігом 330 млн. грн.
29.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
У рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст. 212 Кримінального кодексу України, співробітники податкової міліції м. Києва викрили «конвертаційний центр» з обігом 330 млн. грн., який діяв на території Києва та Київської області.
В результаті проведення низки заходів встановлено незаконну діяльність групи осіб, які протягом 2015-2016 рр. через підконтрольні їм транзитні і фіктивні компанії надавали послуги з конвертації грошових коштів з безготівкової форми в готівкову, документального прикриття безтоварних операцій та незаконного формування податкового кредиту підприємствам реального сектору економіки.
Незаконний податковий кредит формувався за рахунок відображення в бухгалтерських документах фіктивних операцій із закупівлі в імпортерів та сільгоспвиробниківрибної продукції, пшениці, цукрутощо.При цьому підприємствам реального сектору економіки«реалізовували» автозапчастини, рекламні послугита ін.
З метою прикриття своєї незаконної діяльності учасники злочинної групи створили і придбали 19 транзитних і фіктивних компаній.
Загальний обсяг проконвертованих коштів склав 330 мільйонів гривень, ймовірні втрати бюджету - 45 мільйонів гривень.
В результаті проведених шести обшуків виявлено та вилучено 14 печаток, комп'ютерну техніку, чорнові записи, бухгалтерську документацію, мобільні телефони та 557 тисяч гривеньготівкою.
Окрім того, накладено арешт на 20 розрахункових рахунків 19 фіктивних підприємств в п'яти банках.
Слідчі дії тривають.
Столичний конвертцентр з обігом понад 608 млн. грн. завдав бюджету втрат більше, ніж на 100 млн. грн.
29.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Співробітники податкової міліції м. Києва спільно із працівниками Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України у рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст. 27, 365, 115 та 340 Кримінального кодексу України, викрили конвертаційний центр з обігом 608 млн. грн., який діяв на території Києва, Київської та Дніпропетровської областей.
В результаті проведення низки заходів встановлено незаконну діяльність групи осіб, які протягом 2015-2016 рр. через підконтрольні їм транзитні і фіктивні компанії надавали послуги з конвертації грошових коштів з безготівкової форми в готівкову, документального прикриття безтоварних операцій та незаконного формування податкового кредиту підприємствам реального сектору економіки.
Учасники «конвертаційного центру» з метою прикриття своєї незаконної діяльності створили та придбали 9 транзитних та фіктивних підприємств.
Даний конвертаційний центр діяв за наступною схемою: реально діючі підприємства перераховували безготівкові грошові кошти на рахунки підконтрольних учасникам центру транзитних та/або фіктивних підприємств, зареєстрованих/придбаних організатором «центру», за нібито придбані товарно-матеріальні цінності (роботи, послуги). Після цього грошові кошти знімались готівкою в установах чотирьох комерційних банків. У подальшому готівка, за винятком 10-11%, що слугували «винагородою» організаторам «центру», разом із підробленими первинними документами, передавалась «клієнтам» - службовим особам підприємств реального сектору економіки.
Загальний обсяг проконвертованих коштів склав 608,4 мільйона гривень, ймовірні втрати бюджету – 101,4 мільйона гривень.
Наразі встановлені вісім найбільших підприємств - вигодонабувачів. Крім того, в результаті проведених обшуків в офісах і автомобілях фігурантів розслідування було виявлено і вилучено 10 печаток, комп'ютерну техніку, банківські ключі, чорнові записи, фінансово-господарську документацію, а також 1,25 мільйона гривень готівкою.
Слідчі дії тривають.
Під час обшуку «конверту» у Кіровограді вилучено зброю та набої
29.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Співробітниками податкової міліції Кіровоградської області в рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.205, ч. 5 ст.27, ч. 3 ст. 212 КК України, припинено діяльність конвертаційного центру, який діяв у Кіровограді.
Організувала злочинну діяльність група осіб, які «допомагали» підприємствам мінімізувати податкові зобов’язання та здійснювали конвертацію безготівкових коштів у готівку.
Клієнтами центру були підприємства реального сектору економіки, зареєстровані на території Кіровоградської, Київської, Черкаської та інших областей. Вони перераховували безготівкові кошти за нібито придбані товарно-матеріальні цінності, надані послуги та виконані роботи на банківські рахунки транзитних підприємств, підконтрольних конвертаторам.
У подальшому транзитні підприємства формували податковий кредит шляхом відображення в бухгалтерських документах неіснуючих операцій з придбання товарів у суб’єктів господарювання реального сектору економіки, які здійснюють оптово-роздрібну торгівлю будівельними матеріалами, ПММ, продуктами харчування, а також СГД-імпортерів. При цьому відбувалася заміна номенклатури товарів по операціях придбання-реалізація.
Протягом 2015-2016 року через рахунки центру було проконвертовано орієнтовно 250 млн. грн. Державі завдано збитків на суму близько 20 млн. гривень.
У ході проведених обшуків на підконтрольних конвертаційному центру підприємствах та в фігурантів провадження вилучено 41 печатку підконтрольних підприємств, 20 електронних цифрових підписів керівників вказаних суб’єктів, 7 одиниць вогнепальної зброї та 600 набоїв до неї, 9 одиниць комп’ютерної техніки, установчі та бухгалтерські документи, чорнову бухгалтерію, мобільні телефони, накопичувачі пам’яті.
На розрахункових рахунках підконтрольних підприємств заблоковано 483 тис. гривень
Тривають слідчо-оперативні заходи.
4 травня – останній день подання декларацій про майновий стан і доходи
29.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Завершується компанія з декларування доходів, отриманих громадянами у 2015 році.
Виконати свій конституційний обов’язок та подати декларацію про майновий стан та доходи платники податків мають до 4 травня. Саме цей день у 2016 році є останнім строком для подання податкових декларацій громадянами та особами, які проводять незалежну професійну діяльність.
Закликаємо усіх громадян не чекати останнього дня та вчасно задекларувати свої доходи.
Для зручності платників податків ДФС подовжено роботу Центрів обслуговування платників. Детальніше з роботою ЦОПів у святкові дні можна ознайомитися тут.
Нагадуємо, що податковим законодавством установлено строк подання декларацій про майновий стан і доходи для громадян та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, – до 1 травня року, що настає за звітним.
Однак, відповідно до п. 49.20 ст. 49 Податкового кодексу, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
У випадку, коли святковий або неробочий день збігається з вихідним днем, то відповідно до статті 67 КЗпП вихідний день переноситься на наступний після святкового або неробочого.
Отже, першим робочим днем у травні буде 4 травня 2016 року.
Роман Насіров: Кадрова політика – один із основних пунктів реформування ДФС
29.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Зміна кадрової політики – це перший крок на шляху до реформування Державної фіскальної служби України. На цьому наголосив Голова ДФС Роман Насіров.
За його словами, завдання реформи полягає не в тому, щоб механічно скоротити кількість працівників, але, перш за все, відібрати найкращих з них, особливо серед керівників усіх рівнів у центральному апараті та регіонах.
«У результаті ретельного вивчення навантаження праці на кожну особу по територіальним органам вдалося обґрунтовано та об’єктивно визначити чисельність персоналу у службі загалом та в її підрозділах зокрема. Станом на сьогодні укомплектування штату відповідно до оновленої структури завершено на 91%. З них у Головних управліннях - на 89%, на митницях - 97%, в апараті - 97%. В процесі реорганізації звільнено 2033 керівників та заступників територіальних органів та працівників центрального апарату, серед яких 345 звільнено на виконання закону «Про очищення влади», - повідомив Роман Насіров.
Таким чином, в результаті скорочення штату та переведення частини працівників в ДФС з майже 59 тисяч залишилося трохи більше 44 тисяч осіб. Тобто штат зменшився майже на 15 тисяч осіб.
«Успіхи у реформуванні відомства, зокрема, у частині виконання Плану інституційних змін, були високо оцінені Національною Радою Реформ. План скорочення чисельності працівників та оптимізації структури ДФС, за даними Нацради, виконано майже на 100%», - підкреслив очільник відомства і додав, що на цьому реформа не зупиняється. Сьогодні в ДФС активно працюють над автоматизацією кадрових процесів. Крім того, сформовано основні цілі для керівного складу ДФС. Це - наповнення бюджету та підвищення якості сервісу, який надає фіскальна служба.
«Здійснені кроки – це лише частина запланованих реформ. Адже наша мета полягає не лише в «перетасуванні» кадрів, але й зміні філософії функціонування ДФС. Платники податків повинні бути задоволені процесом адміністрування та тим сервісом, який ми надаватимемо. Це стосується як великих холдингів, так і середнього бізнесу та окремих підприємців. У цьому - суть всіх реформ», - наголосив Голова ДФС.
Про завершення кампанії декларування доходів громадян, отриманих у 2015 році
28.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Державна фіскальна служба України повідомляє про завершення кампанії декларування доходів громадян, отриманих у 2015 році.
Нагадуємо, що податковим законодавством установлено строк подання декларацій про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) для громадян та осіб, які проводить незалежну професійну діяльність, – до 01 травня року, що настає за звітним.
Відповідно до п. 49.20 ст. 49 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Зауважуємо, що відповідно до статті 67 КЗпП, у випадку, коли святковий або неробочий день збігається з вихідним днем, вихідний день переноситься на наступний після святкового або неробочого. Отже, першим робочим днем у травні буде 04.05.2016.
Враховуючи викладене, із врахуванням вимог п. 49.20 ст. 49 Кодексу, останнім днем строку подання податкових декларацій за звітний податковий період 2015 рік для громадян та осіб, які проводить незалежну професійну діяльність, вважається 04 травня 2016 року.
Додаткові блага оподатковуються за ставкою 18 відсотків
28.04.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області
Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг) (пп «е» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України – далі ПКУ), а також суми, знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку.
При цьому додаткові блага - це кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (п.п. 14.1.47 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Детальніше зупинимось на деяких видах доходів, які визнаються додатковим благом, та підлягають оподаткуванню.
Зокрема, сума податкового зобов’язання фізичної особи, сплачена за рахунок коштів податкового агента, вважається додатковим благом та оподатковується за ставкою, визначеною ст. 167 ПКУ.: 18 відсотків.
Витрати на таксі, які були понесені найманим працівником під час відрядження, як в межах території України так і за кордоном, не підлягають обов’язковому відшкодуванню. Але якщо за рішенням керівника юридичної особи ці витрати були відшкодовані працівнику, то сума таких витрат буде вважатись додатковим благом та оподатковуватись за ставкою 18 відсотків.
У випадку, коли умовами трудового договору не передбачено надання працівникам платіжних карток у безоплатне користування, то плата за обслуговування та випуск цих карток буде додатковим благом такого працівника з відповідним оподаткуванням.
Звертаємо увагу, що у разі виплати платнику податку додаткового блага у не грошовій формі сума податку об’єкта оподаткування обчислюється із врахуванням коефіцієнту, визначеному відповідно до норм п. 164.5 ст. 164 ПКУ .
Визначення земельного податку з співвласників багатоквартирного житлового будинку
28.04.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області
Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Водночас статтею 287 ПКУ визначено, що з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю.
Також у статті 287 ПКУ наведений порядок розрахунку земельного податку з співвласників багатоквартирного житлового будинку. Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
Разом з цим, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, який містить сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів (ст.14, ст.286 ПКУ).
Для обчислення суми земельного податку необхідно звернутися до територіальних органів Держгеокадастру за місцезнаходженням земельних ділянок для отримання витягів із Державного земельного кадастру про розмір нормативної грошової оцінки земельних ділянок. В цих документах буде визначено площі земельних ділянок, по яких право власності або користування об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків або підприємствами, установами і організаціями, що здійснюють управління такими будинками, набуто та оформлено відповідно до законодавства.
Звертаємо увагу, що юридичним особам, які не оформили відповідно до законодавства право власності або користування землею, необхідно звернутися до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування для оформлення та реєстрації відповідних прав на такі земельні ділянки.
На Харківщині співробітники фіскальної служби навчають підростаюче покоління азам податкової грамотності
28.04.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області
Зустрічі із школярами, дні відкритих дверей, тематичні уроки, лекції та екскурсії - фахівці ГУ ДФС у Харківській області використовують найрізноманітніші форми спілкування з дітьми, адже розуміють, що така просвітницька та роз’яснювальна робота у майбутньому обов’язково дасть свої позитивні результати.
На цей раз співробітники відділу комунікацій Головного управління завітали до учнів Харківської обласної школи-інтернату «Обдарованість», щоб в рамках «Деклараційної кампанії-2016» провести відкритий урок.
У ході такого незвичного уроку хлопці та дівчата з 11 класу дізналися про особливості проведення цьогорічної деклараційної кампанії. Їм розповіли про доходи, які підлягають декларуванню, про терміни звітування, про можливість надання декларації в електронному вигляді, а також про податкову знижку.
Остання тема, до речі, зацікавила учнів найбільше, адже незабаром вони усі планують стати студентами. Тож старшокласникам ретельно роз’яснили алгоритм розрахунку суми податкової знижки для компенсації витрат на навчання та розповіли про документи, які необхідно мати, щоб повернути гроші.
Наприкінці зустрічі фахівці фіскальної служби висловили сподівання, що отримані знання стануть учням у нагоді та допоможуть у подальшому дорослому житті.
Зміни в процедурі обліку платників єдиного внеску
29.04.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області
Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 03.03.2016 року № 308, який набув чинності 15.04.2016 року, внесено деякі зміни в Порядок обліку платників єдиного внеску, затверджений його наказом від 24.11.14 р. № 1162.
Зокрема, у разі зняття з обліку платника ЄСВ у зв’язку з його припиненням орган фіскальної служби надсилатиме відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску за формою № 11-ЄСВ безпосередньо суб’єкту державної реєстрації. Це відбуватиметься до завершення строку, відведеного для заявлення кредиторами своїх вимог, та у день отримання запиту від останнього. Форма № 11-ЄСВ запроваджена замість довідки про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску за формою № 3-ЄСВ.
Якщо суб’єкта державної реєстрації було поінформовано про відсутність заборгованості в платника ЄСВ, а потім до проведення державної реєстрації його припинення така заборгованість виникла, то відповідну інформацію орган фіскальної служби передає до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Після її погашення орган фіскальної служби знову-таки повинен направити повідомлення в ЄДР.
Щодо самого платника ЄСВ, який припиняє діяльність, то отримати відомості про наявність заборгованості за формою № 11-ЄСВ він зможе після свого звернення до органу фіскальної служби. Дану форму він надішле комісії з припинення (ліквідаційній комісії, ліквідатору) або відповідальній особі платника ЄСВ.
Продаж нерезединтом квартири, яка перебуває у власності понад 3 роки: що з ПДФО?
ДФС у листі від 18.04.2016 р. №3962/П/99-99-17-03-03-14 нагадує, що дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об'єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.
Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.
Дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об'єктів нерухомості, зазначених у п. 172.1 ПКУ, або від продажу об'єкта нерухомості, не зазначеного в п. 172.1 ПКУ, підлягає оподаткуванню за ставкою 5%.
Водночас дохід від операцій з продажу (обміну) об'єктів нерухомості, що здійснюються фізичними особами - нерезидентами, оподатковується згідно із цією статтею в порядку, встановленому для резидентів, за ставкою 18%.
Враховуючи зазначене, якщо протягом звітного податкового року фізична особа - нерезидент продає один із об’єктів нерухомості (у т.ч. квартиру), зазначених у п. 172.1 ПКУ і цей об’єкт перебуває у його власності понад три роки, то дохід отриманий від такого продажу не підлягає оподаткуванню.
До кожного касового апарата - окрема податкова накладна
Відповідно до п. 1 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 (далі – Порядок № 1307), податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку у контролюючому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.
Якщо не зареєстровані платниками ПДВ філії та інші структурні підрозділи платника податку самостійно здійснюють постачання товарів/послуг та проводять розрахунки з постачальниками/споживачами, то зареєстрований платник податку, до складу якого входять такі структурні підрозділи, може делегувати філії або структурному підрозділу право складання податкових накладних. Для цього платник податку повинен кожній філії та кожному структурному підрозділу присвоїти окремий цифровий номер, про що має письмово повідомити контролюючий орган за місцем його реєстрації як платника ПДВ.
Згідно із п. 14 Порядку №1307 податкова накладна складається за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:
- здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);
- виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), за винятком тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;
- надання платнику податку касових чеків, які містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).
Таким чином, враховуючи те, що платник ПДВ, до складу якого входять філії та/або структурні підрозділи, не делегував їм право складання податкових накладних, та при цьому, такі філії та/або структурні підрозділи здійснюють операції з використанням касових апаратів, то податкова накладна повинна складатися за щоденними підсумками операцій до кожного касового апарата окремо.
При цьому податкові накладні складаються від імені платника податку (головного підприємства).
Відповідальність платника за порушення термінів реєстрації акцизних накладних

Згідно з п. 120 прим. 2.1 ст. 120 прим. 2 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених ст. 231 ПКУ тягне за собою накладення штрафу в розмірі:
- 2 відсотки від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
- 10 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 20 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 30 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 61 до 90 календарних днів;
- 40 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 91 і більше календарних днів.
Відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних/розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну/розрахунок коригування, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, на які платник податку зобов’язаний скласти таку акцизну накладну/розрахунок коригування (п. 120 прим. 2.2 ст. 120 прим. 2 ПКУ).
Пунктом 120 прим. 2.3 ст. 120 прим. 2 ПКУ визначено, що сума акцизного податку для цілей п. 120 прим. 2.1 та п. 120 прим. 2.2 ст. 120 прим. 2 ПКУ визначається за ставкою, що встановлена на дату реалізації пального, та курсом Національного банку України, що діє на перший день кварталу, в якому здійснюється реалізація пального.
Нагадаємо, що п. 11 підрозділу 5 розділу ХХ ПКУ встановлено, що норми ст. 120 прим. 2 ПКУ не застосовуються при порушенні термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених у період з 01.03.2016 до 01.04.2016.0574622242