Вы здесь

 

Податкові сервіси: запитання-відповіді

В Головному управлінні ДПС у Харківській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія». На запитання платників податків щодо податкових сервісів, які можуть отримати громадяни та бізнес, відповідав начальник управління податкових сервісів Сергій Біланчук.
Наводимо найцікавіші питання та відповіді на них.
1. Чи можна для заповнення щорічної декларації держслужбовця отримати довідку про доходи, скориставшись електронними сервісами ДПС?
На сьогодні в «Електронному кабінеті» (за адресоюhttp://cabinet.tax.gov.ua) об’єднано сервіси для громадян в окремий режим «Е-кабінет громадян», що надає такі можливості:
- отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, а також;
- доступ до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);
- доступ до сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;
- подання декларації про майновий стан і доходи (скориставшись сервісом «Автозаповнення Декларації на основі даних ДПС»);
- сплатити податки, збори, платежі, обравши на вибір одну з платіжних систем (скориставшись режимом «Стан розрахунків з бюджетом»).
Доступ до Е-кабінету для громадян (одразу за умови проходження електронної ідентифікації, без необхідності укладення Договору) мають: фізичні особи (громадяни) та посадові (уповноважені) особи державних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів, підприємств та організацій.

2. Яким чином можна отримати кваліфікований електронний підпис для отримання можливості взаємодії з контролюючими органами ДПС дистанційно, в електронному вигляді?
Платник (юридична особа, самозайнята особа, фізична особа тощо) має право отримати кваліфіковану електронну довірчу послугу у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Зокрема, платник може отримати безкоштовно кваліфікований електронний підпис у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту Державної податкової служби України (скорочено – КНЕДП ІДД ДПС). Отримати необхідну інформацію щодо переліку документів, необхідних для отримання кваліфікованої електронної довірчої послуги в КНЕДП ІДД ДПС можна на офіційному сайті за адресою:http://acskidd.gov.ua, розділ «Отримання електронних довірчих послуг».
Також існує можливість отримання послуг кваліфікованого електронного підпису не лише в КНЕДП ІДД ДПС, але звернувшись до будь-яких інших кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг, перелік яких розміщено на офіційному сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України за адресою:http://czo.gov.ua, розділ «Довірчі послуги».

3. Нещодавно отримали новий електронний ключ у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, але при спробі подати до контролюючого органу податкову декларацію в електронному вигляді виникає помилка наступного змісту: «… можливо відсутній Договір…». В чому моя помилка? Яким чином подати електронну декларацію до податкового органу?
Для надання податкової звітності в електронному виді до контролюючих органів ДПС необхідно підключитись до системи надання звітності в електронному виді та отримати позитивний статус суб’єкта електронного документообігу, для чого необхідно виконати наступні кроки:
1.) Отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (КНЕДП).
2.) Підключитись до сайту (наприклад, http://cabinet.tax.gov.ua) або встановити спеціалізоване програмне забезпечення для подання електронної звітності.
3.) Укласти договір про визнання електронних документів шляхом надання платником до контролюючого органу ДПС за основним місцем обліку Заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (код форми J1392001 – для юридичних осіб чи F1392001 – для фізичних осіб). До Заяви додаються отримані платником кваліфіковані електронні підписи. Отримати позитивну другу квитанцію до поданої Заяви.
За наявності бухгалтера на підприємстві його кваліфікований електронний підпис надається окремим документом – Повідомленням про надання кваліфікованого електронного підпису (код форми J1391103 – для юридичних осіб).
4.) З моменту укладення Договору платник має можливість надання електронної звітності з використанням кваліфікованого електронного підпису (на підставі укладеного договору).
0991210516