Вы здесь

 

інформація від Чугуївської ОДПІ

Викрито посадовців столичних товариств, які проводили махінації з бюджетними коштами
05.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у м. Києві спільно з СБУ встановлено факти ймовірного проведення незаконних фінансових операцій з бюджетними коштами київськими товариствами з обмеженою відповідальністю.
Як з’ясувалося, два товариства за результатами конкурсних торгів отримали від державних установ кошти для надання інформаційних послуг. Для прикриття махінацій посадовці товариств внесли до первинних бухгалтерських документів неправдиві дані та перерахували державні кошти на рахунки низки підприємств з ознаками фіктивності.
Загальна сума можливої легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, складає 78,1 млн. гривень.
За вказаним фактом до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину. Передбаченого ч.5 с. 191 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.
Під час обшуку посадовців банків вилучено 20 млн. грн. готівки, вогнепальну зброю та гранати
05.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Співробітниками податкової міліції м. Києва в рамках оперативного супроводження кримінального провадження, зареєстрованого за ст.364 КК України, викрито протиправні дії посадових осіб низки банківських установ.
Як з’ясувалося, зазначені особи за 15-відсоткову грошову винагороду допомагали фізичним та юридичним особам переводити безготівкові кошти у готівку. Для цього кошти перераховувалися на підконтрольні підприємства, зареєстровані в Німеччині, США та Латвії, з використанням банківських систем швидкого перерахунку коштів Western Union та Money Gram.
За адресами проживання фігурантів провадження та в офісному приміщенні підконтрольного їм підприємства проведено 8 обшуків. За їх результатами вилучено 678 тис. доларів США, 16,8 тис. Євро, 58,2 тис. гривень готівкою (еквівалент у гривні становить 20 млн. грн.), 9 одиниць незареєстрованої вогнепальної зброї (мисливські рушниці) та набої до неї, 2 предмети, схожі на гранати Ф-1 із запалами до них, 4 печатки підприємств нерезидентів, 14 електронних носіїв інформації, 10 одиниць комп’ютерної техніки та фінансово-бухгалтерську документацію, яка свідчить про протиправну діяльність.
Слідчі дії тривають.
Роман Насіров: ДФС взяла участь у засіданні робочої групи з підготовки впровадження рекомендацій BEPS в Україні
05.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров прокоментував результати засідання робочої групи для підготовки законопроектів з питань протидії зменшенню податкової бази і переміщенню прибутків за кордон, яка відбулася сьогодні, 5 травня.
«ДФС бере активну участь у заходах, спрямованих на протидію виведенню прибутків за кордон. На засіданні робочої групи службою було підтримано запропоновану Концепцію впровадження в Україні основних рекомендацій BEPS (план дій ОЕСР з протидії розмиванню бази оподаткування та виведенню прибутку з-під оподаткування) та висунуто низку пропозицій для обговорення», - зазначив очільник відомства.
Він наголосив, що ДФС підтримує запропоновану концепцію, оскільки така концепція дійсно базується на провідному світовому досвіді та відповідає настановам Організації економічного співробітництва та розвитку.
«На нашу думку, оподаткування контрольованих іноземних корпорацій (КІК) дійсно є дієвим шляхом протидії відтоку капіталу з України. Задля покращення інвестиційного клімату також було б доцільним запроваджувати оподаткування прибутку КІК паралельно з проведенням нульового декларування та суттєвою валютною лібералізацією в банківській сфері», - заявив Роман Насіров і додав, що в рамках нульового декларування необхідно встановити чіткі та зрозумілі гарантії безпеки для осіб, які подадуть нульові декларації.
При цьому Голова ДФС наголосив, що оподаткування КІК не розглядається як механізм прямого стягненню податків та наповнення бюджету. Це є засобом стримування від розмивання податкової бази та виведення капіталу в низько податкові юрисдикції. «КІК спрямований на зменшення привабливості використання офшорних компаній та сприяння зберігання капіталу в країні. Відтак, всі повинні зрозуміти, що впровадження КІК – це не забезпечення миттєвих надходжень до бюджету, а закладення фундаменту для стабільного та поступового зростання таких надходжень», - підкреслив керівник служби.
За словами Романа Насірова, пропозиції ДФС, які були висунуті на засіданні робочої групи, щодо окремих елементів презентованої концепції стосувалися, зокрема, поширення правил КІК не тільки на фізичних осіб-резидентів, а також і на громадян України (які можуть бути нерезидентами для податкових цілей); доцільності встановлення мінімального розміру неоподатковуваного прибутку КІК; необхідності враховувати при розрахунку оподатковуваного прибутку КІК, що його частина може бути фактично повторно оподаткована в Україні відповідно до правил ТЦУ.
«Всі запропоновані пропозиції можуть бути розглянуті в робочому порядку створеною групою», - підкреслив він.
Викрито посадовців комерційного підприємства, які не сплатили податків на суму 75,2 млн. гривень
06.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Співробітниками Центрального офісу з обслуговування великих платників зареєстроване кримінальне провадження, що кваліфікується за ч.3 ст.212 КК України, за фактом порушення податкового законодавства посадовими особами комерційного підприємства.
Як з’ясувалося, посадовці підприємства, яке здійснює діяльність у сфері роздрібної торгівлі пально-мастильними матеріалами, у 2015 році за рахунок проведення фінансових операцій з фіктивними підприємствами безпідставно сформували податковий кредит з податку на додану вартість та ухилились від сплати податків на суму 75,2 млн. гривень.
Слідчі дії тривають.
У яких випадках можна припинити трудові відносини з мобілізованим працівником
Мінсоцполітики у листі від 11.01.2016 р. №11/13/84-16 нагадує, що відповідно до п. 2 частини першої ст. 36 КЗпП однією з підстав припинення трудового договору є закінчення строку. Укладаючи строковий трудовий договір, працівник надає добровільну згоду на його припинення у визначений сторонами у трудовому договорі строк.
Нагадаємо, що частиною третьою ст. 119 КЗпП передбачено, що за працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації або прийнятими на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує нацбезпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану, на строк до закінчення особливого періоду або до дня фактичної демобілізації зберігаються на підприємстві, в установі, організації, фермерському господарстві, сільськогосподарському виробничому кооперативі незалежно від підпорядкування та форми власності і у фізичних осіб - підприємців, в яких вони працювали на час призову:
• місце роботи;
• посада;
• середній заробіток.
Фахівці міністерства доводять, що у разі закінчення строку трудового договору, укладеного з працівником, його дія може бути припинена, з мобілізованим працівником, оскільки обмеження щодо звільнення мобілізованих працівників поширюються лише на звільнення працівників з ініціативи роботодавця.
Отже, звільнити мобілізованого працівника у зв’язку із закінченням строкового трудового договору ст. 119 КЗпП не заборонено.
Чи включаються до доходу підприємця на загальній системі оподаткування лікарняні
Податківці в інформаційно-довідковому ресурсі "ЗІР" зазначили, що доходом фізичної особи – підприємця є дохід, отриманий виключно від здійснення підприємницької діяльності.
Водночас відповідно до п. 177.6 ПКУ, якщо фізособа – підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податку – фізичних осіб.
Отже, дохід у вигляді допомоги по тимчасовій непрацездатності, який виплачується Фондом соцстраху, не включається до доходу фізособи – підприємця на загальній системі оподаткування. Проте такий дохід оподатковується за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податків – фізичних осіб.
Нюанси подання юрособою форми №1ДФ за відокремлений підрозділ
Чугуївська ОДПІ роз'яснює: якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, то податковий розрахунок у вигляді окремого витягу за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням та надсилає копію такого розрахунку до контролюючого органу за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу у порядку, встановленому пунктом 49.3 ст. 49 ПКУ.
Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затверджено наказом Мінфіну від 13.01.2015 р. №4.
Окремого механізму подання копій податкового розрахунку за формою №1ДФ Порядком не встановлено.
Згідно з п. 2.3 розділу II Порядку податковий розрахунок подається податковими агентами в один із таких способів:
- засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо використання електронного цифрового підпису відповідальної особи податкового агента у порядку, визначеному законодавством;
- на паперовому носії разом з електронною формою на електронному носії інформації;
- на паперовому носії, якщо кількість рядків у податковому розрахунку не перевищує десяти.
Отже, юридична особа, яка подає податковий розрахунок за формою №1ДФ на паперових носіях, надсилає копію розрахунку до контролюючого органу за місцезнаходженням не уповноваженого відокремленого підрозділу поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.
При цьому копія податкового розрахунку за формою №1ДФ повинна дублювати дані, зазначені у розрахунку, поданому до контролюючого органу за місцезнаходженням юридичної особи. Інших умов щодо подання копії податкового розрахунку за формою №1ДФ не встановлено.
Сільськогосподарське підприємство: термін подання декларації з податку на прибуток
Відповідно до п.п. «б» п. 137.5 ст. 137 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) для виробників сільськогосподарської продукції встановлено річний податковий (звітний) період. Податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду (п. 137.4 ст. 137 ПКУ).
Згідно з п.п. 137.4.1 п. 137.4 ст. 137 ПКУ для виробників сільськогосподарської продукції, визначених ст. 209 ПКУ, які можуть обрати річний податковий (звітний) період, податковий (звітний) період починається з 1 липня поточного звітного року і закінчується 30 червня наступного звітного року.
Для цілей оподаткування податком на прибуток до підприємств, основною діяльністю яких є виробництво сільськогосподарської продукції, належать підприємства, дохід яких від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва за попередній податковий (звітний) рік перевищує 50 відсотків загальної суми доходу.
Податкові декларації за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року, подається протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п.п. 49.18.3 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).
Отже, останнім днем подання виробниками сільськогосподарської продукції річної податкової декларації з податку на прибуток за податковий (звітний) період, який починається з 1 липня поточного звітного року і закінчується 30 червня наступного звітного року, є 29 серпня.
Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 49.20 ст. 49 ПКУ).
Декларація екологічного податку: виправляємо помилки в „уточненці”
Форма Податкової декларації екологічного податку затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715. Невід’ємною частиною декларації є додатки (розрахунки). Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування - викиди в атмосферне повітря, скиди у водні об’єкти та інші.
За відсутності у платника відповідного виду об’єкта оподаткування тип додатка, у якому обчислюється податкове зобов’язання для такого об’єкта оподаткування, до декларації не додається.
Враховуючи викладене, якщо платник екологічного податку здійснює виправлення самостійно виявлених помилок, за період, що минув, шляхом подання уточнюючого розрахунку, то такому платнику необхідно подати декларацію з позначкою «уточнююча» та Додаток (и) до неї з позначкою «уточнюючий».
За кожний податковий період, в якому виявлені помилки, подаються окремі уточнюючі декларації разом з Додатками(ом) в яких виявлені помилки. За відсутності помилок в інших додатках (за іншими видами об’єктів оподаткування), що подавалися разом із декларацією, яка уточнюється, такі типи додатків до уточнюючої декларації не додаються.
У декларації та Додатку (ах) до неї заповнюються всі рядки усіх розділів з урахуванням приміток. При незаповненні рядка через відсутність значення він прокреслюється (при поданні в паперовому вигляді) або не заповнюється (у разі подання засобами електронного зв’язку). Податкове зобов’язання зазначається у гривнях з копійками.
Зокрема, в уточнюючій декларації та Додатку (ах) до неї зазначаються:
- у рядку 1.1 – податковий (звітний) період, в якому подається уточнююча декларація та додаток (ки) до неї;
- у рядку 1.2 – податковий (звітний) період, за який виправляються виявлені помилки.
Показники рядків 5.1/5.2, 7, 8 Додатка (ів) 1 переносяться до рядків 4.1.1, 4.1.2, 4.1.3 декларації відповідно.
Показники рядків 5.1/5.2, 7, 8 Додатка (ів) 2 переносяться до рядків 4.2.1, 4.2.2, 4.2.3 декларації відповідно.
Показники рядків 5.1/5.2, 7, 8 Додатка (ів) 3 переносяться до рядків 4.3.1, 4.3.2, 4.3.3 декларації відповідно.
Показники рядків 5.1/5.2, 7, 8 Додатка (ів) 4,5,6 переносяться до рядків 4.4.1, 4.4.2, 4.4.3 декларації відповідно.
До картки особового рахунку платника податків із Додатка (ів) переносяться наступні грошові зобов’язання, зазначені у:
- рядку 5.1 – податкове зобов’язання, що збільшується, якщо (р. 4 > р. 5), то (р. 4 – р. 5);
- рядку 5.2 – податкове зобов’язання, що зменшується, якщо (р. 5 > р. 4), то (р. 5 – р. 4);
- рядку 7 – сума штрафу (р. 5.1 x р. 6);
- рядку 8 – сума пені, самостійно нарахована платником відповідно до п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 ПКУ з урахуванням п.п. «а» п.п.129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПКУ.
Виправляємо графу 2 розрахунку коригування
Згідно з п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, складається розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної .
Відповідно до п. 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307, при формуванні розрахунку коригування з метою виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, у розрахунку коригування зазначаються виправлені дані.
При цьому відповідно до затвердженої форми розрахунку коригування у графі 2 розрахунку зазначається причина коригування.
Враховуючи зазначене, у графі 2 розрахунку коригування, який складається для виправлення помилки в індивідуальному податковому номері покупця, допущеної у податковій накладній, зазначається причина коригування, наприклад «Виправлення помилки в індивідуальному податковому номері покупця».
Якщо платник знятий з реєстрації за однією податковою адресою та не зареєстрований за іншою, то йому необхідно подати податкову декларацію за попередньою адресою
Конституцією України визначено, що кожен громадянин зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан і доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом.
Відповідно до Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період у встановлені строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Пунктом п. 45.1 ст. 45 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків – фізична особа зобов’язаний визначити свою податкову адресу.
Податковою адресою платника податків-фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків в контролюючому органі. Водночас такий платник може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.
Громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом тридцяти календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання. Батьки або інші законні представники зобов’язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження. Реєстрація місця проживання особи здійснюється в день подання особою документів. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена органом реєстрації з одночасним зняттям з попереднього місця проживання.
Отже, якщо фізична особа знята з реєстрації за однією адресою та не зареєстрована за іншою, то вона повинна подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до контролюючого органу за попередньою податковою адресою.
Про зміни у порядку реєстрації платників ПДВ
20.04.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.03.2016 №373 «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.04.2016 за № 515/28645 .
Наказом № 373 забезпечено реалізацію норм Закону України від 24 грудня 2015 року № 909-УШ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», а саме:
скорочено перелік підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ шляхом виключення з Положення про реєстрацію платників ПДВ вимог п.п. "ж" п. 184.1 ст. 184 розділу V Податкового кодексу України, та, відповідно, виключено з переліку документів (відомостей), що підтверджують наявність підстав для анулювання реєстрації, повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи — підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу;
внесено зміни до форми витягу з реєстру платників ПДВ (додаток 13 до Положення), згідно з якими замість реквізитів одного електронного рахунка у витягу відображаються реквізити трьох електронних рахунків платника ПДВ — сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим оподаткування, призначених для перерахування коштів до державного бюджету та на його спеціальні рахунки:
за операціями із сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими і технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва);
за операціями із зерновими і технічними культурами;
за операціями з продукцією тваринництва.
Також Наказом № 373 запроваджено такі нововведення:
1) якщо особа у встановлений законодавством строк подала заяву про добровільну реєстрацію платником ПДВ і отримала від контролюючого органу пропозицію подати нову заяву, то після виправлення всіх недоліків така особа може подати до контролюючого органу нову заяву про добровільну реєстрацію не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку податкового періоду, з якого особа вважатиметься платником ПДВ та матиме право на податковий кредит і виписку податкових накладних. При цьому у такій заяві має бути зазначена така сама бажана дата реєстрації, що й у попередній неприйнятій заяві;
2) оперативне інформування платників про результати розгляду заяв, поданих ними в електронній формі. Так, якщо за результатами розгляду заяви в електронній формі (ф.№1-ПДВ, ф.№ 3-ПДВ) контролюючим органом прийнято рішення про відмову в реєстрації (анулюванні реєстрації) платника ПДВ або запропоновано надати нову заяву про реєстрацію (анулювання реєстрації) платника ПДВ, то така відмова або пропозиція викладається контролюючим органом в електронній формі та надсилається на адресу електронної пошти, з якої надійшла заява;
3) встановлено десятиденний строк для направлення до ДФС рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.
Назначение платежа при уплате налогов
При уплате налогов, сборов и единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование в бюджет налогоплательщик заполняет поле «Назначение платежа» расчетного документа с учетом требований Порядка заполнения документов на перевод в случае уплаты (взыскания) налогов, сборов, таможенных платежей, единого взноса, осуществления бюджетного возмещения налога на добавленную стоимость, возврат ошибочно или излишне зачисленных средств, утвержденного приказом Министерства финансов Украины от 24.07.2015 № 666.
Порядком предусмотрено, что поле «Назначение платежа» расчетного документа заполняется следующим образом:
поле № 1 — печатается служебный код (знак) "*" (признак платежа)
поле № 2 — печатается знак "," и код вида уплаты (формат ссс — трехзначное число);
поле № 3 — печатается знак "," и один из реквизитов плательщика (код клиента по ЕГРПОУ или регистрационный номер учетной карточки плательщика налогов);
поле № 4 — печатается знак "," и разъяснительная информация о назначении платежа в произвольной форме.
В случае уплаты платежа в бюджет в иностранной валюте обязательно указывается код классификации доходов бюджета.
Детально про звіт щодо обсягів придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі
Порядком заповнення форми звіту № 1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» встановлено, що звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі подають суб’єкти господарювання, які одержали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі.
Звіт № 1-РА в електронній формі подається засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності.
У разі якщо суб’єкт господарювання має в своєму складі структурні одиниці, які не є юридичними особами Звіт № 1-РА заповнюється в цілому щодо підприємства з урахуванням усіх структурних одиниць (якщо суб’єкт господарювання має більше 1 ліцензії, то у графі «Реєстраційний номер ліцензії» зазначається загальна кількість ліцензій, графа «строк дії ліцензії» не заповнюється).
Інформація подається за кодами та видами алкогольних напоїв згідно з додатком до Наказу № 49. Одиницею виміру, яка застосовується при складанні Звіту № 1-РА, є тисяч декалітрів (тис. дал) та має формат даних до шести знаків включно після коми.
Звіт № 1-РА складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб’єкта господарювання.
У графах 1, 2 зазначаються відповідно код та вид алкогольної продукції згідно з додатком до Наказу № 49.
У графі 3 зазначається залишок алкогольних напоїв на початок звітного місяця.
У графі 4 зазначається обсяг придбання алкогольних напоїв усього за звітний період суб’єктом господарювання, який здійснює роздрібну торгівлю алкогольними напоями.
У графі 5 зазначається обсяг реалізації алкогольних напоїв усього за звітний період.
У графі 6 зазначається залишок алкогольних напоїв на кінець звітного місяця.
У графі 7 надаються необхідні пояснення (обсяги зіпсованих, знищених, втрачених товарів, тощо відображаються у даній графі з зазначенням відповідних пояснень).
Щодо періоду застосовування пільги із земельного податку
Відповідно до п. 284.2 ст. 284 Податкового кодексу України, якщо право на пільгу із земельного податку в платника виникає протягом року, він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право.
Отже, рішення органів місцевого самоврядування, зокрема, й щодо надання пільг із земельного податку, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами й організаціями, посадовими особами.
Право щодо застосування пільги із земельного податку в платника виникає з урахуванням строків, визначених таким рішенням органу місцевого самоврядування (пп. 1, 3 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР).
Повідомлення про прийняття працівника на роботу поштою

Відповідно до норм постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року №413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» (далі — Постанова № 413) повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до Постанови № 413, до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Водночас повідомляємо, що Постанова № 413 не містить посилання на норми подання страхувальником повідомлення про прийняття працівника на роботу поштою.
Зняття з обліку платника єдиного внеску при припиненні підприємницької діяльності фізичної особи- підприємця
Законом України від 13 травня 2014 року № 1258-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб — підприємців за заявницьким принципом» внесено зміни до Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями .
Зняття з обліку платників єдиного внеску — фізичних осіб — підприємців, здійснюється контролюючими органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку (абз. 7 частини 1 ст. 5 Закону № 2464).
У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця така фізична особа користується правами, виконує обов’язки та несе відповідальність, що передбачені для платника єдиного внеску, в частині діяльності, яка здійснювалася нею як фізичною особою — підприємцем (частини 4 ст. 6 Закону № 2464).
При цьому останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи (частина 8 ст. 9 Закону № 2464).
Платник єдиного внеску (фізична особа — підприємець) знімається з обліку після проведення перевірки (у разі її проведення) та здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску.
До реєстру страхувальників вносяться відповідні записи із зазначенням дати та причини зняття з обліку платника єдиного внеску.
Датою зняття з обліку платника єдиного внеску є дата внесення запису до реєстру страхувальників.
Нарахування військового збору на суму орендної плати, що виплачується за договором орендної плати нерухомого майна
За договором найму (оренди), наймодавець передає або зобов’язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк, за користування якого з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму (ст. 759, ст. 762 Цивільного кодексу України).
Об’єктом оподаткування резидента є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід (п. 163.1 ст. 163 ПКУ).
До загального місячного (річного) доходу платника податку, включаються, зокрема, суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору (п.164.2.2 п.164.2 ст. 164 ПКУ) та дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому пунктом 170.1 статті 170 ПКУ (п.п. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).
Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розд. XX ПКУ (п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розд. XX ПКУ).
Таким чином, сума орендної плати, що виплачується за договором оренди рухомого (нерухомого) майна підлягає оподаткуванню військовим збором на загальних підставах.
Какие расходы уменьшают совокупный чистый доход нотариусов?
Доходы украинских нотариусов облагаются налогом в соответствии с нормами Налогового кодекса Украины. При определении совокупного чистого дохода частного нотариуса учитываются расходы приведены в обобщающей налоговой консультации по некоторым вопросам налогообложения физических лиц, осуществляющих независимую профессиональную деятельность (частных нотариусов, адвокатов), утвержденной приказом ГНС Украины от 24.12.2012 № 1185 и в обобщающей налоговой консультации относительно расходов частного нотариуса, утвержденной приказом Миндоходов Украины от 30.12.2013 № 884. В частности, к расходам частного нотариуса могут быть отнесены:
- аренда рабочего места нотариуса, в том числе его текущий ремонт, оборудование пандуса для подъезда инвалидов;
- страхование гражданско-правовой ответственности частного нотариуса;
- техническое обеспечение деятельности рабочего места нотариуса и его обслуживания: охранная и пожарная сигнализация; металлические двери или металлические роллеты; металлические решетки, защитные роллеты и бронированная ударопрочная пленка на окнах; обслуживание технического оборудования (компьютеры, в том числе их программное обеспечение, принтеры, сканер, ксерокс, факс, телефон и т.п.); мебель; телекоммуникационные услуги;
- программное обеспечение, пользование электронной базой законодательства;
- прохождение повышения квалификации, участие в краткосрочных семинарах, международных семинарах, симпозиумах, научно-практических конференциях; совершенствование профессионального мастерства;
- оплата труда и обязательные начисления на фонд оплаты труда помощников, секретарей, стажеров (наемных работников);
- коммунальные расходы (электро-, газо-, тепло-, водоснабжения) на содержание рабочего места частного нотариуса, в случае если это нежилое помещение является собственностью частного нотариуса;
- остальные затраты, предусмотренные законодательством.
Роман Насіров: Надходження до бюджету на 16 млрд грн. більше запланованого
06.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
З початку року планові показники з надходжень до бюджету перевиконані на 16 млрд гривень. До загального фонду державного бюджету надійшло 157,5 млрд грн. Про це заявив Голова ДФС Роман Насіров в ефірі «5 каналу».
За словами Романа Насірова, таке перевиконання свідчить, що економіка почала виходити з тіні, особливо по таким податкам, як податок на додану вартість. Так, у першому півріччі минулого року середній збір ПДВ з вироблених товарів був на рівні 8 млрд гривень. Починаючи з липня збір цього податку до бюджету постійно збільшується. Це відбувається за рахунок детінізації економіки, руйнування податкових ям та майданчиків.
«У листопаді-жовтні збір ПДВ вже досяг цифри в 11 млрд гривень, а починаючи з грудня – бюджет отримує щомісяця більше 12 млрд гривень. Тобто третина ПДВ була в тіні і залишалася в кишенях шахраїв. Зараз ці гроші йдуть до бюджету країни. Але досі кожного тижня ми зупиняємо роботу двох конвертаційних центрів. Це, на жаль, є свідченням того, що значна частина бізнесу продовжує користуватися цими центрами», - зазначив Роман Насіров.
Голова ДФС впевнений, для того, щоб бізнес повністю вийшов з тіні, потрібно вже цього року запровадити нульову декларацію для всіх громадян, статки яких перевищують, наприклад, мільйон гривень. Нульове декларування передбачатиме розкриття інформації про незаконно нажиті активи в обмін на амністію, що стане дієвим інструментом для боротьби з корупцією та детінізації економіки.
Керівництво Закарпатської митниці не змінювалося
06.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Державна фіскальна служба України повідомляє, що заяви, які поширюються у засобах масової інформації, про зміну керівництва Закарпатської митниці не відповідають дійсності.
Керівником Закарпатської митниці є Володимир Колесніков, який обіймає цю посаду з вересня минулого року. За станом здоров’я з 27 квітня поточного року він перебуває на лікарняному.
З огляду на це у період з 28 по 29 квітня виконання обов’язків керівника Закарпатської митниці покладалося на його заступника Олександра Гребьонкіна.
Упродовж цього часу виконання обов’язків начальника Закарпатської митниці на інших осіб не покладалося.
Наразі митниця працює в штатному режимі.
Роман Насіров: Львівська митниця залучила більше 100 млн грн. на розвиток інфраструктури
07.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
«Експеримент на митниці, спрямований на модернізацію інфраструктурних об’єктів, засвідчує, що нова програма додаткової мотивації розвитку регіонів є ефективною і має хороші перспективи. В експериментальних областях, завдяки перевиконанню митних надходжень, вдалось побудувати та відремонтувати частину доріг. Зокрема, хороші результати експерименту видно у Львівській області», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час робочої поїздки до Львова.
Він нагадав, що за умовами експерименту 50% суми перевиконання загального обсягу щомісячних індикативних показників митних надходжень спрямовуються до спеціальних фондів відповідних місцевих бюджетів та використовуються для ремонту доріг. В експериментальну групу потрапили Одеська, Волинська, Львівська, Чернівецька області та м. Київ.
«Щодо Львівської області, за підсумками січня-квітня поточного року перевиконання доведеного індикативного показника доходів бюджету дозволить залучити понад 100 млн грн. на поточний ремонт автомобільних доріг. Ми є свідком того, що експеримент дійсно працює. За підсумками вересня-грудня 2015 року тільки у Львівській області перевиконання доведеного індикативного показника доходів бюджету становило понад 600 млн грн., що дозволило залучити 312,3 млн грн. на ремонт доріг», - повідомив очільник відомства.
З цих «експереиментальних» коштів розпочато ремонт трьох доріг державного значення: Львів-Радехів-Луцьк (Н-17), ділянки траси «Київ-Чоп» (М-06) та ремонт дороги Сколе-Славське (Т-14-24).
Крім того, за рахунок коштів від перевиконання митних платежів вже у 2016 році на Львівщині запланований ремонт доріг Броди-Червоноград, Куровичі-Рогатин, Львів-Самбір-Ужгород та Львів-Радехів-Луцьк. На це протягом року планують отримати близько 680 млн грн.
«Вважаю, що ті результати, які продемонстрували митниці за останній рік, свідчать про правильно обрану стратегію збільшення митних надходжень до бюджету. Завдяки чітким та помітним результатам вдалося підвищити довіру платників податків до митної служби. Громадяни не тільки побачили, куди спрямовуються їхні гроші, але й внесли свій вклад у розбудову інфраструктури експериментальних регіонів», - підкреслив Роман Насіров.
Отримати ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизними товарами можна у ЦОПах при податкових інспекціях
Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизною групою товарів можна отримати як у Центрах обслуговування платників при державних податкових інспекціях, так і у Головному управлінні ДФС у Харківській області.
Для отримання ліцензії, підприємці мають надати такі документи:
- заяву;
- копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.
Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів з дня одержання документів.
Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями становить 8 000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій),у місті, а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, – 500 гривень.
Щодо плати за ліцензію на роздрібну торгівлю тютюновими виробами:
на кожне місце торгівлі – 2 000 гривень, а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, – 250 гривень.
Ліцензія видається терміном на один рік, плата справляється щоквартально рівними частками.
У Харкові власниця магазину під час візиту податківців побігла працевлаштовувати співробітників
ГУ ДФС у Харківській області проводить широкомасштабну роботу, направлену на боротьбу із заробітною платою в «конвертах» та тіньовою економікою. В арсеналі податківців – електронні бази, сучасна комп’ютерна техніка та професіональні аналітики. Тож аналізується і податкова звітність, і документація підприємств.
Харківським податківцями проведено перевірку бізнес-вумен - власниці доволі великого продовольчого магазину, який розташований в центі міста. Здійснений аналіз свідчив, що торгівлю продуктами харчування тривалий час вона провадила майже самотужки, бо офіційно мала лише одного найманого працівника.
За результатами перевірки встановлено, що власниця магазину, офіційно працевлаштувала 6 найманих працівників, а бюджет отримав належні кошти.
Дізнавшись про таку перевірку, два інших суб’єкти господарювання, які працюють під тією ж самою торгівельною маркою, також легалізували шістьох найманих працівників. 0574622242