Вы здесь

 

інформація від Чугуївської ОДПІ

На Харківщині в ресторанно-гостинному комплексі податківці виявили нелегальних працівників
16.05.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області
Головним управлінням ДФС у Харківській області продовжується робота по виявленню роботодавців, які приховують своїх найманих працівників.
Харківськими податківцями проведено перевірку доволі великого ресторанно-гостинного та розважального центру, який знаходиться в передмісті Харкова.
Власниками центру виступають три підприємці, які розділили бізнес. Один з них надає послуги харчування, інший - проживання, третій –розважання.
На всіх підприємців офіційно працювало лише 7 найманих осіб, які були і барменами, і кухарями, і прибиральниками.
За результатами перевірки власниками ресторанно-гостинного та розважального центру вже працевлаштовано 10 найманих працівників, а бюджет незабаром отримає належні кошти.
Податкова міліція припинила незаконну торгівлю тютюном та алкоголем
16.05.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області
Працівники оперативного управління Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області в рамках операції «Акциз-2016» виявили підприємця, який здійснював незаконну торгівлю тютюновими та лікеро-горілчаними виробами. Про це розповідає перший заступник начальника ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов.
25-річний харків’янин налагодив продаж цигарок та горілки в одному з торгівельних павільйонів міста. Однак, працівники податкової міліції встановили, що бізнесмен вів свою діяльність, не маючи ані державної реєстрації як суб’єкта підприємницької діяльності, ані ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі підакцизними товарами.
«За даним фактом складено протокол про адміністративне правопорушення за ч.1 ст. 164 КУпАП, - зазначає Андрій Бєжанов, - зі вказаної торгівельної точки вилучено тютюнових виробів та лікеро-горілчаної продукції на загальну суму у 43,6 тис. грн.»
Співробітники податкової міліції Харківщини з метою посилення державного контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів і детінізації вказаного ринку, постійно проводять заходи, направлені на припинення та попередження незаконної реалізації товарів акцизної групи у магазинах, з торгівельних лотків, павільйонів та автозаправочних станцій. У кожного підприємця, який займається продажем тютюнової та лікеро-горілчаної продукції, а також паливно-мастильними матеріалами, обов’язково повинні бути необхідні документи. Однак, на справі, виявляється, що не всі бізнесмени дотримуються цього правила.
Протягом 2016 року працівниками податкової міліції з незаконного обігу вилучено товарно-матеріальних цінностей на загальну суму в 9,5 млн. грн., в т.ч. ТМЦ підакцизної групи – на суму 4,8 млн. грн.
Чи подавати повідомлення про прийняття на роботу у разі сумісництва або суміщення: версія Мінсоцполітики
Фахівці Мінсоцполітики нагадують, що працiвник не може бути допущений до роботи без:
• укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу,
• повiдомлення ДФС про прийняття працiвника на роботу в порядку, встановленому Кабміном.
Вiдповiдно до ст. 21 КЗпП працiвник має право реалiзувати свої здiбностi до продуктивної i творчої працi, укладаючи трудовий договiр на одному або кiлькох пiдприємствах, в установах, органiзацiях, якщо iнше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторiн.
Тобто працiвник має право виконувати, крiм своєї основної, iншу роботу на умовах трудового договору в однiй i тiй самiй установi, або кiлькох установах у вiльний вiд основної роботи час.
Статтею 24 КЗпП не передбачено виняткiв для працiвникiв, якi працюють за сумiсництвом.
Тому в пунктi 4 форми повiдомлення про прийняття працiвника на роботу має зазначатися категорiя особи (найманi працiвники з трудовою книжкою або найманi працiвники без трудової книжки), а саме: працiвник за основним мiсцем роботи чи працiвник за сумiсництвом.
Проте слiд зазначити, що чиннiсть КЗпП, у тому числi ст. 24, поширюється виключно на трудовi вiдносини, тобто коли з працiвником укладають трудовий договiр. На цивiльно-правовi договори чиннiсть КЗпП не поширюється.
Щодо питання сумiщення професiй, то вiдповiдно до ст. 105 КЗпП працiвникам, якi виконують на тому самому пiдприємствi, в установi, органiзацiї поряд зi своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за iншою професiєю (посадою) без звiльнення вiд основної роботи, провадиться доплата за сумiщення професiй (посад). Тобто сумiщення - це виконання роботи за iншою професiєю (посадою) на одному i тому самому пiдприємствi у свiй робочий час.
Отже, покладання на працiвникiв пiдприємства виконання поряд зi своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткового обсягу робiт не потребує повiдомлення Державної фiскальної служби або її територiальних органiв.
Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб
Від сплати земельного податку на підставі п. 281.1 ст. 281 Податкового кодексу України (далі ПКУ) звільняються: інваліди першої і другої групи; фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”; фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Згідно з п. 281.2 ст. 281 ПКУ звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорій фізичних осіб п. 281.1 ст. 281 ПКУ, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, а саме: для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари; для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара; для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара; для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара; для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.
Слід зазначити, що до переліку видів земельних ділянок, щодо яких фізичні особи мають право на пільги зі сплати земельного податку, не включено земельні ділянки, що утворилися за рахунок переданих за рішенням відповідної ради земельних часток (паїв).
Фізична особа, яка має підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку, повинна надати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу (посвідчення інваліда першої або другої групи, пенсійне посвідчення (за віком), посвідчення батьків багатодітної сім’ї (які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років), посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи» (1-3 категорія), посвідчення «Учасник бойових дій», посвідчення «Інвалід війни», посвідчення «Учасник війни» тощо).
Митницями ДФС порушено більше 19 тисяч справ про порушення митних правил, - Роман Насіров
16.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
«За останній рік фіскальною службою України здійснено важливі кроки для запобігання виникненню митних правопорушень. Налагоджено співпрацю з низкою іноземних країн: здійснюється обмін інформацією з країнами ЄС у рамках проекту Twinning та з Республікою Білорусь — у рамках проекту PRINEX. Постійно проводиться аналітично-пошукова робота щодо запобігання та виявлення порушень на митниці. Автоматизована система аналізу та управління ризиками (АСАУР) здійснює оцінку ймовірності недотримання законодавства, у тому числі при визначенні митної вартості товарів», - заявив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
Він зазначив, що за травень 2015 року - квітень 2016 року шляхом здійснення заходів щодо запобігання митним правопорушенням митницями ДФС порушено більше 19 тисяч справ про порушення митних правил на загальну суму майже 2 млрд гривень.
При цьому більше всього справ порушено у Львівській (3924), Волинський (2456), Закарпатський (2251) та Чернівецькій (1651) областях. «Тільки у цих регіонах складено більше 10 тисяч протоколів на суму близько 180 млн гривень», - зауважив очільник відомства.
Українські спеціалісти вивчатимуть міжнародний досвід боротьби з корупцією
16.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
ДФС має намір співпрацювати з Міжнародною академією з боротьби проти корупції. Про це повідомила начальник Управління міжнародних зв’язків Зінаїда Кукіна. «Попередня домовленість про співробітництво була досягнута під час робочого візиту до Відня. Під час зустрічі обговорили можливість підписання меморандуму про співпрацю між Академією та нашими навчальними закладами. Академія практикує універсальний підхід до проблеми корупції. Це означає, що випускники матимуть достатньо теоретичних знань про корупцію та практичних навичок боротьби з нею» - наголосила Зінаїда Кукіна.
Представників Академії зацікавила можливість обміну досвідом з вищими навчальними та науковими закладами, які підпорядковані ДФС зазначила начальник Управління. Академія – це міжнародний проект. Вона створена за підтримки 51 країни. Серед засновників представлені країни всіх континентів.
Міжнародна академія з боротьби проти корупції була створена за ініціативи генерального секретаря ООН Пан Гі Муна у Відні. Її завдання – науково-практична підготовка майбутніх борців з корупцією. Академію створювали за підтримки Управління ООН з боротьби з наркотиками та злочинністю, австрійського уряду та Європейського антикорупційного бюро.
Студенти Академії - судді, слідчі та поліцейські з усього світу. Окрім них, фінансисти, бізнесмени та політики вивчатимуть, як виникає організована злочинність та хабарництво. Головна мета навчання – поєднати теоретичний та практичний аспекти боротьби з корупцією.
У 2015 році Київською митницею ДФС зафіксовано зростання надходжень митних платежів
16.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Київською митницею ДФС у 2015 році перераховано до державного бюджету 31 млрд. 771 млн. грн., що становить 98,2% індикативу.
Спад обсягів імпорту по окремих товарах у минулому році фіксується не лише у Київській митниці, але і в цілому по Україні, однак при цьому по зазначених товарах відбулося зростання надходжень митних платежів.
«У 2015 році в порівнянні з 2014 роком при зменшенні обсягів імпорту у ваговому відношенні на 12,5% сума фактично сплачених митних платежів у гривневому еквіваленті збільшилася на 52,8%», – зазначив начальник Київської митниці ДФС Сергій Рудченко.
За його словами, позитивним фактором, що вплинув на стан надходження митних податків у порівнянні з 2014 роком стало суттєве зростання обсягів імпорту таких товарів як легкові автомобілі (сплачено на 32,1% більше митних податків); засоби захисту рослин – на 133,53%, лікарські засоби – на 107,36%; телефонних апаратів – на 107,14%.
Водночас зменшення надходжень по товарній групі «паливо та нафтопродукти» по Київській митниці ДФС у 2015 році порівняно з 2014 роком пов’язано з початком роботи Енергетичної митниці ДФС у червні минулого року, яка і здійснює митне оформлення цих товарів.
Загалом в цілому по Україні надходження по товарній групі «паливо та нафтопродукти» зросло.
Сергій Рудченко також зазначив, що у порівнянні з 2014 роком на 35% збільшився економічний ефект від контролю правильності визначення митної вартості, який склав 314 млн. грн.
Сергій Білан: У 2015 році кримінально-процесуальним шляхом у завершених кримінальних провадженнях до бюджету мобілізовано 928 млн. грн.
16.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Загальні показники відшкодування завданої злочинами шкоди є підтвердженням ефективності роботи підрозділів податкової міліції серед інших правоохоронних органів у напрямі захисту економічних інтересів держави. Зокрема, розмір відшкодованих у 2015 році збитків державним інтересам до бюджетів усіх рівнів у направлених до суду податковою міліцією кримінальних провадженнях становить 530 млн. гривень. Про це повідомив Перший заступник голови ДФС Сергій Білан.
«Загалом у 2015 році кримінально-процесуальним шляхом у завершених кримінальних провадженнях до бюджету мобілізовано 928 млн. грн. Крім того, з метою забезпечення відшкодування завданої злочинами шкоди у направлених до суду провадженнях арештовано коштів та майна на загальну суму 252 млн. гривень. З тіньового сектору економіки додатково мобілізовані 407 млн. грн., сплачені до бюджету у кримінальних провадженнях, закритих у зв’язку з настанням податкового компромісу», - зазначив Сергій Білан.
Разом з цим, загальний економічний ефект від діяльності податкової міліції у 2015 році склав 49 млрд. гривень, зокрема:
виявлено та зупинено на стадії реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних операції на суму 243 млрд. грн., внаслідок чого упереджено втрати бюджету у сумі 40,5 млрд. гривень;
по закінчених кримінальних провадженнях відшкодовано 928,2 млн. грн. збитків, що на 228,5 млн. грн. більше, ніж у 2014 році;
накладено арешт на майно у кримінальних провадженнях на суму 2,9 млрд. грн., що на 1,4 млрд. грн. більше, ніж у 2014 році;
припинено протиправну діяльність 60 конвертаційних центрів, що на 12 більше, ніж у 2014 році; за результатами ініційованих перевірок вигодонабувачів транзитно-конвертаційних груп стягнуто 779,2 млн. грн., що на 314,4 млн. грн. більше, ніж у 2014 році;
сума виявленого легалізованого доходу під кримінальним провадженням склала 2,7 млрд. грн., що на 1,3 млрд. грн. більше, ніж у 2014 році.
із незаконного обігу вилучено підакцизної продукції на суму майже 1,2 млрд. грн., що в два рази більше, ніж у 2014 році.
У 2015 році закрито 2738 проваджень, що на 713 проваджень, або 21% менше, ніж у 2014 році. Із настанням податкового компромісу у минулому році закрито 449 кримінальних проваджень у зв’язку із погашенням 407 млн. грн. збитків.
На кількість закритих проваджень безпосередньо впливає застосування норми КПК України, за якою слідчий зобов'язаний впродовж 24 годин розпочинати кримінальні провадження за всіма фактами встановлених ним відомостей про вчинення кримінального правопорушення. Якщо під час подальшого детального з’ясування обставин правопорушення встановлюється відсутність події чи складу злочину, таке провадження закривається із обов’язковою перевіркою обґрунтованості прийнятого процесуального рішення прокурором як процесуальним керівником.
«До 2012 року існувала стадія дослідчої перевірки, під час якої заяви і повідомлення про ймовірні злочини перевірялися протягом 10 днів і лише після цього приймалося рішення про початок слідства. Лише податковою міліцією щороку виносилось близько 15-20 тисяч постанов про відмову в порушенні кримінальної справи, через відсутність події чи складу злочину. На сьогодні ця стадія відсутня», – зазначив Сергій Білан.
Роман Насіров: Митницями ДФС перераховано більше 1,2 млрд грн. на ремонт доріг
17.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Митниці Одеської, Волинської, Чернівецької, Львівської областей та міста Києва, що беруть участь у «дорожньому експерименті», в січні-квітні 2016 року забезпечили надходження до бюджету, які мають бути спрямовані на реконструкцію та ремонт доріг, 701,8 млн грн. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
Він нагадав, що з вересня в Україні реалізується безпрецедентний експеримент, спрямований на розвиток інфраструктури зазначених регіонів, - 50% від суми перевиконання щомісячних планових митних платежів направляється у спеціальні фонди відповідних регіональних бюджетів. Пілотний проект торкнувся спочатку Одеської, Волинської, Львівської та Чернівецької областей, а в січні цього року до нього приєднався Київ.
«Найбільшу ефективність на даний момент продемонстрували Київська міська, Волинська та Львівська митниці – за січень-квітень цього року на ремонт доріг було спрямовано відповідно 311,6 млн грн, 115,7 млн грн та 110,7 млн грн», - зазначив очільник служби.
Загалом, з початку експерименту на ремонт доріг зібрано більше 1,2 млрд грн.
«Вважаю, що експеримент дозволить відчутно поліпшити транспортну інфраструктуру та позитивно вплине на соціально-економічний розвиток областей, яких торкнувся проект», - підкреслив Роман Насіров.
Щоденно в ЄРПН реєструються 600 тисяч податкових накладних
17.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
У середньому щоденно в Єдиному реєстрі податкових накладних реєструється 600 тисяч податкових накладних та розрахунків коригування. Максимально за добу реєструється близько 2 млн. податкових накладних та РК.
Станом на 16.05.2016 в СЕА ПДВ зареєстровано майже 222 тис. платників ПДВ, які зареєстрували 74,6 млрд. податкових накладних та розрахунків коригування на загальну суму 382,5 млрд. гривень.
Для виявлення нештатних та аварійних ситуацій в СЕА ПДВ запроваджено систему контролю відповідності показників сумі податку, обчисленій за формулою відповідно до ст. 2001 ПКУ.
Нагадаємо, що система електронного адміністрування податку на додану вартість з 1 липня минулого року працює в режимі, що забезпечує реєстрацію платниками податку на додану вартість податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку, обчислену за формулою відповідно до ст. 2001 ПКУ.
Роман Насіров здійснює робочий візит до Одеської області
17.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров у складі делегації на чолі з Прем’єр-міністром України Володимиром Гройсманом у вівторок, 17 травня, перебуває з робочим візитом в Одеській області.
У рамках візиту заплановано огляд нового митного терміналу Одеського морського вокзалу, Одеського морського торговельного порту та Центру надання адміністративних послуг.
Крім того, у складі делегації Роман Насіров проведе огляд поточних ремонтних робіт на автомобільній дорозі державного значення М-28 Одеса – Южне та ознайомиться з роботою пересувного габаритно-вагового комплексу. Також передбачена зустріч Романа Насірова з колективом Головного управління ДФС в Одеській області.
Щодо фінансової відповідальність, яка передбачена за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних
16.05.2016
Відповідно до п. 111.1 ст. 111 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовується, зокрема, фінансова відповідальність.
Пунктом 111.2 ст. 111 ПКУ встановлено, що фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з ПКУ та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.
Згідно з п. 120 прим. 2.1 ст. 120 прим. 2 ПКУ порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених ст. 231 ПКУ тягне за собою накладення штрафу в розмірі:
- 2 % від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
- 10 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 20 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 30 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 61 до 90 календарних днів;
- 40 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 91 і більше календарних днів. Відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних/розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну/розрахунок коригування, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, на які платник податку зобов’язаний скласти таку акцизну накладну/розрахунок коригування (п. 120 прим. 2.2 ст. 120 прим. 2 ПКУ).
Пунктом 120 прим. 2.3 ст. 120 прим. 2 ПКУ визначено, що сума акцизного податку для цілей п. 120 прим. 2.1 та п. 120 прим. 2.2 ст. 120 прим. 2 ПКУ визначається за ставкою, що встановлена на дату реалізації пального, та курсом Національного банку України, що діє на перший день кварталу, в якому здійснюється реалізація пального.
Крім того п. 11 підрозд. 5 розд. ХХ ПКУ встановлено, що норми ст. 120 прим. 2 ПКУ не застосовуються при порушенні термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених у період з 01.03.2016 до 01.04.2016.
Відповідне питання – відповідь розміщено у категорії 116 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України.
Мешканці Харківщини направили на соціальні потреби 2,1 млрд. гривень ЄСВ
17.05.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області
Як повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області, саме таку суму єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне страхування перерахували до бюджету підприємства і підприємці регіону з початку року. Це майже на 108 млн. гривень перевищило індикативний показник.
При цьому, лише за квітень платники Харківського регіону сплатили на рахунки Держказначейства 579,5 млн. грн. ЄСВ.
Майже 30% від квітневих надходжень ЄСВ (близько 155 млн. гривень) забезпечили бюджетні організації регіону. Водночас, відрахування від підприємців – фізичних осіб склали близько 40 мільйонів гривень. Решта коштів надійшла від інших юридичних осіб.
Нагадаємо, що з 1 січня 2016 року роботодавці нараховують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на суми нарахованої заробітної плати (доходу) найманим працівникам у розмірі 22 відсотки до визначеної бази нарахування єдиного внеску. Крім того, відтепер ЄСВ із заробітної плати (доходу) працівників (3,6%) не утримується.
Такі зміни внесені Законом України від 24 грудня 2015 р. № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році».
Неправомірно отримано податкову соціальну пільгу – штраф 100%

Чугуївська ОДПІ нагадує, що податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати).
У разі встановлення, на підставі даних податкової звітності чи документальних перевірок порушень платником податку - застосування податкової соціальної пільги, територіальний орган ДФС України повідомляє роботодавця про наявність виявлених підстав для позбавлення платника податку права на податкову соціальну пільгу відповідно до пп. 169.2.1, 169.2.4 ПКУ, за формою затвердженою, наказом Міндоходів від 27.01.2014 р. № 86.
Відповідно до пп. 169.2.4 ПКУ, якщо платник податку порушує норми п. 169.2 ПКУ, внаслідок чого, зокрема, податкова соціальна пільга застосовується також під час отримання інших доходів протягом будь-якого звітного податкового місяця або за кількома місцями отримання доходів, такий платник податку втрачає право на отримання податкової соціальної пільги за всіма місцями отримання доходу починаючи з місяця, в якому мало місце таке порушення, та закінчуючи місяцем, в якому право на застосування податкової соціальної пільги відновлюється.
Платник податку може відновити право на застосування податкової соціальної пільги, якщо він подасть заяву про відмову від такої пільги всім роботодавцям із зазначенням місяця, коли відбулося таке порушення, на підставі чого кожний роботодавець нараховує і утримує відповідну суму недоплати податку та штраф у розмірі 100% суми цієї недоплати за рахунок найближчої виплати доходу такому платнику податку, а у разі, коли сума виплати недостатня, - за рахунок наступних виплат.
Якщо сума недоплати та/або штрафу не були утримані податковим агентом за рахунок доходу платника податку, то такі суми включаються до річної податкової декларації такого платника податку. При цьому право на застосування податкової соціальної пільги відновлюється з податкового місяця, що настає за місяцем, в якому сума такої недоплати та штраф повністю погашаються.
Відповідно до статті 128 КЗпП встановлено обмеження щодо розміру відрахувань із заробітної плати. Так, відповідно до абз. 1 цієї статті при кожній виплаті заробітної плати загальний розмір усіх відрахувань не може перевищувати двадцяти процентів, а у випадках, окремо передбачених законодавством України, - п'ятдесяти процентів заробітної плати, яка належить до виплати працівникові.
При відрахуванні з заробітної плати за кількома виконавчими документами за працівником у всякому разі повинно бути збережено 50% заробітку.
Таким чином, при застосуванні платником податку (роботодавцем) вимог пп. 169.2.4 ПКУ такий роботодавець має дотримуватись норм ст. 128 КЗпП.
Роман Насіров: Боротись з тіньовим оборотом підакцизної групи товарів можна за допомогою смартфона
17.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
У рамках боротьби з корупцією Головне управління ДФС в Одеській області презентувало інноваційний проект «Check and drink». Проект було розроблено за підтримки ДФС. Додаток дозволяє перевірити наявність у підприємств ліцензій на виробництво та реалізацію алкоголю, а також ліцензії на реалізацію тютюнових виробів в Одеській області.
«Додаток має на меті боротьбу з тіньовим оборотом підакцизної групи товарів та недопущення реалізації підакцизної продукції неповнолітнім особам», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час робочого візиту до Одеської області.
За його словами, програмний продукт розроблений як комп'ютерна програма, тому всі власники смартфонів зможуть встановити цей додаток на мобільний пристрій. Кожен громадянин може вільно користуватися програмою та попереджати про правопорушення, в тому числі з боку представників фіскальних органів.
«Користувачі додатку зможуть відправити скаргу щодо порушення компанією або підприємством законодавства: повідомити про проблеми з фіскальним чеком, реалізацію контрафактної продукції, реалізацію продукції неповнолітнім та інші порушення. Скарга відразу відправляється до ДФС та буде опрацьована в найкоротші строки», - підкреслив очільник служби.
Передбачається, що програма дозволить створити рівні умови для ведення бізнесу, зробить Одеський регіон більш привабливим для туристів та збільшить надходження до державного бюджету від реалізації підакцизної групи товарів.
Сергій Білан: Недоплата ПДФО з операцій з придбання горіхів, більшість з яких у подальшому експортується, – це, перш за все, збитки для місцевих бюджетів
18.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Протягом жовтня 2015 року – квітня 2016 року діяльність, пов’язану з експортом волоських горіхів здійснювали 64 суб’єкти господарської діяльності, при цьому фактично ними було експортовано 30,1 тис. тонни волоських горіхів на загальну суму 1 млрд. 744 млн. гривень. При такому масштабі діяльності загальна сума сплачених цими підприємствами податків до бюджету склала 25,5 млн. грн.., у тому числі податку на доходи фізичних осіб – 18,2 млн. грн. Про це заявив Перший заступник Голови ДФС Сергій Білан під час інтерв’ю виданню «Цензор.НЕТ».
«З урахуванням загального обсягу операцій з експорту "горіха волоського" і вартості горіха, згідно з митними деклараціями, навіть з урахуванням мінімальної ставки ПДФО в 2015 році - 15%, сума сплаченого до бюджету податку повинна була складати не менше 261,6 млн гривень, відповідно, сума можливих втрат бюджету за 2015-2016 рр. тільки від несплати податку з доходів фізичних осіб становить приблизно 243,4 млн грн. Ось така невтішна для держави "арифметика"», – наголосив Сергій Білан.
За його словами, недоплата податку на доходи фізичних осіб з операцій з придбання горіхів, більшість з яких у подальшому експортується, це, перш за все, збитки для місцевих бюджетів. Тому це не лише проблема фіскальної служби, а й місцевих громад.
Більше 80% врожаю волоських горіхів збирається фізичними особами, які не зареєстровані як платники податку, відповідно щодо таких осіб підприємство-експортер, яке зазвичай відображає придбання горіха саме у фізичних осіб, має виступити в якості податкового агента та оплатити за них ПДФО і військовий збір. Однак, вони цього не роблять.
Врегулювати проблему, вважає Сергій Білан, можна законодавчим шляхом.
«Ми неодноразово подавали такі ініціативи - і не наша вина, що відповідні рішення не прийняті. У результаті галузь змушена працювати в тіні. Приблизно 70% підприємств - експортерів волоського горіха мають ознаки фіктивності та використовуються тільки на короткий період часу, до настання моменту повернення валютної виручки за експортований товар, потім такі підприємства повністю припиняють свою діяльність», – зазначив Перший заступник Голови ДФС.
У свою чергу, податкова міліція повинна припиняти діяльність таких «одноденок». Крім того, є ще одне актуальне питання – неповернення виручки в іноземній валюті від проведених експортних операцій з горіхами і, відповідно, несплата податку на прибуток. Аналогічні проблеми виникають і в інших галузях народного господарства - наприклад, зі збором ягід.
«Ми повинні запропонувати бізнесу нормальне правове поле, і ми повинні забезпечити повноцінне надходження податків до місцевого та в центральний бюджети. Будь-який інший варіант - це не системне рішення», – наголосив Сергій Білан.
Харків’ян проінформували про сплату податку на нерухомість та транспортний податок
17.05.2016
Нюанси сплати податку на нерухомість та транспортного податку були головною темою чергової прес-конференції, яка відбулась у фіскальній службі Харківської області.
Стосовно сплати податку на нерухоме майно, яке наразі хвилює громадян, заступник начальника управління доходів і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС області Ірина Васильєва відзначила, що до 1 липня 2016 року фізичним особам – власникам будуть надіслані податкові повідомлення – рішення окремо за житлову та нежитлову нерухомість із зазначенням суми/сум податку та відповідних платіжних реквізитів. Термін сплати податку – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Посадовець звернула увагу, що у разі виникнення будь-яких спірних питань, громадяни мають можливість звернутися до фіскальної служби з метою їх урегулювання.
Ірина Васильєва нагадала, що у місті Харкові ставки та пільги з податку, які діють в цьому році, затверджені розпорядженням Харківської міської ради від 21.01.2015 № 1793. Відповідно до нього, під пільгу підпадають квартири площею 120 кв.м., будинки – 120 кв.м., для різних типів об'єктів житлової нерухомості сумарно 240 кв.м. Для нежитлової нерухомості пільга не встановлена.
При цьому, підкреслила заступник начальника, ставка податку за 1 кв. м загальної площі для об’єктів житлової нерухомості – 2% від мінімальної заробітної плати, а для нежитлової нерухомості - 0,1 – 1%. Мінімальний розмір заробітної плати станом на 1 січня 2015 року — 1218 грн. на місяць, тому ставка податку за житлову нерухомість - 24 грн. 36 коп. за 1 кв. м, а за нежитлову – від 1 грн.22 коп. до 12грн. 18 коп.
Що стосується сплати транспортного податку, Ірина Васильєва нагадала, що з 1 січня 2016 кардинально змінився об'єкт оподаткування транспортним податком. Якщо раніше оподатковувалися легкові автомобілі, що використовувалися до 5 років і з об'єм двигуна більш 3000 куб. см., тепер це легкові автомобілі не старше 5 років і середньоринкова вартість яких складає більше 750 розмірів мінімальної заробітної плати. Станом на 1 січня 2016 – 1 033 500 грн. (1 млн. 33 тис. 500 грн.) При цьому, ставка оподаткування не змінилася і складає, як і раніше, 25 000 гривень за кожне авто.
Розповіла податківець і про терміни сплати зазначеного податку, і про нюанси в його сплаті. Зокрема відзначила, що наразі в Україні розповсюджена практика «продажу» автомобіля по генеральній довіреності. Передаючи у такий спосіб транспортний засіб, потрібно враховувати, що до внесення інформації до Реєстру про нового власника особа, яке передало авто по вказаній довіреності, буде продовжувати нести відповідальність по сплаті транспортного податку.
Наприкінці співробітник фіскальної служби висловила сподівання, що зазначена інформація стане харків’янам у нагоді, адже майже кожен має у власності об’єкт нерухомості або транспортний засіб.
На Харківщині відносно співробітників фіскальної служби проведено 81 службову перевірку
18.05.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області
Як повідомили в Управлінні внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Харківській області, перевірки пов’язані із службовою діяльністю підрозділів Харківської області та проведені протягом січня-квітня 2016 року. З них 58 перевірок відбулося за зверненнями громадян та юридичних осіб.
За результатами перевірок та розслідувань інформація підтвердилась у 20 випадках, у тому числі, 18 – за зверненнями громадян і юридичних осіб.
Керівникам районних підрозділів Харківської області направлено 26 подань про вжиття заходів реагування щодо усунення причин та умов, які сприяли вчиненню виявлених порушень, 18 працівників притягнуто до відповідальності.
Також направлено 39 матеріалів на адресу прокуратури Харківської області для прийняття остаточного рішення.
Крім того, протягом січня-квітня поточного року відносно посадових осіб розпочато 11 кримінальних проваджень.
Але у фіскальній службі відзначають, що крім перевірок, одним з пріоритетних напрямків роботи фахівців підрозділу внутрішньої безпеки області залишається упереджувальна та роз’яснювальна робота серед працівників, а також кандидатів на заміщення вакантних посад.
Нагадаємо, що в Державній фіскальній службі України діє інтерактивний антикорупційний сервіс «Пульс». На телефон якого - (044) 284-00-07 - можна цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників відомства.
Співробітники ДФС не тільки приймають звернення, але й потім повідомляють заявника про результати перевірки та вжиті заходи.
Право на отримання податкової знижки в частині процентів за користування іпотечним житловим кредитом
18.05.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області
ГУ ДФС у Харківській області нагадує громадянам, що відповідно до пп. 166.3.1 та статті 175 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року.
При сплаті процентів за іпотечним житловим кредитом в іноземній валюті сума платежів за такими процентами, здійснених в іноземній валюті, перераховується у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діє на день сплати таких процентів.
Таке право виникає в разі, якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.
Крім того, відповідно до пп. 166.3.8 ПКУ фізична особа – резидент має право включити до податкової знижки суми витрат, які пов’язані із сплатою видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.
Згідно із п. 175.4 ПКУ право на включення до податкової знижки суми, розрахованої згідно зі статтею. 175, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому:
об’єкт житлової іпотеки придбавається;
збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.
У разі, якщо іпотечний житловий кредит має строк погашення більше ніж 10 календарних років, право на включення частини суми процентів до податкової знижки за новим іпотечним житловим кредитом виникає у платника податку після повного погашення основної суми та процентів попереднього іпотечного житлового кредиту.
Відповідно до п. 175.5 ст. 175 ПКУ у разі якщо сума одержаного фізичною особою іпотечного житлового кредиту перевищує суму, витрачену на придбання (будівництво) предмета іпотеки, до складу витрат включається сума відсотків, сплачена за користування іпотечним кредитом у частині, витраченій за цільовим призначенням.0574622242