Вы здесь

 

Новини Харківської ОДПІ 27.08.2018

Внесено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів
27.08.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що з 24 серпня 2018 року набирають чинності зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 27.06.2018 № 589.
Зокрема, визначено порядок обліку в контролюючих органах представництв донорських установ в Україні, після проведення Мінекономрозвитку їх реєстрації в Україні.
Взяття на облік здійснюється контролюючим органом за адресою представництва донорської установи в Україні із присвоєнням податкового номера.
Підставою для взяття на облік такого представництва є:
копія посвідчення про реєстрацію представництва донорської установи в Україні, отримана від Мінекономрозвитку відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153;
або лист-звернення, в якому зазначається адреса представництва в Україні, та копія посвідчення про реєстрацію представництва донорської установи в Україні, подані представництвом.
Не пізніше наступного робочого дня після взяття на облік представництва донорської установи в Україні йому надсилається лист-повідомлення про взяття на облік із зазначенням податкового номера.
Також спрощується порядок подання постійними представництвами нерезидентів заяви на реєстрацію як платника податку на прибуток (за ф.№1-РПП).
При поданні такої заяви з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» необхідно заповнювати тільки дані про контролюючий орган, код ЄДРПОУ, повне найменування та головного бухгалтера постійного представництва нерезидента в Україні. До зазначених змін необхідно було заповнювати форму заяви повністю.
Крім того, врегульовано порядок дій та обліку відокремлених підрозділів іноземних компаній, організацій у разі неподання у встановлені строки документів для взяття на облік в контролюючих органах.
Так, якщо контролюючим органом встановлено, що відокремлений підрозділ іноземної компанії, організації включений до ЄДРПОУ та при цьому не перебуває на обліку у відповідному контролюючому органі, то таким органом вживаються заходи щодо подання документів для взяття його на облік. Такий відокремлений підрозділ іноземної компанії, організації обліковується в контролюючих органах з ознакою «платник не подав заяви для взяття на облік».
Також зазначеним наказом Міністерства фінансів України уточняється, що підтвердженням припинення незалежної професійної діяльності є відомості (витяг) відповідного реєстру, до якого вноситься інформація про державну реєстрацію такої діяльності, щодо припинення або зупинення, або зміни організаційної форми відповідної діяльності з незалежної (індивідуальної) на іншу.
http://mistaua.com/k/kharkivskaodpi

Незалежна професійна діяльність без найманих осіб: нарахування та сплата ЄВ
23.08.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що абзацом третім частини восьмої ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) встановлено, що особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ), нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ.
Пунктом 2 частини першої ст. 7 Закону №2464 визначено, що ЄВ, зокрема, для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.
Якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, то такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом №2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.
Таким чином, базу нарахування ЄВ зобов’язані визначити платники, вказані у п. 5 частини першої ст. 4 Закону №2464, як ті, що отримують, так і ті, які не отримують дохід від провадження незалежної професійної діяльності.
Сплата єдиного соціального внеску – гарантія соціальної захищеності кожного громадянина
22.08.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
Головне управління ДФС у Харківській області нагадує про обов’язок сплати єдиного соціального внеску фізичною особою - підприємцем як за себе, так і за працівників, працю яких така особа використовує. Періоди, за які не сплачено єдиний соціальний внесок, не буде враховано у страховий стаж, що в подальшому вплине на майбутню пенсію.
Своєчасна й повна сплата єдиного соціального внеску – це гарантія того, що фізична особа – підприємець, або її офіційно оформлений найманий працівник буде відчувати себе соціально захищеним, а також забезпечуватиметься своєчасне фінансування пенсійних виплат.
Звертаємо увагу, що за порушення строків сплати єдиного внеску передбачено як фінансову відповідальність (відповідно до ст.25 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування"), так і адміністративну, передбачену ст.1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 № 8073-X.
Для уточнення та проведення звірення стану розрахунків з єдиного соціального внеску запрошуємо Вас до районних Центрів обслуговування платників податків за місцем реєстрації або здійснити їх за допомогою інформаційного ресурсу «Електронний кабінет платника»».
Надаєте майно в оренду – задекларуйте доходи!
22.08.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
ГУ ДФС у Харківській області ще раз звертає увагу: якщо громадяни надають в оренду нерухоме майно, то отримані доходи необхідно задекларувати.
Відповідно до вимог статті 170.1 ПКУ якщо нерухоме майно у громадянина орендує юридична особа або фізична особа – підприємець, то податковим агентом є орендатор. Він повинен утримати та перерахувати до бюджету податок на доходи за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5% . Якщо ж нерухомість здається фізичною особою іншій фізичній особі, то податок на доходи та військовий збір сплачує сам орендодавець - громадянин.
Нагадаємо, декларації про майновий стан і доходи громадяни, зокрема які отримали доходи від надання нерухомості в оренду, повинні подавати до ДПІ за місцем своєї податкової адреси.
Фіскальна служба Харківщини запрошує декларантів, які надають в оренду майно, до Центрів обслуговування платників за місцем свого проживання, де вони можуть отримати безоплатну консультацію щодо порядку заповнення декларації про майновий стан і доходи.
Харківщина: понад 2,7 млрд.грн. податку на додану вартість до Державного бюджету
21.08.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
В Головному управлінні ДФС у Харківській області зазначають, що за результатами січня – липня 2018 року по Харківській області простежується позитивна динаміка в частині збільшення рівня декларування та збору податку на додану вартість в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Так за 7 місяців 2018 року Головним управлінням ДФС у Харківській області забезпечено збір ПДВ до Державного бюджету у сумі 2715,7млн.грн., що більше на 497,9млн.грн. або 22,5% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Водночас простежується позитивна динаміка економіки регіону. Так за результатами декларування у січні – липні п.р. по області спостерігається збільшення обсягів реалізації платниками ПДВ на 29848,9 млн.грн. або на 26,6% та нарахувань до сплати в бюджет на 462,2млн.грн., або на 20,9% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Податкові зобов’язання з майнових податків громадянам необхідно сплатити протягом 60 днів з дня отримання повідомлення – рішення
21.08.2018 - Головне управління ДФС у Харківській області
ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що відповідно до норм ПКУ, фізичні особи, які мають у власності квартири, будинки, об’єкти нежитлової нерухомості, земельні ділянки, транспортні засоби є платниками податку за таке майно.
Нарахування відповідних податків здійснюють органи фіскальної служби та надсилають громадянам податкові повідомлення-рішення із зазначеною сумою податку та реквізитами для сплати. Нараховану суму податку необхідно сплатити протягом 60 днів з дня отримання повідомлення-рішення.
У разі якщо платник виявив розбіжності між даними, зазначеними в повідомленні – рішенні та даними, зазначеними в документах на право власності на об’єкт, що підлягає оподаткуванню, він може звернутися до державної податкової інспекції за місцем реєстрації для проведення звірки. Для цього громадянину необхідно пред’явити оригінали документів, які підтверджують його право власності на відповідний об’єкт. Якщо розбіжності будуть підтверджені, то контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове повідомлення - рішення. Попереднє повідомлення - рішення вважається скасованим..
Крім того, звертаємо увагу громадян, в яких відбулись зміни в реєстраційних даних, зокрема місця проживання, зобов’язані протягом місяця проінформувати про це орган фіскальної служби. Для цього їм необхідно подати до ДПІ за місцем реєстрації заяву за формою № 5ДР.
Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб, громадяни у визначений законодавством термін отримають податкові повідомлення – рішення про нараховані суми податків, а саме, земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку. Відповідно, вони зможуть своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати та уникнути фінансових санкцій.
В Електронному кабінеті запроваджені сервіси з автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ
23.08.2018 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
В Електронному кабінеті ДФС реалізовано автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ та додатку 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)», додатку 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)», додатку 6 «Довідка (Д6) подається платниками, які заповнюють рядок 5 декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів» на підставі даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН).
Для автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ та вище зазначених додатків необхідно в приватній частині Електронного кабінету при створенні документа звітності проставити відмітку «заповнити на основі даних ДФС». Після чого на підставі відомостей, внесених в ЄРПН, заповнюються дані рядків податкової декларації з ПДВ та відповідних таблиць:
- Таблиця 1 (Д1) «Коригування податкових зобов'язань згідно зі статтею 192 та пунктом 199.1 статті 199 розділу V Кодексу»;
- Таблиця 2 (Д1) «Коригування податкового кредиту згідно зі статтею 192 розділу V Кодексу»;
- Таблиця 1 розділу І Податкові зобов’язання (Д5) «Операції на митній території України, що оподатковуються податком на додану вартість за основною ставкою та ставкою 7%, крім ввезення товарів на митну територію України»;
- Таблиця 1 розділу ІІ Податковий кредит (Д5) «Операції придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставкою 7%»;
- Таблиця 1 (Д6) «Операції, що не є об'єктом оподаткування (стаття 196 розділу V Кодексу), операції з постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено відповідно до пунктів 186.2, 186.3 статті 186 розділу V Кодексу за межами митної території України, операції, які звільнені від оподаткування (стаття 197 розділу V Кодексу, підрозділ 2 розділу XX Кодексу, міжнародні договори (угоди))».
Зазначений сервіс працює в тестовому режимі.
Додатково повідомляємо, що розділ «СЕА ПДВ» доповнено новим сервісом «Інформація про суму перевищення». За допомогою даного сервісу платникам надано можливість перегляду інформації щодо даних розрахунку суми перевищення та результату порівняння даних податкової звітності з ПДВ та ЄРПН.
У разі виникнення у платників питань щодо роботи сервісу автозаповнення, прохання копії екрану Електронного кабінету та суть питання надсилати на адресу infozvit@sfs.gov.ua
Власникам дорогих авто час платити транспортний податок
Відповідно до норм Податкового кодексу України власники певної категорії автотранспорту мають сплатити транспортний податок. Об'єктом оподаткування є легкові авто, віком не старше 5 років (з моменту виробництва) та середньоринкова вартість яких перевищує 375 мінімальних заробітних плат. Враховуючи, що розмір мінімальної заробітної плати станом на 1 січня 2018 року становить 3723 грн., то зазначена сума дорівнює 1396125 грн.Щодо розміру середньоринкової вартості, то дану величину формує Мінекономіки. Для її розрахунку використовуються такі дані: марка, модель, рік випуску, тип двигуна, об'єм двигуна, тип коробки передач, пробіг. Ці дані є у відкритому доступі на сайті Мінекономіки. Ставка транспортного податку в річному вимірі становить 25 000 грн за автомобіль.Слід пам’ятати, що у випадку, коли ви є власником кількох автомобілів, які підпадають під оподаткування, податок потрібно сплачувати за кожен автомобіль. Звертаємо увагу, що нарахування сум податку здійснюється контролюючим органом і до 1 липня поточного року відповідне повідомлення-рішення направляється платнику.З моменту отримання повідомлення-рішення, у платника є 60 днів для сплати транспортного податку. Відтак для тих платників, які отримали повідомлення-рішення 30 червня, граничний термін сплати збігає 29 серпня. Разом з тим звертаємо увагу власників автомобілів, які за вказаними параметрами підпадають під об’єкт оподаткування, якщо ви не отримали повідомлення-рішення (в силу різних причин, в тому числі через невідповідність зареєстрованого місця проживання із фактичним), слід негайно звернутися до органу фіскальної служби за місцем проживання для сплати належної суми податку. Адже несвоєчасна сплата створює для платників багато неприємностей, включаючи додаткові фінансові навантаження у вигляді штрафу.За консультацією звертайтесь до Центрів обслуговування платників.
Довідку про відсутність заборгованості можна отримати в електронному вигляді
Порядок видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів , затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №567 (далі – наказ). На даний час Порядок продовжує діяти у частині, що не суперечить чинному законодавству.
У зв’язку з адміністративною реформою, започаткованою Законом України від 21 грудня 2016 року №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», згідно з яким:
- виконання функції з надання адміністративних послуг платникам покладено на контролюючі органи (п. п. 19 прим.1.1.3 п. 19 прим. 1.1 статті 19 прим. 1 ПКУ), а за ДПІ залишено лише сервісне обслуговування (пункт 19 прим. 3.1 статті 19 прим. 3 ПКУ);
- запроваджено електронне листування з платниками та електронний кабінет (статті 42 та 42 прим. 1 ПКУ).
Абзацом першим пункту 7 Порядку передбачено, що Довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів (далі – Довідка), видається у паперовому або електронному вигляді.
Виходячи з вимог пункту 2 та абзацу першого пункту 3 Порядку Довідка (за формою затвердженою додатком 1 до Порядку) видається безоплатно на підставі заяви (за формою затвердженою додатком 2 до Порядку) платника податків про видачу Довідки.
Відповідно до абзацу третього п. 7 Порядку платникам податків, які подають звітність в електронній формі, надання Довідки може здійснюватися засобами електронного зв’язку в електронній формі.
Спосіб отримання Довідки вказується платником податків у заяві.
Отримання платником Довідки в електронній формі реалізовано через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/login.
Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням електронного цифрового підпису.
Функціонал надає можливість заповнити і подати заяву в електронній формі та отримати в електронній формі один з документів: Довідку або лист-відмову.
Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/debit), зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів довідки (дати і номеру).
Згідно з абзацом другим пункту 3 Порядку заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, що передбачає надання органом доходів і зборів Довідки, та зазначенням найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником податків.
Необхідність у підтвердженні органами ДФС відсутності заборгованості Довідкою вимагається численними нормативно-правовими актами України, з метою її подальшого надання органам/суб’єктам, що уповноважені на надання фінансової підтримки (компенсації, дотації), проведення закупівель за державні кошти, виділення бюджетного фінансування тощо (наприклад, Закон України від 25 грудня 2015 року №922-VIII «Про публічні закупівлі», частиною 2 статті 17 якого визначено, що замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)).
Як добровільно сплачувати ЄСВ
Харківська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, які документи необхідно подати платникам податків до фіскальних органів для добровільної сплати ЄСВ. Перелік документів, необхідних для укладення договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, передбачений пп. 1 п. 2 розділу V Інструкції №449. Всі платники, які мають право на добровільну сплату ЄСВ, подають до фіскальних органів за місцем проживання: заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування або про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску) за формою згідно з додатком 3 до Інструкції №449;
• копію трудової книжки (за наявності);
• виписку з системи персоніфікованого обліку (ОК-5);
• копію документа, що посвідчує особу.
Особи, зазначені у абзаці другому п. 1 розділі V Інструкції №449, члени особистого селянського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (одночасно на пенсійне, на випадок безробіття, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності), надають також документ, що підтверджує їх членство у такому господарстві.
0662550937