Вы здесь

 

інформація від Чугуївської ОДПІ

Роман Насіров візьме участь в антикорупційному саміті в Лондоні
12.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
12 травня 2016 року Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров візьме участь у світовому антикорупційному саміті, який відбудеться в Лондоні (Великобританія).
Саміт організовується за ініціативи Прем’єр-міністра Великобританії Девіда Кемерона.
Мета заходу – активізувати глобальні заходи для боротьби з корупцією. В порядок денний саміту також включені питання щодо корпоративної таємниці, прозорості уряду, забезпечення виконання міжнародних антикорупційних законів, а також зміцнення міжнародних інститутів.
Очікується, що участь в антикорупційному саміті візьмуть представники близько 40 країн, а також президент Світового банку Джим Ен Кім і директор-розпорядник МВФ Крістін Лагард.
Роман Насіров: Подолання корупції – ключове завдання реформ в країні
12.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
«Ми розуміємо тотальну загрозу від корупції – її подолання є ключовим завданням реформ, які відбуваються в країні», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров на глобальному антикорупційному саміті у Лондоні, Великобританія.
«Ми хочемо бачите швидке економічне зростання нашої країни, а економіку - вільною, з мінімальним втручанням держави, але з рівними та однаково сприятливими умовами для роботи всіх підприємств», - наголосив він.
За словами Романа Насірова, одна з найважливіших цілей на найближчий рік – боротьба з корупцією в усіх напрямах, за які відповідає ДФС. Для цього, підкреслив голова відомства, потрібно докласти максимум зусиль: «Це - найбільш принципове, важливе та складне завдання на 2016-й рік».
Водночас очільник служби запевнив, що ДФС вже показує позитивні результати. «Впроваджена система електронного адміністрування ПДВ, що дозволило виключити махінації з ПДВ та збільшити надходження податку до бюджету. Також з початку року планові показники з надходжень до бюджету перевиконані на 16 млрд гривень. До загального фонду державного бюджету надійшло 157,5 млрд грн. Таке перевиконання бюджету свідчить, що економіка почала виходити з тіні, особливо по таким податкам, як податок на додану вартість. Якщо брати, наприклад, перше півріччя минулого року, середній збір ПДВ з вироблених товарів всередині країни був на рівні 8 млрд гривень. Починаючи з липня ми почали його збільшувати».
Роман Насіров: Україна приєднується до Декларації глобального антикорупційного саміту
12.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
«Більше ніж 40 країн і міжнародних організацій приєднуються до спільної Декларації глобального антикорупційного саміту та висловили повну підтримку цього заходу. Україна – одна з них. Ми беремо на себе зобов’язання виконувати положення Декларації та здійснювати конкретні кроки, озвучені на саміті, для реалізації нової Антикорупційної стратегії та Плану дій, які будуть прийняті у 2017 році», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров на глобальному антикорупційному саміті у Лондоні.
Зокрема, за його словами, державні органи України, в першу чергу ДФС, зобов’язуються:
- перевіряти точність інформації про кінцевих бінефіціарів компаній;
- впроваджувати міжнародні стандарти по боротьбі з відмиванням грошей;
- зменшувати можливості для корупції в зонах високого ризику;
- працювати з іншими країнами, міжнародними організаціями і громадянським суспільством щодо впровадження міжнародних стандартів антикорупційної діяльності.
«Разом з 40 іншими країнами і представниками організацій ми узгодили остаточний варіант Декларації по боротьбі з корупцією та Комюніке. Таким чином міжнародне співтовариство виявило твердий намір застосовувати всі можливі заходи як всередині країни, так і на міжнародному рівні, щоб знищити корупцію у всіх можливих областях», - підкреслив Роман Насіров.
На Херсонщині працює Координаційний центр «Крим»
12.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
На базі Херсонської митниці ДФС розпочав роботу Координаційний центр «Крим» ДФС. Серед його основних завдань - координація взаємодії ДФС з органами виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо організації контролю за здійсненням митних процедур на адміністративному кордоні з вільною економічною зоною «Крим». Фахівці центру також здійснюватимуть постійний моніторинг та контроль за ситуацією на адміністративному кордоні.
У Координаційному центрі юридичні та фізичні особи мають змогу отримати інформацію про переміщення товарів і транспортних засобів через адміністративний кордон з ВЕЗ «Крим», а також про особливості здійснення митних формальностей в контрольних пунктах в’їзду-виїзду.
Приймальні дні для платників податків та громадян: вівторок з 1000 по 1300 та четвер з 1400 по 1700.
Адреса центру: м. Херсон , вул. Гоголя, 13, каб. 324, тел. (0552) 26-26-63.
Щодо подання Звіту про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій
Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що відповідно до п. 7 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані подавати до контролюючих органів звітність, пов’язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця, якщо не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку.
Тобто 16 травня останній день подання звіту про використання РРО та книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма №ЗВР - 1) за квітень 2016 року.
Разом з цим нагадуємо, що суб’єкти господарювання, які використовують РРО (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти) повинні подавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті РРО або в пам’яті модемів, які до них приєднані.
Суб’єкти господарювання, які використовують такі РРО, як електронні таксометри, автомати з продажу товарів (послуг) та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, повинні подавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, яка міститься в фіскальній пам’яті зазначених РРО.
Також пунктом 9 ст. 3 Закону встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі громадського харчування та послуг зобов’язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Враховуючи викладене вище, суб’єкти господарювання, які подають до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, не зобов’язані подавати Звіт про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій за формою № 3ВР-1.
При цьому, такі суб’єкти господарювання не звільняються від щоденного друкування фіскальних звітних чеків.
Юристи фіскальної служби виграли в судах майже 450 мільйонів гривень
12.05.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області
В Головному управлінні фіскального відомства області повідомили про результати роботи юридичних підрозділів, діяльність яких направлена на захист економічних інтересів держави. Тож з початку року зафіксовано 188 виграних справ у судах різних інстанцій, а загальна сума розглянутих на користь держави справ склала 449 млн.грн.
Самі ж юристи відзначають, що у більшості випадків, платники податків, які оскаржували дії фіскальної служби, намагалися ухилитися від сплати належних платежів.
Так, нещодавно Харківським апеляційним адміністративним судом було залишено без задоволення апеляційну скаргу одного з ТОВ до районної ОДПІ щодо скасування податкових повідомлень-рішень на суму понад 24 мільйони гривень.
Позивач уклав господарські договори з рядом контрагентів про поставку нафтопродуктів та їх транспортування. До перевірки він надав додаткові угоди, акти приймання - передачі нафтопродуктів, товарно - транспортні податкові накладні і інші документи, які, на його думку, в повній мірі підтверджують реальність здійснюваних ним господарських операцій.
Однак, колегія суддів дійшла висновку, що вони не можуть бути визнані як належний доказ на підтвердження реальності укладених з контрагентами господарських операцій, оскільки містять лише інформацію про транспортування нафтопродуктів до відповідних АЗС, але не містять печаток перевізника. Не було надано сертифікатів, наявність яких є вирішальною умовою для визначення факту реальності господарських операцій. Також позивач не надав жодних доказів на підтвердження виконання відправником небезпечних вантажів, не надано інформації про погодження маршрутів руху перевезення небезпечних вантажів, видачі відповідних свідоцтв та дозволів тощо.
Отже відповідач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність прийнятого ним податкового повідомлення-рішення, а позивачу доведеться сплатити належні кошти до бюджету.
Щодо неподання звітності платниками єдиного податку третьої групи у разі відсутності показників
ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що відповідно до п. 49.2 ст. 49 Кодексу платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Кодексом звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлюються главою 1 розділу XIV “Спеціальні податкові режими” Кодексу. Згідно з п. 291.2 ст. 291 Кодексу спрощена система оподаткування, обліку та звітності – особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п. 297.1 ст. 297 Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених главою 1 розділу XIV Кодексу, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.
Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої групи є календарний квартал (п. 294.1 ст. 294 Кодексу).Податкова декларація юридичними особами – платниками єдиного податку третьої групи подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (п. 49.18 ст. 49 Кодексу).
Відповідно до пп. 296.5.4 п. 296.5 ст. 296 Кодексу юридичні особи - платники єдиного податку третьої групи у податковій декларації відображають обсяг доходу, що оподаткований за відповідною ставкою.
Пунктом 292.14 ст. 292 Кодексу встановлено, що визначення доходу здійснюється для цілей оподаткування єдиним податком та для надання права суб’єкту господарювання зареєструватися платником єдиного податку та/або перебувати на спрощеній системі оподаткування.
Право на застосування спрощеної системи оподаткування в наступному календарному році мають платники єдиного податку за умови неперевищення протягом календарного року обсягу доходу, встановленого для відповідної групи платників єдиного податку (п. 292.16 ст. 292 Кодексу).
Норми глави 1 розділу XIV Кодексу не містять виключення для юридичних осіб – платників єдиного податку третьої групи щодо можливості неподання податкової звітності у разі відсутності доходу за податковий (звітний) період. Отже, обсяг доходу для платників єдиного податку третьої групи є показником, який підлягає декларуванню.
Заповнюємо розділ ІІ податкового розрахунку за формою №1ДФ
ДФС нагадує, що форма №1ДФ складається з двох розділів:
– розділ I «Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку»;
– розділ II «Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір».
У розділі I мають відображатися суми нарахованих (виплачених) доходів (як оподатковуваних, так і неоподатковуваних) та суми нарахованого (перерахованого) податку на доходи фізичних осіб (ПДФО). Щодо кожної фізичної особи потрібно заповнювати стільки рядків, скільки ознак доходів вона має, з обов'язковим зазначенням податкового номера або серії і номера її паспорта.
У розділі II зазначають загальну суму доходів у вигляді процентів, виграшів (призів) у лотерею та загальну суму нарахованого і сплаченого в бюджет ПДФО, а також наводять відомості про військовий збір та доходи, з яких його утримано.
Перелік доходів, з яких утримується військовий збір, наведено у довіднику "Оподаткування виплат працівникам".
Суми доходу, з якого утримується військовий збір та військового збору відображаються у грошовій формі, вираженій у національній валюті (у гривнях з копійками).
Отже, рядок "Військовий збір" заповнюється всіма податковими агентами, які у звітному кварталі нараховували доходи, з яких утримується військовий збір.
У графі "Загальна сума утриманого податку, збору (грн, коп.) нарахованого" вказується загальна сума утриманого зі всіх фізичних осіб військового збору протягом звітного кварталу.
У графі "Загальна сума утриманого податку, збору (грн, коп.) перерахованого" вказується загальна сума військового збору, фактично перерахованого до бюджету протягом звітного кварталу.
Відомості про фізичну особу - платника податку, якій нараховані доходи, з яких утримується військовий збір, не зазначаються.
Отже, з І кварталу 2015 року у Розділі ІІ податкового розрахунку за формою №1ДФ у рядку "Військовий збір" зазначаються доходи, з яких утримується військовий збір.

ДФС про особливості виправлення помилок у формі №1ДФ
Чугуївська ОДПІ нагадує, що порядок проведення коригувань у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) наведено у наказі Міністерства фінансів України від 13.01.2015 р. № 4.
Насамперед слід врахувати період, за який виправляємо помилки або неточності. Якщо недостовірні відомості виявлено у звітності, яка сформована та подана за звітний квартал до закінчення граничного строку його подання, у реквізитах розрахунку відмічається відповідна клітинка «Звітний новий». Якщо ж термін подання форми № 1ДФ вже минув - у реквізитах відмічаємо - "Уточнюючий". Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим.
Реквізити «Порція», «Працювало за трудовими договорами (контрактами)», «Працювало за цивільно-правовими договорами» повинні відповідати тим, що були зазначені у звіті, який коригується.
Слід враховувати, що методика виправлення помилок у формі № 1ДФ кардинально відрізняється від виправлення помилок в інших податкових деклараціях.
Якщо помилка стосується ПДФО, то у розділі І Податкового розрахунку слід проставити інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Отож, у випадку виявлення помилки у попередній звітності, слід продублювати всі графи помилкового рядка та у графі 9 указати "1" – на його виключення.
Щодо інформації, яку пропустили та не включили у попередню звітність – у рядку заповнюються усі графи та у графі 9 вказується "0" - на введення рядка. Тобто, в оновленій звітності має бути наведена інформація лише за рядками, які виправляються чи прибираються або ж додаються – в одних рядках буде зазначено інформацію, яка виключає попередньо задекларовані дані, в інших – відображається вірна інформація. Рядки з достовірними даними з раніше поданої №1ДФ дублювати не потрібно, оскільки це призведе до подвоєння інформації.
Якщо ж виникла потреба уточнити раніше задекларовані дані щодо військового збору, порядок виправлення помилок наступний. Для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у розділі ІІ Податкового розрахунку у рядку "Військовий збір - виключення****" потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку "Військовий збір" відобразити правильну інформацію.
Чинним законодавством не передбачено відповідальності за не здійснення податковим агентом перерахунку сум доходів і сум податкової соціальної пільги, якщо у результаті цього не виникло недоплати ПДФО та відсутні помилки в звітності

ДФС в інформаційно-довідковому ресурсі "ЗІР" (категорія 103.26) зазначила, що чинним законодавством не передбачено відповідальності за не здійснення податковим агентом перерахунку сум доходів і сум податкової соціальної пільги, якщо у результаті цього не виникло недоплати податку на доходи фізичних осіб та відсутні помилки в звітності.
Однак, якщо під час проведення перевірки контролюючий орган виявляє недоплату, яка виникла у результаті нездійснення податковим агентом перерахунку сум доходів і сум податкової соціальної пільги, такий контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов’язання, яку повинен сплатити податковий агент та застосовує до такого податкового агента штрафні санкції, передбачені п. 119.2 та п. 123.1 ПКУ.
Для кого штраф у розмірі 1020 гривень
Чугуївська ОДПІ нагадує, що статтею 120 ПКУ встановлено відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності.
Неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (п. 120.1 ст. 120 ПКУ).
Статтею 119 ПКУ встановлено відповідальність за порушення платником податків порядку подання інформації про фізичних осіб - платників податків.
Відповідно до п. 115.1 ст. 115 ПКУ при вчиненні платником податків двох або більше порушень законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) застосовуються за кожне вчинене разове та триваюче порушення окремо.
При цьому згідно з п. 116.2 ст. 116 ПКУ за одне податкове правопорушення контролюючий орган може застосувати тільки один вид штрафної (фінансової) санкції (штрафу), передбаченої ПКУ та іншими законами України.
Таким чином, штраф у розмірі 1020 гривень за неподання чи несвоєчасне подання податкових декларацій (розрахунків) застосовується, якщо до платника податків протягом року вже було застосовано штраф саме за таке порушення. Не тягне накладення штрафу, передбаченого п. 120.1 ст. 120 ПКУ в розмірі 1020 грн, як за повторне порушення строків подання податкових декларацій (розрахунків) застосування фінансової санкції у вигляді штрафу, передбаченого іншими статтями ПКУ, зокрема п. 119.2 ст. 119 ПКУ (за неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку).
Особливості оподаткування об’єктів нерухомого майна
У частині четвертій статті 319 Цивільного кодексу України визначено один із принципів здійснення права власності, а саме -«власність зобов’язує». Такий самий принцип закріплений і у нормі прямої дії (ч. 3 ст. 13 Конституції), де окрім того, що «власність зобов’язує», зазначено й те, що «власність не повинна використовуватися на шкоду людині і суспільству». У такій редакції конституційна норма не лише покладає на власника обов’язки, а й орієнтовно вказує до чого зобов’язаний власник. Більш того, з урахуванням положення статті 67 Конституції, згідно з яким «кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом», можна відокремити одне з таких суспільних зобов’язань власника – сплата податку на майно.
Питання оподаткування майна визначено у розділі ХІІ Податкового кодексу України, зокрема, статтею 266 цього розділу передбачено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Об'єктом оподаткування цього податку є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка. Платниками податку відповідно є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками таких об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Даний податок є дещо новим, оскільки фактично був введений з 2014 року, проте незважаючи на це, до системи його оподаткування вже внесено зміни. Зокрема, із початком нового 2016 року в Україні набув чинності Закон №909-VIII, яким, крім іншого, було скориговане справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Однак насамперед слід звернути увагу на те, що такі зміни в оподаткуванні нерухомості власники – фізичні особи (на відмінну від юридичних осіб) в повній мірі відчують тільки наступного року, оскільки оподаткування для них здійснюється за підсумками минулого року, тож цього року за нерухомість фізичні особи платитимуть за нормами, що діяли 2015 року, на підставі податкових повідомлень-рішень, які надсилатимуть контролюючи органи до 1 липня 2016 року. Податкові зобов’язання, визначені цими податковими повідомленнями-рішеннями, підлягають сплаті протягом 60-ти днів від дня одержання повідомлення.
Що стосується юридичних осіб, то з урахуванням того, що податковий облік вони здійснюють самостійно, податок сплачуватимуть вже за новими нормами, щокварталу –до 30 квітня, 30 липня, 30 жовтня, 30 січня наступного року.
База оподаткування податком залишилась незмінною – це загальна площа об’єктів житлової і нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. При цьому слід зауважити що, якщо об’єкт житлової і нежитлової нерухомості знаходиться у спільній сумісній власності, то кожний власник сплачує податок за свою частку в нерухомому майні окремо при умові поділення часток майна в натурі або власники спільно визначають одного платника податку з числа осіб-співвласників у випадку, якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості не поділений в натурі.
З метою забезпечення надходження додаткових коштів до бюджетів з 2016 року Законом №909-VIII було змінено розміри пільгових площ об’єктів нерухомості, які зменшують базу оподаткування, а саме:
• для власників квартир пільгова площа зменшена з 80 кв.м. до 60 кв.м.;
• для власників будинків з 160 кв.м. до 120 кв.м.
Відповідно, податок нараховується лише на ту площу, яка перевищує вказаний встановлений ліміт. Наприклад, якщо загальна площа квартири становить, приміром, 73,4кв. м, то її власник повинен заплатити податок тільки за 13,4 кв. м. площі. У випадку, якщо особа володіє кількома квартирами, їх площу додаватимуть, а податок нараховуватимуть на суму перевищення пільги (60 кв.м.). Так само буде і у випадку з будинками, коли загальна сума площі перевищуватиме 120 кв. м.
Якщо у власності є і квартира, і будинок, то їх площа додається, а податок нараховують на площу понад 180 кв. м. Однак, якщо квартира чи будинок перевищують свій встановлений ліміт (60 кв. м і 120 кв. м), проте загальна площа об’єктів нерухомості не перевищує 180 кв. м, то податок не сплачується.
Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 3% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. м бази оподаткування.
Як бачимо, Законом №909-VIII з 2016 року була збільшена гранична ставка податку, в межах якої ради територіальних громад встановлюють ставку податку на відповідній адміністративно-територіальній одиниці на 1 % (до 2016 року ставка не могла перевищувати 2 % розміру мінімальної заробітної плати). Однак органи місцевого самоврядування не поспішають користуватися цією можливістю підняти ставки податку, а залишають їх на рівні, затвердженому відповідними рішеннями ще у 2015 році (приклад із рішення Київської міської ради від 28.01.2015 року № 58/923).
Окрім того, завдяки зазначеному Закону відтепер юридичні та фізичні особи – власники житлової нерухомості (звертаємо увагу, що це стосується саме об’єктів житлової нерухомості), загальна площа якої перевищує 300 кв. м для квартири та/або 500 кв. м для будинку, сплачуватимуть додатково 25 тис. грн на рік за кожен із вказаних об'єктів житлової нерухомості (його частку). Тобто фактично такі об’єкти обкладатимуться змішаною ставкою, яка складається з процентної (до 3%) і фіксованої (25 тис.грн.) ставок. Щоправда, механізм застосування такої додаткової (фіксованої) ставки поки що не зовсім зрозумілий, побачимо як буде складатися практика.
Ймовірно, податківці будуть вимагати заплатити таку додаткову ставку вже цього року. Однак, враховуючи судову практику, що складається у спорах з фіскальними органами в частині введення нових ставок податків з порушенням такого основного принципу податкового законодавства, як стабільність (підпункт 4.1.9 ПКУ), у яких рішення найчастіше ухвалюються не на користь податківців, такі факти неправомірних вимог фіскальних органів слід оскаржувати в судовому порядку. У даному випадку, позиція судів ґрунтується на тому, що зміни до будь-яких елементів податків і зборів не можуть вноситися пізніше, ніж за 6 місяців до початку нового бюджетного періоду,у якому діятимуть нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року. Це означає, що будь-які зміни в податковому законодавстві, якщо вони ухвалені пізніше шести місяців до початку нового бюджетного періоду (який в Україні співпадає з початком календарного року) повинні вводитися в дію не раніше ніж за рік. Тобто ставки податку на нерухомість, які введені Законом № 909-VIII, повинні застосовуватися тільки починаючи з 1 січня 2017 року. Отже, у випадку намагання застосування додаткової (фіксованої) ставки вже цього року платникам податків слід звертатися до суду за відстоюванням своїх прав.
Поряд із цим, норми Податкового кодексу (пп. 266.4.2 ПКУ) надають сільським, селищним, міським радам та радам об'єднаних територіальних громад, які створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, повноваження встановлювати додаткові пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об'єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями). Відомості про встановлені пільги, органи місцевого самоврядування повинні до 1 лютого поточного року повідомити відповідні контролюючи органи за місцезнаходженням об’єкта житлової нерухомості.
Також вважаємо за необхідне окремо звернути увагу на перелік об’єктів нерухомого майна, які відповідно до підпункту 266.2.2. ПКУ не вважаються об’єктом оподаткування податком на майно, зокрема, це:
а) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);
б) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки;
в) будівлі дитячих будинків сімейного типу;
г) гуртожитки;
ґ) житлова нерухомість непридатна для проживання, у тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад;
д) об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину;
е) об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;
є) будівлі промисловості, зокрема, виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;
ж) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;
з) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств;
и) об’єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об’єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність;
і) будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг.
Отже, при придбанні об’єктів житлової/нежитлової нерухомості та реєстрації права власності, слід враховувати всі зобов’язання, які вони покладають на власника.

Госпсуб'єкти, які розміщують на власних територіях лише відходи як вторсировину, не є платниками екоподатку
13.05.2016 117
ДФС зазначила, що суб’єкти господарювання, які здійснюють на власних територіях (об'єктах) виключно тимчасове розміщення (зберігання) окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, не є платниками екологічного податку за умови наявності у них дозволів уповноважених органів. При недотриманні відповідних умов такий платник буде платником екологічного податку.
Так, збирання і заготівля відходів як вторинної сировини — це діяльність, пов'язана із купівлею, прийманням, зберіганням, обробленням (переробленням), перевезенням, реалізацією і постачанням таких відходів переробним підприємствам на утилізацію, а також надання послуг у цій сфері.
Статтею 17 зазначеного закону передбачено, що суб'єкти господарювання у сфері поводження з відходами зобов'язані мати дозвіл на здійснення операцій у сфері поводження з відходами, якщо їхня діяльність призводить до утворення відходів, для яких Пзув перевищує 1000*.
При цьому нормою статті закону зазначено, що суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами, діяльність яких призводить виключно до утворення відходів, для яких Пзув становить від 50 до 1000, зобов'язані щороку подавати декларацію про відходи за формою та у порядку, які встановлені КМУ.
У пп. 14.1.233 ПКУ наведено визначення розміщення відходів. Так, розміщенням відходів є постійне (остаточне) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об'єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів.
Відповідно до п. 240.5 ПКУ, не є платниками екологічного податку за розміщення відходів суб'єкти господарювання, які розміщують на власних територіях (об'єктах) виключно відходи як вторинну сировину. Податківці зауважують, що суб'єкти господарювання, які здійснюють на власних територіях виключно тимчасове розміщення (зберігання) окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, не є платниками екологічного податку за умови наявності у них дозволів уповноважених органів. За недотримання відповідних умов такий платник буде платником екологічного податку. Але вище ми зауважили, що дозвіл зобов'язаний мати СГ, якщо діяльність призводить до утворення відходів, для яких Пзув перевищує 1000.
Порядок надання дозволів на здійснення операцій у сфері поводження з відходами належить до компетенції Кабміну. Дозволи на здійснення операцій у сфері поводження з відходами терміном на три роки видає орган виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища, обласні, Київська міська державна адміністрації (ст. 17 Закону про відходи).
Отже, звільнення від сплати екологічного податку стосується лише тих обсягів відходів як вторинної сировини, що їх підприємці збирають у межах діяльності, пов'язаної з купівлею, прийманням, зберіганням, перевезенням таких відходів переробним підприємствам на утилізацію, оскільки вони їх розміщують як вторинну сировину. А от на відходи, які розміщуються (захоронюються) у спеціально відведених місцях, зазначене звільнення не поширюється. У цьому разі відповідно до п. 240.1 ПКУ підприємець є платником екологічного податку.
Роман Насіров: Інноваційні ІТ-технології допоможуть подолати корупцію на митниці
12.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
«Наша основна мета на найближчий рік – боротьба з корупцією в усіх тих напрямах, за які відповідає ДФС. Для цього ми продовжуємо процеси реформування служби. Одним з кроків, який би зводив корупційну складову в роботі особового складу митних постів до мінімуму, може стати впровадження інноваційного програмного забезпечення та нових підходів до розподілу особового складу» - зазначив Голова ДФС Роман Насіров.
Нещодавно в тестовому режимі в пункті пропуску Ягодин почав діяти експериментальний підхід розподілу особового складу зміни митного поста за напрямами. Особовий склад розподіляється комп’ютерною програмою у випадковому порядку (метод випадкової вибірки, застосування генератора випадкових чисел), що дає можливість запобігти можливим корупційним діям з боку посадових осіб пункту пропуску. Розподіл персоналу фіксується програмою та дані передаються до інформаційного центру і також фіксуються. У випадку необхідності керівництво пункту має можливість перерозподілу особового складу, це також фіксується програмою автоматично.
«Поки що цей експеримент діє лише на одному пункті пропуску і тестується митниками. У випадку його ефективності подібне програмне забезпечення буде впроваджено на всіх пунктах пропуску», - зазначив Голова ДФС.
Відбулись зміни у порядку реєстрації та обліку платників
13.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
ДФС інформує про набрання чинності наказів Міністерства фінансів України:
від 03.03.2016 № 308 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників» (далі – Наказ 308);
від 18.03.2016 № 373 «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» (далі – Наказ 373);
від 18.03.2016 № 375 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Наказ 375).
Змінами до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування відмінене присвоєння новоствореним платникам класу професійного ризику виробництва за основним видом економічної діяльності.
Змінами до Порядку обліку платників податків і зборів виключені положення щодо формування та направлення органами ДФС до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (ф. № 18-ОПП).
Водночас Наказом 373 Положення про реєстрацію платників ПДВ приведене у відповідність до норм пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України та виключені процедури анулювання реєстрації платника ПДВ за наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи – підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Також порядок реєстрації платників ПДВ доповнений нововведенням. Так, якщо особа у встановлений законодавством строк подала заяву про добровільну реєстрацію платником ПДВ і отримала від контролюючого органу пропозицію подати нову заяву, то після виправлення всіх недоліків така особа може подати до контролюючого органу нову заяву про добровільну реєстрацію не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку податкового періоду, з якого особа вважатиметься платником ПДВ та матиме право на податковий кредит і виписку податкових накладних. При цьому у такій заяві має бути зазначена така сама бажана дата реєстрації, що й у попередній неприйнятій заяві.
Наказом 308 та Наказом 375 для проведення державної реєстрації припинення юридичних осіб запроваджені нові процедури та документи (відомості) органів ДФС про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів, а також єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Відтепер державний реєстратор або інший суб’єкт державної реєстрації направлятиме до органів ДФС запити для отримання відомостей про наявність/відсутність заборгованості, органи ДФС у відповідь – зазначені відомості. Крім того, встановлено єдиний строк у 10 робочих днів для призначення документальної позапланової перевірки платника податків, що припиняється (закривається), як у випадках прийняття рішення про припинення засновниками (учасниками) юридичної особи, так й у інших випадках.
Закарпатські митники вилучили більше 100 тисяч пачок цигарок
13.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Масштабну спробу незаконного переміщення тютюнових виробів працівники Закарпатської митниці ДФС зупинили в пункті пропуску «Дяково».
Напередодні, на пункт пропуску в «червоний коридор» заїхав вантажний автомобіль «MAN» під керуванням громадянина Румунії. Транспортний засіб переміщувався без вантажу.
При усному опитуванні іноземець повідомив, що нічого забороненого до вивезення з митної території України та прихованого від митного контролю не переміщує.
У результаті здійснення поглибленого огляду транспортного засобу, працівники митниці виявили приховані від митного контролю тютюнові вироби без акцизних марок, торгової марки «MARBLE», загальною кількістю 101 тис. пачок. Цигарки були приховані між переднім бортом напівпричепа та спеціально встановленою металевою стінкою.
Як пояснив громадянин Румунії, виявлені сигарети не є його власністю, і як вони опинилися в його авто йому не відомо.
Таким чином, він намагався перемістити через митний кордон України товари з приховуванням від митного контролю.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбачених частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Наразі складено протокол про порушення митних правил, цигарки вилучено (вартість встановлюється), напівпричіп «SCHMITZ» вартістю 113 874 грн. також вилучено.
ІТ-фахівці держав-членів ГУАМ розпочинають розробку програмного забезпечення, яке спростить та автоматизує митний контроль
13.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
11-12 травня в Секретаріаті ГУАМ в Києві відбулась зустріч ІТ-фахівців держав-членів ГУАМ. Мета зустрічі – узгодження проекту Технічних умов для організації обміну попередньою інформацією до Протоколу між митними адміністраціями держав-членів ГУАМ та про організацію обміну попередньою інформацією про товари та транспортні засоби, що переміщуються через державні кордони держав-членів ГУАМ. Протокол був підписаний 8 червня 2015 року.
Згідно з Протоком, сторони будуть організовувати і здійснювати на постійній основі обмін інформацією, яка отримується під час митного оформлення товарів та транспортних засобів, які ввозяться з території держав з однієї сторони, якщо пункт призначення знаходиться на території іншої держави у формі електронних даних. Така інформація буде використовуватись з метою збільшення безпеки та спрощення торгівлі.
За результатами зустрічі учасники доопрацювали, узгодили та підписали текст Технічних умов. ІТ-фахівці починають розробку програмного забезпечення, яке зробить можливим швидкий обмін попередньою інформацією та значно спростить та автоматизує процедуру митного контролю. За попередніми оцінками українських фахівців тестовий варіант програмного забезпечення буде готовий у жовтні цього року.
Роман Насіров: ДФС впроваджує Антикорупційну програму на 2015-2017 роки
13.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
«Важливим аспектом державної політики постає вдосконалення системи запобігання і протидії корупції. Без цього жодні реформи в державному секторі не можуть бути реалізовані. Зважаючи на це, нагальним є запровадження Антикорупційної програми на 2015-2017 роки. Програма розроблена відповідно до міжнародних антикорупційних стандартів та вимог чинного законодавства України», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
За його словами, пріоритетом діяльності визначено виявлення та ліквідація масштабних корупційних схем щодо мінімізації податкових і митних зобов’язань за участі службових осіб та відшкодування заподіяних державі збитків. Антикорупційна програма ДФС передбачає оцінку корупційних ризиків діяльності органів ДФС, персональну відповідальність керівників структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів за організацію та стан роботи з питань запобігання корупції, запровадження сучасного механізму фінансового контролю за майновим станом працівників ДФС, а також здійснення організаційно-управлінських заходів з метою упередження корупційних проявів, наприклад, проведення роз’яснювальної роботи серед працівників органів ДФС, надання сервісів та послуг на безконтактній основі, зменшення корупційно-небезпечних ризиків за напрямом «контрольно-перевірочна робота» тощо.
«Ключовим положенням Антикорупційної програми є покладання обов’язків щодо антикорупційної діяльності безпосередньо на керівників підрозділів фіскальної служби. Відповідальність за протиправні дії своїх підлеглих нестимуть також і самі керівники», - пояснив Роман Насіров.
На його думку, такі заходи сприятимуть зменшенню рівня корупції в органах ДФС, підвищенню рівня правової освіти працівників служби, їх правового виховання та доброчесності, допоможуть удосконалити систему профілактики і попередження корупційних правопорушень та систему управлінського контролю. Це дозволить поліпшити ефективність як діяльності податкової системи взагалі, так і органів та підрозділів ДФС зокрема.
«На сьогодні розроблений і виконується план заходів ДФС щодо реалізації Антикорупційної програми на перше півріччя 2016 року та відповідні плани заходів територіальних органів. Вважаю, що реалізація Програми призведе до мінімізації корупційних ризиків на основних напрямах діяльності служби та позитивно вплине на рівень мобілізації грошових коштів до бюджетів усіх рівнів», - додав очільник відомства.
Як результат, за 4 місяці 2016 року за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки розпочато 195 кримінальних проваджень. При цьому, кількість проваджень, розпочатих за матеріалами ГУВБ, дорівнює 91% від загальної кількості (всіма правоохоронними органами розпочато 215), у 2015 році їх кількість становила 85%. Таким чином, ефективність діяльності підрозділів внутрішньої безпеки, у порівнянні з іншими правоохоронними органами, у поточному році значно підвищено. У цьому році підрозділами внутрішньої безпеки виявлено 32 випадки хабарництва та 92 зловживання владою з боку працівників органів ДФС. Повідомлено 56 особам про підозру у вчиненні злочинів у сфері службової діяльності, що майже у 2,5 раза більше, ніж у 2015 році (22), у тому числі 29 - за одержання неправомірної вигоди.
До суду надіслано 34 кримінальних провадження, 7 осіб судом вже визнано винними у скоєнні злочинів. За матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки складено та направлено до суду 15 протоколів за скоєння правопорушень, пов'язаних з корупцією, за якими 11 осіб на цей час визнано винними. Підрозділами внутрішньої безпеки для з'ясування причин і обставин вчинення посадовими особами фіскальної служби правопорушень у сфері службової діяльності проведено 1170 службових перевірок та розслідувань. За їх результатами керівникам територіальних органів ДФС направлено 467 подань про усунення причин та умов, що сприяли вчиненню правопорушень. До дисциплінарної відповідальності притягнуто 196 службових осіб, звільнено із займаних посад - 79. Перевірено 103 повідомлення про можливі неправомірні дії посадових осіб, що надійшли на антикорупційний сервіс «Пульс», з них підтвердилось 20. За результатами перевірок до дисциплінарної відповідальності притягнуто 2 посадові особи, 2 - звільнено та у З випадках розпочато кримінальні провадження. Перевірено 442 скарги (звернення) фізичних та юридичних осіб щодо можливих неправомірних дій, вчинених співробітниками органів ДФС, 93 з яких підтвердилися.
На Черкащині припинено діяльність конвертцентру з обігом 51 млн. гривень
13.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
У ході досудового розслідування кримінального провадження, відкритого за ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 212 КК України, співробітниками податкової міліції Черкаської області припинено діяльність конвертаційного центру, який надавав послуги підприємствам реального сектору економіки Черкаської області та м. Києва з формування незаконного податкового кредиту та переведення безготівкових коштів у готівку.
Конвертаційний центр було організовано групою з чотирьох осіб, які без наміру здійснення підприємницької діяльності створили і зареєстрували на підставних осіб 20 фіктивних фірм з метою ухилення від сплати податків.
Податковою міліцією встановлено, що суб’єкти господарської діяльності реального сектора економіки перераховували безготівкові грошові кошти за нібито придбані товарно-матеріальні цінності, надані послуги та виконані роботи на розрахункові рахунки фіктивних суб’єктів господарської діяльності. Ці гроші у подальшому фігуранти провадження знімали за допомогою банківських карток дрібними сумами готівкою за винятком 10% за конвертацію коштів.
Орієнтовний обіг проконвертованих коштів через розрахункові рахунки, відкриті в 7 комерційних банках, склав 51 млн. гривень, ймовірні втрати бюджету становлять 8,5 млн. гривень.
У ході проведених заходів здійснено 9 обшуків в офісних приміщеннях, за місцем проживання фігурантів та в їх автомобілях. Вилучено 14 печаток фіктивних суб’єктів господарської діяльності, оргтехніку, «чорнові» бухгалтерські документи та установчі документи фіктивних фірм.
З метою забезпечення відшкодування завданих державі збитків накладено арешт на 60 банківських рахунків, на які продовжують надходити кошти. На даний час заблоковано 360 тис. гривень.
Досудове розслідування триває.
ДФС продовжує роботу над відкриттям спільних пунктів пропуску, - Роман Насіров
13.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, протидія контрабанді, створення сприятливих умов для прискорення товарообігу і взагалі покращення обслуговування на митниці неможливі без розвинутої інфраструктури. Про це зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров на своїй сторінці у соціальній мережі «Фейсбук».
Він повідомив, що на даний момент до складу митної інфраструктури входять 26 митниць, 161 митний пост, 242 місця прибуття. Також працює 158 пунктів пропуску, з яких 131 – міжнародні, в тому числі 32 пункти пропуску з ЄС. Відбуваються переговори щодо відкриття спільних пунктів пропуску та реалізації проекту інтегрованого управління кордонами.
«Інтегроване управління кордонами є важливим з точки зору підвищення ефективності реалізації державної політики у сфері безпеки державного кордону та запровадження європейських стандартів управління кордонами. Спільний контроль вже здійснюється з Польщею (4 пункти пропуску) та Молдовою (4 пункти пропуску). Ми також перебуваємо у процесі перемовин з Румунією, Словаччиною та Угорщиною. Сподіваюсь, що найближчим часом кількість спільних пунктів пропуску буде збільшено. Наша мета – поширити інтегроване управління кордонами на всі пункти пропуску», - заявив очільник служби.
Інтегроване управління кордонами - це нова форма технічного співробітництва між органами влади України та іншими країнами. Таке співробітництво передбачає спільне патрулювання державного кордону, впровадження спільних механізмів з питань обміну інформацією та аналізу ризиків, розвиток співпраці оперативних органів, розширення мережі та функцій контактних пунктів, а також організацію спільного несення служби на морських та річкових ділянках. Водночас, одне з головних завдань, вирішенню якого повинна сприяти реалізація цієї ініціативи, - це забезпечення гнучкого реагування на сучасні виклики у сфері прикордонної безпеки та подолання корупції на пунктах пропуску.
Роман Насіров: ДФС активізувала боротьбу з митними правопорушеннями
13.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Про боротьбу з митними правопорушеннями розповів Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров на своїй сторінці у соціальній мережі «Фейсбук».
За його словами, у 2015 році митницями складено 17 808 протоколів про порушення митних правил на суму 1,8 млрд грн. За результатами розгляду справ накладено штрафів та конфісковано товарів на загальну суму 2,3 млрд. грн., що у 6 разів більше, ніж у 2014 році. Крім цього, виявлено 970 фактів переміщення через митний кордон України наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів та прекурсорів з порушенням митного законодавства.
Також за 4 місяці 2016 року митницями ДФС складено 7 093 протоколи про порушення митних правил на суму майже 637 млн грн. Попереджено 767 випадків незаконного переміщення тютюнових виробів загальною вартістю майже 5 млн грн. За результатами розгляду справ накладено штрафів та конфісковано товарів на загальну суму 555 млн грн., що майже вдвічі більше, ніж за 4 місяці 2015 року.
Роман Насіров наголосив, що такі показники є результатом ефективної боротьби з корупцією, контрабандою, незаконним переміщенням через кордон заборонених товарів та іншими правопорушеннями.
«Координації зусиль з іншими державами у цій сфері допоможе митним органам ще ефективніше здійснювати свою діяльність та виконувати покладені на них функції. Це – важливий шлях попередження і виявлення порушень митного законодавства та контролю і регулювання митних кордонів», - підкреслив очільник відомства.
У «Електронного кабінету платника» понад 195 тис. користувачів
13.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Кількість зареєстрованих користувачів оновленої версії електронного сервісу ДФС «Електронний кабінет платника» (станом на 13.05.2016) становить 195 555, переглянутих сторінок - 1 595 555.
Сьогодні користувачам «Електронного кабінету платника» (ЕКП) надано можливість:
- на безоплатній основі працювати в ЕКП в режимі 24/7/365;
- дистанційно спілкуватися з органами ДФС;
- отримувати потрібну інформацію в режимі реального часу;
- економити свій час не відвідуючи орган ДФС;
- сплатити податки (для фізичних осіб).
Найпопулярніший серед користувачів сервіс відкритої частини «Електронного кабінету платника» – інформація з реєстрів ДФС (дані про взяття на облік платників; дані реєстру платників ПДВ; дані реєстру страхувальників; дані реєстру платників єдиного податку; інформація про РРО; інформація про книги РРО; дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального; реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами).
Найпопулярніші сервіси в особистому кабінеті (закрита частина) «Електронного кабінету платника» - це Листування з ДФС, Стан розрахунків з бюджетом, СЕА ПДВ та СЕА РП.
Завдяки сервісу «Листування з ДФС» платники мають можливість направити в електронному вигляді листа до органу ДФС, після реєстрації листа в органі ДФС отримати інформацію про вхідний номер і дату, та, за результатами розгляду, отримати відповідь.
За допомогою сервісу «Стан розрахунків з бюджетом» платники можуть переглянути дані щодо розрахунків з бюджетом за останні 2 роки, сплатити податки, збори, платежі (для фізичних осіб).
Користувачі сервісів «СЕА ПДВ» та «СЕА РП» мають можливість переглянути проведені операції в системі СЕА ПДВ/СЕА РП та отримати інформацію про рух коштів на електронному рахунку.
Крім того, в Електронному кабінеті платники мають можливість надіслати запит на отримання інформації, заяву на реєстрацію платником окремих податків, отримати відповідь, зареєструвати податкові накладні та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скористатися іншими електронними сервісами та отримати корисну інформацію.
У рамках компаній декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців фізичним особам через електронний сервіс «Електронний кабінет платника» надано можливість дізнатися про отриманні доходи та утриманні податки, а також підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб в електронному вигляді.
Перелік об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, які не оподатковуються податком на нерухоме майно
ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є житлова та нежитлова нерухомість, у тому числі його частка, фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів, які є власниками таких об’єктів.
При цьому підпунктом 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України визначені об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які не оподатковуються податком на нерухоме майно, а саме:
а) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);
б) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, у тому числі їх частки;
в) будівлі дитячих будинків сімейного типу;
г) гуртожитки;
ґ) житлова нерухомість непридатна для проживання, у тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад;
д) об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину;
е) об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;
є) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;
ж) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;
з) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств;
и) об’єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об’єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність;
і) будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг.
Понад 3,2 мільярди гривень надійшло з початку року до бюджету від Харківської митниці ДФС
13.05.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області
Це майже на 700 мільйонів гривень більше від встановлених для митниці індикативних показників. Про це повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області.
Лише у квітні 2016 року митницею було забезпечено виконання планових показників з надходження митних платежів у сумі 817 мільйонів гривень, що на понад 170 мільйонів гривень більше від встановленого показника.
У відомстві відзначають, що Харківська митниця ДФС є однією з провідних митниць України й обіймає місце у десятці найкрупніших як за обсягами митних оформлень, так і за кількістю пропущених через митний кордон громадян і транспортних засобів.
На сьогоднішній день в Харківській митниці ДФС для здійснення зовнішньоекономічної діяльності акредитовано близько 5,5 тисяч підприємств різних форм власності.
З метою створення комфортних умов для здійснення зовнішньоекономічної діяльності вживаються заходи для максимального прискорення та спрощення процесу митного оформлення.
Так, з початку року Харківською митницею ДФС було оформлено 29 067 митних декларацій, з них 99,3% - електронні митні декларації. В квітні 2016 року оформлено 7 985 митних декларацій. Середній час оформлення однієї декларації в цьому році скорочено на 20 % - з 3 год. 12 хв. в 2015 році до 2 год. 33 хв. в поточному році.
Крім того, повідомили у службі, розвиваючи сервісну функцію митниці, наприкінці квітня був здійснений перехід на автоматичний розподіл декларацій між інспекторами митних постів, що, в свою чергу, дозволило створити для суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності максимально прозорий механізм митного оформлення.
Платники єдиного податку І та ІІ груп мають право на щорічну відпустку
16.05.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області
Фізичні особи-підприємці, платники єдиного податку 1 та 2 групи, які не використовують працю найманих осіб, відповідно до п. 295.5 ст. 295 Податкового кодексу України звільняються від сплати єдиного податку один раз на рік на час відпустки протягом одного календарного місяця.
Крім того, не сплачується єдиний податок за період хвороби, підтверджений копією листка непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається до територіального органу ДФС у вигляді заяви у довільній формі.
З метою уникнення порушення терміну щодо сплати авансових платежів рекомендуємо подавати до податкової інспекції заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов'язковим додаванням копії листка непрацездатності - одразу після закінчення лікарняного.
Варто пам’ятати, що платники єдиного податку є ще й платниками ЄСВ. Чинним законодавством не передбачено пільг щодо його сплати на час відпустки або хвороби.
Отже, єдиний соціальний внесок сплачується незалежно від діяльності чи фінансового стану платників податків і без перенесення термінів сплати.
Сплата орендної плати за земельні ділянки
Відповідно до п.п. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов’язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п. 288.2 ст. 288 ПКУ).
Об’єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (п. 288.3 ст. 288 ПКУ).
Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (п. 288.1 ст. 288 ПКУ).
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (п. 288.4 ст. 288 ПКУ).
Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року №2768-III (далі – ЗКУ) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених ЗКУ, або за результатами аукціону.
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 ЗКУ).
Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (ст. 126 ЗКУ).
Слід зазначити, що згідно із ст. 25 Закону України «Про оренду землі» орендар земельної ділянки зобов’язаний, зокрема, приступати до використання земельної ділянки в строки, встановлені договором оренди землі, зареєстрованим в установленому законом порядку.
Отже, орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності сплачується орендарем з дня виникнення права користування земельною ділянкою, а саме з дня реєстрації договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин).
Куди подавати декларацію акцизного податку
Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку (далі – податку) контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального (п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Податкового кодексу України).
Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Слід зазначити, що особи - суб’єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням пункту продажу товарів не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому здійснюється господарська діяльність (п.п. 212.3.1 прим.1 п. 212.3 ст. 212 ПКУ).
Згідно з абзацом четвертим п. 215.1 ст. 215 ПКУ пальне належить до підакцизних товарів.
Податкова декларація подається за звітний період в установлені ПКУ строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (п. 49.1 ст. 49 ПКУ).
Отже, декларація акцизного податку подається суб’єктом господарювання до контролюючого органу за місцем реєстрації такого суб’єкта господарювання платником акцизного податку. Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців.
При здійсненні такими суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пальним, вони також підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами з поданням декларації акцизного податку до контролюючих органів за місцезнаходженням пунктів продажу товарів.
Запрошуємо скористатися електронними сервісами ДФС
Перевірити дані про взяття на облік платників податків можна за допомогою електронного сервісу «Дані про взяття на облік платників», який розміщено на головній сторінці офіційного порталу ДФС (www sfs.gov.ua) у режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), а також у вкладці «Інформація з реєстрів» в меню електронних сервісів на головній сторінці порталу ДФС. Для цього достатньо здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням платника податків.
А з допомогою електронного сервісу «Реєстр платників єдиного податку», який розміщено там ж, можна перевірити дані про взяття на облік платників податків. Для цього необхідно здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням платника податків.
Тонкощі заповнення «тютюнового» звіту
Відповідно до пункту 5 розділу І Порядку заповнення форми звіту №1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» визначено наступні одиниці виміру, які застосовуються при складанні Звіту №1-РТ:
- для сигарет з фільтром, сигарет без фільтра, сигар – млн штук;
- для інших тютюнових виробів – млн. штук або тонни.
Пунктом 1 розділу І Порядку встановлено, що Звіт №1-РТ подають суб’єкти господарювання, які одержали ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі. Електронна форма Звіту №1-РТ передбачає заповнення показників з точністю до шести знаків після коми.
Таким чином, при складанні Звіту №1-РТ відображаються показники: для сигарет з фільтром, сигарет без фільтра, сигар в млн. штук, для інших тютюнових виробів в млн штук або тоннах з округленням до шести знаків після коми. Наприклад, 1 сигара відображається як 0,000001 млн. штук, одна пачка сигарет з фільтром (20 шт.) – як 0,000020 млн. штук, тютюнові вироби, що обліковуються в одиницях маси відображаються в тоннах: 1 г = 0,000001 т.
Нагадаємо, що Форма звіту №1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» та Порядок її заповнення затверджені наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49.
Перейменували вулицю – подайте форму 20-ОПП
Платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків відповідно до пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України.
Державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань здійснюється згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців га громадських формувань».
Першоджерелом відомостей щодо зміни місцезнаходження юридичних осіб, місцезнаходження (місця проживання або іншої адреси, за якою здійснюється зв’язок з фізичною особою - підприємцем) фізичних осіб - підприємців є ЄДР. Відомості, які містяться в ЄДР, контролюючі органи отримують у порядку взаємообміну інформацією ЄДР та відомчих реєстрів ДФС.
Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за ф. №20-ОПП (додаток 11 до Порядку обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
При зміні відомостей про об’єкт оподаткування, зокрема, місцезнаходження, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за ф. №20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування або об’єкт, пов’язаний з оподаткуванням або через який провадиться діяльність, відносно якого відбулися зміни. У повідомленні поряд із реквізитом, який змінився, зазначається у дужках його попереднє значення.
Дохід від продажу інвестиційного активу який не підлягає оподаткуванню ПДФО
Платник податку обов’язково декларує результати усіх операцій з купівлі та продажу інвестиційних активів, здійснених протягом звітного (податкового) року як на території України, так і за її межами, за винятком випадків, зазначених в п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 розд. ІV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями .
Згідно з п.п.170.2.8 п.170.2 ст.170 розд. ІV ПКУ не підлягає оподаткуванню та не включається до загального річного оподатковуваного доходу:
а) дохід, отриманий платником податку протягом звітного податкового року від продажу інвестиційних активів, якщо сума такого доходу не перевищує суму, визначену в абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ (у 2014, 2015 роках — 1710 грн., у 2016 році — 1930 грн.);
б) дохід, отриманий платником податку від продажу інвестиційних активів у випадку, визначеному п.п. 165.1.40 п. 165.1 ст. 165 ПКУ (сума доходу, отриманого платником податку внаслідок відчуження акцій (інших корпоративних прав), одержаних ним у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні компенсаційні сертифікати, безпосередньо отримані ним як компенсація суми його внеску до установ Ощадного банку СРСР або до установ державного страхування СРСР, або в обмін на приватизаційні сертифікати, отримані ним відповідно до закону, а також сума доходу, отриманого таким платником податку внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, визначеними ст. 121 Земельного кодексу України залежно від їх призначення, та майнових паїв, безпосередньо отриманих ним у власність у процесі приватизації).
У випадках, зазначених у підпунктах "а" і "б" п.п.170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ, платник податку не включає до розрахунку загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами суму доходів та витрат на придбання таких інвестиційних активів.
Відповідальність платника за порушення термінів реєстрації акцизних накладних
Згідно з п. 120 прим. 2.1 ст. 120 прим. 2 Податкового кодексу України порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених ст. 231 ПКУ тягне за собою накладення штрафу в розмірі:
- 2 відсотки від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, — у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
- 10 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, — у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 20 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, — у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 30 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, — у разі порушення терміну реєстрації від 61 до 90 календарних днів;
- 40 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, — у разі порушення терміну реєстрації на 91 і більше календарних днів.
Відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних/розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну/розрахунок коригування, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, на які платник податку зобов’язаний скласти таку акцизну накладну/розрахунок коригування (п. 120 прим. 2.2 ст. 120 прим. 2 ПКУ).0574622242