Новини Харківської ОДПІ 23-03-2018 | Чугуевский Портал
 

Вы здесь

 

Новини Харківської ОДПІ 23-03-2018

ДФС та МОМ відкривають нові можливості для співпраці у сфері управління кордонами
23.03.2018 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Меморандум про співробітництво між Державною фіскальною службою України та Міжнародною організацією з міграції підписали сьогодні в.о. Голови ДФС Мирослав Продан та Голова Представництва МОМ в Україні Томас Лотар Вайс.
Підписаний документ закріпив розпочату співпрацю двох організацій у сфері інтегрованого управління кордонами, яка вже має позитивні результати щодо реалізації спільних проектів.
«Меморандум не тільки закріплює наші спільні напрацювання за останні роки, але й відкриває нові можливості для співпраці у сфері управління кордонами. Зокрема, у напрямі підвищення кваліфікації працівників митних органів, розвитку митної інфраструктури, у першу чергу, пунктів пропуску, та оснащення митних органів сучасними технічними засобами митного контролю», – наголосив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
Очліьник ДФС також відзначив успішні кроки ДФС та МОМ в реалізації великомасштабних інфраструктурних проектів. Так, 19 грудня 2017 року започатковано спільний контроль в пункті пропуску «Паланка» та представлено прогрес з реалізації проекту з будівництва спільно керованого пункту пропуску «Паланка».
6 лютого 2018 року у Кишиневі відбулося офіційне представлення проекту «Удосконалення інтегрованого управління кордонами на українсько-молдовському кордоні», який спрямований на реконструкцію та будівництво відповідно пунктів пропуску «Рені» та «Кучурган». Зі свого боку ДФС подано до МОМ всі документи, необхідні для реєстрації проекту в Мінекономіки України.
За результатами 2-засідання Керівної ради, яке відбулося 19 лютого 2018 року, завершено підготовку тендерної документації для проведення закупівлі проекту будівництва системи відеоконтролю в пункті пропуску «Нові Яриловичі».
«Такий перелік заходів, які ми провели за короткий проміжок часу, свідчить про динамізм наших відносин та синхронність дій, що дозволяє дотримуватися графіку реалізації спільних проектів і планувати наступні заходи», – наголосив Мирослав Подан.
Позитивні результати співпраці двох організацій відзначив і Томас Лотар Вайс. За його словами, підписання Меморандуму є логічним кроком в удосконаленні співробітництва, який надає легальні юридичні рамки такої співпраці та дозволить розширити його в майбутньому. Крім того, Томас Лотар Вайс наголосив на великій зацікавленості ДФС у раціоналізації співробітництва з метою переведення його у більш практичну площину, а це, за його словами, відповідає філософії МОМ.
Відповідно до укладеного меморандуму ДФС та МОМ співпрацюватимуть в питаннях модернізації митниць України, спрощення формальностей при перетині кордону, гармонізації процедур перетну кордону та їх адаптації до кращих практик ЄС, посилення міжвідомчого співробітництва в сфері управління кордонами.
Меморандумом передбачено проведення регулярних консультацій щодо участі у модернізації митниці України, розроблення вдосконалених процедур і практичної методології для фіскальної служби, організація засідання робочих груп, тренінгів, семінарів та навчальних, визначення потреб у підготовці, обладнанні та інфраструктурі і рішення для задоволення таких потреб.
http://mistaua.com/k/kharkivskaodpi
ДФС планує закупити комп’ютерну техніку для забезпечення виробничих потреб
23.03.2018 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Враховуючи виробничі потреби органів ДФС у комп’ютерній техніці для облаштування робочих місць працівників служби, у Річний план закупівель ДФС на 2018 рік включено закупівлю 15,8 тис. одиниць персональних комп’ютерів. Придбана техніка буде введена в експлуатацію на усіх рівнях територіальних органів ДФС протягом 2018 року.
Для визначення потреби органів ДФС у комп’ютерній техніці, необхідній для забезпечення своєчасного та якісного адміністрування податків, митних зборів та інших платежів до бюджету, а також для обробки інформації, створеної у результаті операційної діяльності структурних підрозділів центрального апарату та ДФС у цілому, було проведено у 2017 році відповідний аудит.
Так, за результатами здійсненого аналізу було зафіксовано наступні показники: загальна кількість персональних комп’ютерів в органах ДФС складає 48 655 одиниць, з них:
- 12 011 одиниць – виведено з експлуатації на списання;
- 11 589 одиниць – сучасних персональних комп’ютерів ;
- 25 065 одиниць – персональних комп’ютерів, які відпрацювали свій ресурс, не відповідають вимогам сьогоднішнім інформаційно-телекомунікаційним системам (10 років та більше в експлуатації), що у свою чергу унеможливлює її подальше ефективне використання у сучасних інформаційних системах.
Варто зауважити, що у зв'язку із надзвичайними подіями на сході країни протягом 2014 року втрачено більшу частину матеріально-технічної бази (близько 65 %) територіальних органів ДФС у Донецькій і Луганській областях, у тому числі комп'ютерну техніку.
Такий рівень кількісної та якісної забезпеченості комп'ютерною технікою працівників органах ДФС не сприяє виконанню у визначені терміни поставлених перед ДФС завдань та має негативний вплив на операційні процеси надання сервісних послуг щодо обслуговування платників податків, митних зборів та єдиного внеску.
До того ж за останні десять років ДФС здійснювала придбання комп’ютерної техніки лише двічі:
- у 2007 році (на той період Державна податкова служба України) придбано та введено в експлуатацію 13 500 одиниць персональних комп’ютерів;
- у 2016 році – придбано та введено в експлуатацію 3 800 одиниць персональних комп’ютерів.
Оскільки штатна чисельність органів ДФС складає 41 178 працівників, станом на початок 2018 року, визначено фактичну потребу у придбанні сучасних персональних комп’ютерів 37 000 одиниць.
Враховуючи обмежений обсяг видатків розвитку ДФС, передбачених Бюджетом України на 2018 рік та керуючись Постановою Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2001 року №332 "Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп'ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету" із змінами та доповненнями, було визначено граничну суму витрат на придбання персонального комп’ютера на рівні 20 500,00 грн. за одиницю (як і передбачено постановою).
Великий бізнес підтримав Стратегічні ініціативи розвитку служби до 2020 року
23.03.2018 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Презентовані ДФС Стратегічні напрями розвитку до 2020 року були підтримані членами Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при ДФС під час чергового засідання, що відбулося 22 березня в ДФС.
За словами в.о. Голови ДФС Мирослава Продана, у розробленій стратегії викладено бачення ДФС щодо змін, які необхідно впровадити в службі для забезпечення її якісного функціонування.
«Щодо реформування Державної фіскальної служби було дуже багато дискусій та спекулювань. Ми відійшли від цього, даючи змогу нашим законодавцям вирішувати це питання. І поки це триває ми визначили для себе стратегічні пріоритети нашої роботи на 2018 - 2020 роки, які можна зробити без зайвих слів чи змін глобальних процесів», – зазначив Мирослав Продан.
Як розповів очільник ДФС, для визначення об’єктивної та незаангажованої оцінки діяльності служби була запрошена незалежна місія TADAT, яка використовується МВФ для визначення клімату, який сьогодні існує в податкових органах. Місія два тижні працювала в ДФС і вже на наступному тижні надасть фінальний звіт своєї роботи. Однак, вже за попередніми висновками TADAT, процеси, які сьогодні функціонують в ДФС, є зовсім не критичними як це прийнято вважати.
Перші висновки місії були також враховані під час доопрацювання стратегічних ініціатив.
У стратегії викладені основні напрями, за якими ДФС працюватиме протягом найближчих трьох років. Одним з них є продовження автоматизації всіх внутрішніх процедур діяльності ДФС.
«Я переконаний, що чим більше ми запроваджуємо електронних сервісів, тим менша кількість наших співробітників потрапляє під дію закону «Про засади запобігання і протидії корупції». Це абсолютно пропорційні величини. Чим менше людський фактор впливає на будь-які адміністративні процеси, тим менше спокуси для працівників», – наголосив Мирослав Продан.
У рамках цього напряму особлива увага приділятиметься продовженню розбудови сучасної стабільної та захищеної ІТ-структури, зокрема, побудові комплексної системи захисту інформації. Також здійснюватимуться і заходи щодо розвитку митної інфраструктури – оснащення пунктів пропуску, митних складів, терміналів, місць митного оформлення відповідно до визначених стандартів і створення механізмів захисту та належного функціонування інфраструктури та обладнання.
Серед пріоритетів також митне і прикордонне співробітництво. Так, за словами очільника ДФС, протягом двох остання років було чимало зроблено для того, щоб Україна повернулася в міжнародну спільноту і особливо – інтегрувалася в митне суспільство.
«Робота митниці не може бути ефективною без взаємодії із митними органами інших країн. Без такого співробітництва митниця не може існувати. Адже боротьба з контрабандою, незаконним переміщенням товарів не може бути дієвою без залучення суміжної країни на кордоні, без спільних заходів. Саме тому цей напрям роботи для нас є дуже важливим», – підкреслив Мирослав Продан.
Загалом стратегія передбачає 9 основних ініціатив, по кожній з яких чітко викладені цілі їх реалізації. Серед них – розвиток сервісів, добровільність сплати податків, ефективне адміністрування податків, зборів та митних платежів, персонал тощо.
За словами Мирослава Продана, заплановані завдання на 2018 рік вже практично виконано на 30%.
Відділення Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДФС додатково працюватимуть 24 та 31 березня
22.03.2018 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
У зв’язку з наближенням граничного терміну для декларування доходів особами на яких поширюється дія Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII «Про запобігання корупції», а також з огляду на велику кількість бажаючих отримати безкоштовні послуги електронного цифрового підпису, повідомляємо, що віддалені пункти реєстрації АЦСК ІДД ДФС додатково будуть працювати 24.03.2018 та 31.03.2018 з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.
На Харківській митниці ДФС через «єдине вікно» оформлено понад 8 тисяч митних декларацій
23.03.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
З початку поточного року у зоні діяльності Харківської митниці ДФС з використанням інформаційної системи автоматичного обміну інформацією оформлено 11686 митних декларацій, що підлягали державним видам контролю. При цьому за принципом «єдиного вікна» оформлено 8344 декларації, або 71 відсоток від загалу.
Нагадаємо, що «єдине вікно» – це єдина електронна система обміну даними, яка дозволяє різним державним службам в автоматичному режимі обмінюватися інформацією про вантажі, які проходять через митний кордон України та про результати проходження ними необхідних видів контролю. Система працює з 1 серпня 2016 року та дозволяє подавати документи один раз в одне місце і мінімізувати контакти з працівниками державних органів.
Крім того, в Харківській митниці ДФС звертають увагу, що за рішенням Уряду з 1 лютого 2019 року система «єдине вікно» буде використовуватись в обов’язковому порядку та в повному обсязі усіма підприємствами та державними органами.
Інвестиційний прибуток необхідно відобразити в декларації про майновий стан і доходи
23.03.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
Головне управління ДФС у Харківській області області звертає увагу, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) обов’язково декларує результати усіх операцій з купівлі та продажу інвестиційних активів, здійснених протягом звітного (податкового) року як на території України, так і за її межами.
При цьому інвестиційний дохід не підлягає оподаткуванню та не включається до загального річного оподатковуваного доходу у випадках, передбачених в п.п.170.2.8 п.170.2 ст.170 розділу ІV Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (п.п.170.2.1 п.170.2 ст.170 ПКУ) :
а) дохід, отриманий платником податку протягом звітного податкового року від продажу інвестиційних активів, якщо сума такого доходу не перевищує суму, визначену в абзаці першому п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ (у 2017 році – 2240 грн.);
б) дохід, отриманий платником податку від продажу інвестиційних активів у випадку, визначеному п.п.165.1.40 п.165.1 ст.165 ПКУ (сума доходу, отриманого платником податку внаслідок відчуження акцій (інших корпоративних прав), одержаних ним у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні компенсаційні сертифікати, безпосередньо отримані ним як компенсація суми його внеску до установ Ощадного банку СРСР або до установ державного страхування СРСР, або в обмін на приватизаційні сертифікати, отримані ним відповідно до закону, а також сума доходу, отриманого таким платником податку внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, визначеними ст.121 Земельного кодексу України залежно від їх призначення, та майнових паїв, безпосередньо отриманих ним у власність у процесі приватизації).
Тобто, у випадках, зазначених у підпунктах «а» і «б» п.п.170.2.8 п.170.2 ст.170 ПКУ, платник податку не включає до розрахунку загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами суму доходів та витрат на придбання таких інвестиційних активів
В інших випадках, якщо продається інвестиційний актив, платник податку зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, в якій має відобразити загальний фінансовий результат (інвестиційний прибуток або інвестиційний збиток), отриманий протягом звітного року.
Про удосконалення порядку ліцензування господарської діяльності
22.03.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
31 січня 2018 року Мінекономрозвитку оприлюднило проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку ліцензування господарської діяльності»
Цим законопроектом пропонується удосконалити чинне законодавство у сфері ліцензування видів господарської діяльності, зокрема, шляхом:
-визначення понять «матеріально-технічна база» та «особливості ліцензування»;
-врегулювання питань отримання ліцензій у разі не затвердження КМУ ліцензійних умов провадження відповідного виду господарської діяльності;
-зобов’язання центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, надавати органам ліцензування доступ до інформації щодо внесення ліцензіатами плати за видачу ліцензій;
-заборони вимагання органами ліцензування надання документів в паперовому чи електронному вигляді, які підтверджують внесення ліцензіатами плати за видачу ліцензій;
-запровадження нової санкції за порушення у сфері ліцензування - зупинення дії ліцензії в повному обсязі або частково;
-запровадження порядку відновлення дії ліцензії, що була зупинена органом ліцензування;
-запровадження порядку оскарження ліцензіатом рішення органу ліцензування щодо зупинення дії ліцензії;
-плату за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами здійснювати не квитанціями, а окремими платіжними дорученнями (окремо алкоголь, окремо тютюн);
-врегулювання питань щодо повторного подання заяви про отримання ліцензії передбачивши, що до заяви про отримання ліцензії додаються лише ті підтвердні документи, які стали підставою для прийняття рішення про залишення заяви без розгляду, за умови, що попередньо подані документи, що знаходяться у ліцензійній справі, на момент подачі повторної заяви зберегли свою актуальність;
-включення нових підстав для анулювання ліцензії ( у випадку визнання недієздатним, обмеження в дієздатності, визнання безвісно відсутнім, оголошення померлим ліцензіата; наявності акту про не усунення ліцензіатом протягом строку зупинення дії ліцензії порушень, що були підставою для її зупинення);
-виключення підстави для анулювання ліцензії у випадку несплати ліцензіатом за видачу ліцензії;
-уточненню переліку відомостей щодо ліцензування, що міститимуться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
-встановлення нової підстави для залишення заяви про отримання ліцензії без розгляду - наявність інформації про здійснення над суб’єктом господарювання контролю, у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», резидентами держав, що здійснюють збройну агресію проти України у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про оборону України»;
-обов’зковості включення до ліцензійних умов положень щодо доступності місць провадження господарської діяльності для маломобільних груп населення;
-уніфікація розміру штрафів за порушення законодавства у сфері ліцензування;
-удосконалення процедури оскарження дій органів ліцензування до Експертно-апеляційної ради.
Від Харківщини до бюджету надійшло 130,3 млн. грн. військового збору
22.03.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
Зазначену суму мешканці регіону сплатили протягом двох місяців поточного року. В Головному управлінні фіскальної служби області відзначили, що у зрівнянні з минулорічним періодом надходження військового збору зросли на 23,8 млн. грн. ( за 2 місяці 2017 року зібрано 106,5 млн.грн.).
Також у фіскальному відомстві відзначають стабільну динаміку надходжень «податку на підтримку армії» від представників усіх сфер економіки регіону.
Так, у січні надійшло 59,8 млн. грн. вказаного збору, вже у лютому – 70,5 млн.грн.
Нагадаємо, торік мешканці Харківщини сплатили на допомогу армії 809,8 млн.грн.
За наявності пільги по земельному податку – обов’язково подай заяву!
22.03.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
За наявності пільги по земельному податку – обов’язково подай заяву!
ГУ ДФС у Харківській області звертає увагу фізичних осіб – власників земельних ділянок, що внесеними змінами до п.281. ст.281 Податкового кодексу України (далі ПКУ), скасовані обмеження застосування пільги до однієї земельної ділянки із сплати земельного податку фізичним особам.
Від сплати податку звільняються:
- інваліди першої і другої групи;
- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
- пенсіонери (за віком);
- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";
- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Тобто, з 01.01.2018 звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для категорій фізичних осіб, які визначені пунктом 281.1 статті 281 ПКУ поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:
- для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;
- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;
- для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;
- для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;
- для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.
Якщо фізична особа, визначена у п.281. 1 статті 281 ПКУ, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання і загальна площа таких земельних ділянок перевищує граничні норми відведення, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі та копію документів, що посвідчують право такої особи на пільгу, (паспорт, пенсійне посвідчення, посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи», посвідчення «Учасник бойових дій», посвідчення «Інваліда війни, (першої і другої групи)», посвідчення «Учасник війни», посвідчення «Члена сім’ї загиблого», тощо) до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання (зміну) земельних ділянок для застосування пільги.
Пільга починає застосовуватись до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано заяву.
Тобто, якщо до 1 травня поточного року така фізична особа не подала до контролюючого органу відповідну заяву то у поточному році будуть оподатковуватись всі земельні ділянки, які є у власності, крім земельної ділянки, на яку подано заяву у попередніх роках.
Якщо заява подана після 01 травня поточного року, то пільга починає застосовуватись до обраних земельних ділянок з наступного податкового (базового) періоду.
Коригування ПДВ при виправленні помилок, якщо послуги, місце постачання яких розташоване на митній території України, отримані від нерезидента
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної (далі – РК), складеному в порядку, встановленому для податкових накладних (далі – ПН), та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
РК складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні ПН, у тому числі не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.
Відповідно до п.п.7 п.3 та п.п.1 п.4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 зі змінами і доповненнями, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289, коригування податкових зобов’язань відображається, зокрема, у рядку 6 податкової декларації з ПДВ, а коригування податкового кредиту – у рядку 13 податкової декларації з ПДВ.
Отже, у разі виникнення підстав для коригування податкового зобов’язання та податкового кредиту, визначених ст.192 ПКУ, отримувачем послуг – платником ПДВ до ПН, складеної у зв’язку з отриманням від нерезидента послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, складається РК, який залишається у такого отримувача послуг.
Коригування податкового зобов’язання та податкового кредиту на підставі складеного РК, відображається одночасно у рядках 6 та 13 податкової декларації з ПДВ, яка подається за звітний (податковий) період, у якому складено такий РК.
Про індексацію нормативної грошової оцінки земель
22.03.2018
Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру на виконання статті 289 Податкового кодексу України листом від 11.01.2018 № 6-28-0.22-244/2-18 повідомила, що індекс споживчих цін за 2017 рік, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, застосовується із значенням 100 відсотків.
Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за 2017 рік становить 1,0.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік -1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік - 1,028, 2008 рік - 1,152, 2009 рік - 1,059, 2010 рік - 1,0, 2011 рік - 1,0, 2012 рік - 1,0, 2013 рік - 1,0, 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) та 1,2 для сільськогосподарських угідь (рілля, перелоги, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження), 2016 рік – для сільськогосподарських угідь ( рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) - 1,0, для земель несільськогосподарського призначення – 1,06.
Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася.
Водночас нагадуємо, що довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки згідно з п. 286.2 ст. 286 ПКУ подається суб'єктом господарювання разом з першою декларацією (фактичний початок діяльності як платника плати за землю), а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Набули чинності зміни до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість
Повідомляємо, з 16.03.2018 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України "Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість" від 16.01.2018 №7, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06.02.2018 року за №151/31603.
Зокрема, пункт 3.15 розділу III Положення доповнено нормою, якою визначено, що якщо юридична особа, утворена в результаті перетворення, не подала до контролюючого органу протягом 10 робочих днів, що настають за датою завершення перетворення, заяви для реєстрації або перереєстрації у порядку, передбаченому цим Положенням, контролюючий орган після спливу цього строку приймає рішення про анулювання реєстрації юридичної особи, припиненої в результаті перетворення.
Наказ № 7 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 16.03.2018 №021.
Граничні строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН
На дату виникнення податкових зобов’язань платник ПДВ зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений Податковим кодексом термін.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, – до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, – до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача – платника ПДВ, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, – протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Порушення такого граничного строку для реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу, складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника ПДВ, на якого покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, передбаченому пп. 120 прим.1.1 та 120 прим.1.2 ст. 120 прим.1 ПКУ.
Зазначена норма передбачена п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.
Якщо фізична особа протягом звітного року продала один легковий автомобіль, то декларація про майновий стан і доходи не подається
З 1 січня 2018 року розпочалася кампанія декларування доходів фізичних осіб.
Податкова декларація про майновий стан і доходи в обов’язковому порядку подається у разі отримання, зокрема, доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як суб’єкти господарювання та самозайняті особи).
Податкова декларація про майновий стан і доходи для громадян, які згідно з Податковим кодексом зобов’язані подавати податкову декларацію, подається у термін до 1 травня року, що настає за звітним.
Дохід фізичної особи - платника податку від продажу (обміну) об’єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.
При цьому, як виняток, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню.
Отже, якщо фізична особа отримала дохід від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, то такий дохід не оподатковується.
Як наслідок, у фізичної особи не виникає обов’язку щодо сплати податку на доходи фізичних осіб.
Подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у такому випадку не потрібно.
Зазначена норма визначена п. 173.1, 173.2 ст. 173 Податкового кодексу України.
0662550937