Вы здесь

 

інформація від Чугуївської ОДПІ

Роман Насіров: Пріоритетні напрями реформування митниці
04.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Угода про Асоціацію з Євросоюзом вимагає імплементації низки положень в митній сфері. В першу чергу йдеться про проведення низки реформ. Сьогодні службою визначено пріоритетні напрями реформування митниці. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
За його словами, серед важливих завдань, які допоможуть вдосконалити митну систему України та налагодити взаємовідносини з бізнесом - спрощення митних процедур, електронізація сервісів, вдосконалення системи аналізу ризиків, повний запуск «Єдиного вікна», мінімізація митних правопорушень, приєднання до NCTS, розбудова інфраструктури та створення інституту уповноваженого економічного оператора (УЕО).
«Не менш важливим для розбудови митної справи є співпраця з міжнародною спільнотою. Для цього ми працюємо над реалізацією низки ініціатив - дотримання курсу на міжнародне співробітництво, інтенсифікація обміну інформацією, поширення інтегрованого управління кордонами на всі пункти пропуску та запровадження посади митного аташе», - зазначив Роман Насіров.
«Впровадження запропонованих реформ стане відображенням найкращого європейського та світового досвіду в галузі митної справи, дозволить пришвидшити митні процедури і встановити новий формат взаємодії між митними органами та бізнесом», - наголосив він.
На Херсонщині вилучено фальсифікований алкоголь та обладнання для його виробництва на 5,9 млн. гривень
04.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Співробітниками податкової міліції Херсонської області в ході проведення операції «Акциз-2016» та супроводження кримінального провадження, зареєстрованого за ст.204 КК України, в м. Каховка було викрито діяльність підпільного цеху з незаконного виробництва лікеро-горілчаних напоїв.
Як з’ясувалося, фігуранти провадження виготовляли різноманітні фальсифіковані алкогольні напої з використанням спирту з додаванням ароматизаторів „Карамель”, „Коньяк” та барвників. Коньячні вироби фальсифікувались під торгівельні марки заводів-виробників Республіки Молдови із використанням відповідної фірмової фурнітури.
Реалізація фальсифікату здійснювалась у „beg-in-box” об’ємом 5 та 10 літрів через мережу реалізаторів на території Херсонської області та всієї України. Використовувалися також відомі служби доставки.
У ході проведених заходів здійснено 15 обшуків в місцях, де виготовлялась, накопичувалась та реалізовувалась незаконно виготовлена алкогольна продукція. За результатами заходів вилучено 22 тис. літрів (2,2 тис. дал) рідини з характерним запахом спирту, 1,8 тис. літрів (188,5 дал) готової коньячної продукції, 8,6 тис. літрів (866,9 дал) готової горілчаної продукції, обладнання та фурнітура для виготовлення фальсифікованих алкогольних напоїв (орієнтовною вартістю 700 тис. грн.), автомобіль та мобільні телефони на суму 524 тис. грн. загальною орієнтовною вартістю 5,9 млн. гривень.
Слідчі дії тривають.
На Запоріжжі ліквідовано конверцентр з обігом понад 100 млн. грн.
04.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Співробітниками податкової міліції Запорізької області під час проведення заходів по кримінальному провадженню, зареєстрованому за ст.212 КК України, припинено діяльність конвертаційного центру. Конвертцентр було організованого групою осіб, які без наміру здійснення статутної діяльності, створили та зареєстрували низку фіктивних суб’єктів підприємницької діяльності з метою ухилення від сплати податків.
Під час проведених заходів встановлено, що суб’єкти господарської діяльності реального сектору економіки перераховували безготівкові грошові кошти за нібито придбані товарно-матеріальні цінності, надані послуги та виконані роботи на розрахункові рахунки фіктивних суб’єктів господарської діяльності, які в подальшому знімали готівкою фігуранти провадження за винятком 12% за конвертацію коштів.
Орієнтовний обіг проконвертованих коштів за 2015-2016 рік через розрахункові рахунки, відкриті в комерційних банках, склав понад 100 млн. гривень. Ймовірні втрати бюджету складають понад 16,6 млн. гривень.
У ході проведених заходів здійснено 13 обшуків в офісних приміщеннях, за місцями проживання фігурантів та їх автомобілях, де вилучено 8 печаток, 57 тис. доларів США, 10 тис. євро і 172,3 тис. гривень готівкою. Орієнтовна сума вилучених коштів в гривневому еквіваленті становить 1,9 млн. гривень.
Тривають слідчі дії.
Податкова міліція викрила махінації з металобрухтом
Працівники слідчо-оперативних підрозділів ГУ ДФС у Харківській області зупинили діяльність групи підприємців з Дніпропетровська, які щомісяця незаконно вивозили з Харківщини від 500 до 1000 тон металобрухту.
Кілька мешканців Дніпропетровська організували на території Харківської області пункт прийому різноманітного металобрухту у населення. При цьому бізнесмени використовували реквізити фіктивних підприємств. Встановлено, що щомісячний обіг «тіньових» операцій складав від 1,5 до 3 млн. гривень.
«В рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.212 Кримінального кодексу України, працівники податкової міліції провели низку заходів для припинення зазначеної незаконної діяльності, - розповідає виконуючий обов’язки першого заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов. – На блок посту ДАІ при в’їзді до Харківської області було затримано та проведено обшук двох автомобілів, в яких кур’єр та учасники групи перевозили готівку на закупівлю металобрухту з м. Дніпропетровськ. Після цього працівники слідчо-оперативних підрозділів провели обшуки в офісі, місцях прийому металобрухту та за адресами проживання зазначених підприємців».
У ходів слідчо-оперативних заходів було виявлено та вилучено документацію, чорнові записи, які підтверджують реальний тіньовий обіг металобрухту, автомобіль та грошові кошти на загальну суму у 950 тис. грн.
Крім цього проведено обшук в банківській скриньці одного з учасників групи, під час якого було виявлено та вилучено 651 тис. грн.
Наразі слідство за даним фактом триває.
Протягом січня-квітня до бюджетів всіх рівнів надійшло близько 11,0 млрд. грн. податків та зборів
Це на 6,3 млрд. грн. більше ніж за відповідний період минулого року. Темп росту збору платежів склав - 237,5 %.
Індикативний показник ДФС України виконано на 147,3%, додатково отримано 3,5 млрд. грн.
Зокрема, до Державного бюджету надійшло 8,4 млрд.грн, решта - 2,5 млрд. грн.- до скарбниць місцевих громад.
Цьогорічні надходження до Державного бюджету в 2,9 рази (або на 5,5 млрд. грн.) більше, ніж за відповідний період минулого року. Місцеві бюджети протягом січня-квітня 2016 року отримали на 51,4% або на 847,4 млн. грн. більше ніж у січні-квітні 2015 року.
У квітні 2016 до бюджетів усіх рівнів зібрано 2,5 млрд. грн. платежів, що на 1,0 млрд. грн. більше ніж за квітень 2015 року.
Індикативний показник ДФС України виконано на 110,9%, додатково отримано 241,7 млн. грн.
За місяць до Державного бюджету зібрано 1,8 млрд.грн. (на 783,1 млн. грн. або в 1,8 рази більше ніж за квітень минулого року), до місцевих бюджетів - 700,8 млн. грн. (на 244,2 млн.грн. більше ніж у квітні 2015 року).
Як зазначає в.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області Микола Рибаков, досягнення таких суттєвих показників є результатом переорієнтації фіскального відомства на сервісну службу та ефективної роботи з протидії ризиковим схемам й тіньовому бізнесу.
«Удосконалення процесу обслуговування суб’єктів господарювання та електронних сервісів, з одночасним відпрацюванням ризикових підприємств та ліквідацією схем ухилення від оподаткування – все це позитивно вплинуло на пожвавлення підприємницької активності. Результат – збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів», - підкреслюють в ГУ.
На хабарі затримано двох співробітників митниці
Службою безпеки України спільно з прокуратурою області та підрозділом внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Харківській області викрито та припинено протиправну діяльність двох інспекторів митниці.
Вказані інспектори одного з митних постів Харківської митниці налагодили корупційну схему систематичного вимагання неправомірних вигод з громадян України, які допускали порушення митних правил, за не притягнення їх до адміністративної відповідальності.
Правоохоронцям вдалося отримати незаперечні докази протиправної діяльності вказаних осіб, задокументувавши низку фактів їхнього хабарництва на загальну суму 15 тисяч гривень.
4 травня поточного року одного зі зловмисників було затримано "на гарячому" під час одержання чергового "траншу" в розмірі 3 350 гривень.
Відкрито кримінальне провадження за ознаками ч. З ст. 368 (одержання неправомірної вигоди службовою особою, поєднане з вимаганням неправомірної вигоди) Кримінального кодексу України.
Наразі продовжуються невідкладні слідчі дії.
Пільги мобілізованим підприємцям
За підприємцями, які призвані на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийняті на військову службу за контрактом, на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію, не припиняється державна реєстрація підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців.
У разі непровадження ними підприємницької діяльності у період проведення мобілізації нарахування податків і зборів таким фізичним особам – підприємцям не здійснюється (ч. 3 ст. 39 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу»).
Тимчасово мобілізовані на військову службу підприємці і самозайняті особи звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) або єдиного податку, а також єдиного внеску (ЄСВ) за себе на весь період такої служби (згідно зі змінами, внесеними до Податкового кодексу України Законом України від 20.05.2014 р. №1275-VІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації»).
Мобілізовані підприємці чи самозайняті особи, що використовують у своїй господарській діяльності працю найманих працівників, які продовжують працювати за наймом під час мобілізації такого підприємця, зобов’язані уповноважити іншу особу на виплату заробітної плати або інших доходів найманим працівникам.
У такому випадку обов’язок з нарахування та утримання ПДФО і ЄСВ з таких виплат на термін військової служби підприємця несе уповноважена особа.
Обов’язок зі сплати ПДФО та ЄСВ за найманих працівників повинен здійснити демобілізований підприємець чи самозайнята особа протягом 180 календарних днів з першого дня його демобілізації без нарахування штрафних та фінансових санкцій.
Для отримання зазначених пільг демобілізований підприємець чи самозайнята особа повинен протягом 10 днів після демобілізації або після закінчення лікування (реабілітації) надати органу доходів і зборів за місцем податкової реєстрації такі документи:
- заяву про надання пільги в довільній формі;
- копію військового квитка або копію іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу під час мобілізації.
Подання алкогольно-тютюнової звітності у разі відсутності/наявності кількох ліцензій
1) Чи подають суб’єкти господарювання, які займаються продажем столових вин та не мають ліцензій на торгівлю алкогольними напоями, алкогольно-тютюнову звітність?
Відповідно до частини третьої ст. 16 Закону №481/95-BP, тільки суб'єкти господарювання, які отримали передбачені цим Законом ліцензії, мають подавати до податкового органу щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Форми звітів затверджені наказом Мінфіну від 11.02.2016 р. №49.
Тож, якщо суб’єкти господарювання займаються роздрібною торгівлею товарів, яка не передбачає отримання ліцензій на їх торгівлю, то вони не повинні подавати алкогольно-тютюнову звітність до ДФС.
Підприємство має декілька ліцензій на роздрібний продаж алкогольних напоїв. Скільки звітів потрібно подавати та куди?
Відповідно до норм порядків подання алкогольно-тютюнових звітів у роздрібній торгівлі суб'єкти господарювання усіх форм власності, які одержали ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами або алкогольними напоями, подають відповідні звіти до органів ДФС за основним місцем обліку суб'єкта господарювання.
Якщо госпсуб'єкт має у своєму складі структурні одиниці, які не є юрособами, звіти заповнюються в цілому щодо підприємства з урахуванням усіх структурних одиниць.
Тож, якщо у структурі підприємства немає окремих одиниць, які є юрособами, незалежно від кількості отриманих ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольних напоїв та тютюнових виробів потрібно подавати один звіт за ф. №1-РТ за всіма отриманими ліцензіями щодо роздрібної торгівлі тютюнових виробів та ф. №1-РА за всіма отриманими ліцензіями щодо роздрібної торгівлі алкогольних напоїв відповідно.
До якого податкового органу повинні подавати декларації та сплачувати акцизний податок госпсуб'єкти, які здійснюють роздрібний продаж підакцизних товарів (в тому числі не за основним місцем перебування на обліку, або які перебувають на основному обліку в CДПІ з обслуговування великих платників)?
Податківці у підкатегорії 116.07 "ЗІР" доводять, що такий суб'єкт господарювання повинен подавати податкові декларації до контролюючих органів, які територіально обслуговують адміністративно-територіальні одиниці, на яких розташовано пункти продажу таких товарів.
Сплата акцизного податку відбувається до місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць, на яких розташовані пункти продажу підакцизних товарів.
У разі порушення порядку заповнення акцизної накладної можна подати заяву зі скаргою
Чугуївська ОДПІ нагадує, що при реалізації пального особа, яка реалізує пальне, зобов’язана в установлені терміни скласти акцизну накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних . Така реєстрація вважається наданням акцизної накладної отримувачу пального.
З метою отримання акцизної накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в ЄРАН, отримувач пального надсилає в електронному вигляді запит до ЄРАН, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію акцизної накладної/розрахунку коригування в ЄРАН та акцизну накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі акцизна накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в ЄРАН та отриманими отримувачем пального.
При порушенні особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної в ЄРАН отримувач пального має право протягом 60 календарних днів, що настають за днем реалізації пального, подати до контролюючого органу заяву із скаргою на таку особу, яка реалізує пальне. До заяви додаються копії первинних документів, що підтверджують факт отримання такого пального.
Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеної особи, яка реалізує пальне.
Податківці нагадали порядок подання заперечення до акту документальної перевірки
04.05.2016 360
ДФС у листі 25.04.2016 р. №9296/6/99-99-14-03-03-15 нагадує, що у разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами та даними, викладеними в акті (довідці) документальної перевірки, можна подати заперечення до контролюючого органу за основним місцем обліку. На це є 5 робочих днів з дня отримання акта (довідки).
Такі заперечення розглядаються контролерами протягом п’яти робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевірки, проведеної у зв’язку з необхідністю з’ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у зауваженнях). Відповідь платнику податку надсилається у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень.
Платник податку (його уповноважена особа та/або представник) має право брати участь у розгляді заперечень, про що такий платник податку зазначає у запереченнях.
Якщо платник податку виявив бажання взяти участь у розгляді його заперечень до акта перевірки, контролюючий орган зобов’язаний повідомити такого платника податків про місце і час проведення такого розгляду. Таке повідомлення надсилається платнику податків не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від нього заперечень, але не пізніше ніж за два робочі дні до дня їх розгляду.
Участь керівника відповідного контролюючого органу (або уповноваженого ним представника) у розгляді заперечень платника податків до акта перевірки є обов’язковою. Такі заперечення є невід’ємною частиною акта (довідки) перевірки.
У разі виникнення спірних питань та надання заперечень щодо встановлених порушень під час здійснення перевірки, такі питання та заперечення можуть бути винесені на розгляд постійних комісій при відповідних контролюючих органах. При цьому не передбачено обов’язку контролюючого органу додатково залучати платника податку до участі і у роботі постійних комісій при відповідних контролюючих органах.
За результатами розгляду заперечень складається висновок, у якому:
- зазначаються наведені в акті (довідці) документальної перевірки висновки, факти та дані, щодо яких надано заперечення платником податків, короткий зміст заперечень,
- наводиться обґрунтування позиції контролюючого органу стосовно кожного питання, порушеного в запереченнях,
- підбиваються підсумки щодо обґрунтованості заперечень.
На підставі висновку складається обґрунтована письмова відповідь щодо результатів розгляду заперечень, яка підписується керівником (заступником керівника) або особою, яка виконує його обов’язки.
Зазначений висновок є складовою частиною (додатком) матеріалів документальної перевірки, залишається в контролюючому органі, та враховується керівником контролюючого органу (заступником керівника) або особою, яка виконує його обов’язки, при їх розгляді і прийнятті податкового повідомлення-рішення.
Рішення про визначення грошових зобов’язань приймається керівником контролюючого органу (або його заступником) з урахуванням результатів розгляду заперечень платника податків (у разі їх наявності). Платник податків або його законний представник може бути присутнім під час прийняття такого рішення.
0574622242